Brutální Rockzilla V10 4x4 je Ariel Atom do drsného terénu

Kombinace spousty volného času a šikovných ručiček není vždy zárukou kvalitní práce. Stačí se podívat třeba na typický český tuning. Nicméně brutální teréňák s desetiválcem je v pořádku. A navíc si ho teď můžete koupit.
Brutální Rockzilla V10 4x4 je Ariel Atom do drsného terénu

Ta věc, kterou vidíte na titulní fotce, má v technickém průkazu napsáno Ford Excursion z roku 2000. Ano, tahle šílenost má registrační značku, technickou a může na silnici (aspoň tedy na tu americkou). A ještě ke všemu je teď na prodej za poměrně sympatických 72 000 dolarů (1 450 000 korun). Koukněte na inzerát na ebay, je tam i více fotek.

Zajímalo by nás, kolik toho z Fordu Excursion skutečně na autě zůstalo, protože tohle je jen rám, kola a velký motor s převodovkou. Je to vlastně takový Ariel Atom do toho nejdrsnějšího terénu. Rockzilla je tedy opravdu příznačné označení, zvláště když ji pohání desetiválec Ford 6,8 l.

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší Test naft 2013

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší Test naft 2013

Jednotka měla v sériovém stavu výkon 231 kW (314 k) a točivý moment 576 Nm, což bude na terénní hračku určitě stačit. Snadnému ovládání pomůže automatická převodovka a elektronicky ovládaná rozvodovka. Prodávající informuje, že s Rockzillou můžete dojet k jakémukoli dealerovi Fordu a nechat si ji servisovat.

Dodge: jak se jezdil off-road ve dvacátých letech v běžném provozu

Dodge: jak se jezdil off-road ve dvacátých letech v běžném provozu

Anebo si můžete nechat postavit další. Tvůrce používá právě základ z Fordu Excursion, neboť jich je prý dost a snadno se s nimi pracuje. Můžete mít i diesel, pokud by vás trápila spotřeba. Nicméně Rockzilla si prý vezme jenom 26 litrů na 100 km při konstantní rychlosti 120 km/h.

Tak nás napadá, že utratit jeden a půl milionu za nějaké naftové SUV může jenom jedinec bez fantazie. Rockzilla V10 4x4 je skvělá přiležitost, jak ukázat světu, že vás otázka globálního oteplování, změn klimatu či jak se tomu dnes módně říká, vůbec netrápí.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků