Brutální Rockzilla V10 4x4 je Ariel Atom do drsného terénu

Kombinace spousty volného času a šikovných ručiček není vždy zárukou kvalitní práce. Stačí se podívat třeba na typický český tuning. Nicméně brutální teréňák s desetiválcem je v pořádku. A navíc si ho teď můžete koupit.
Brutální Rockzilla V10 4x4 je Ariel Atom do drsného terénu

Ta věc, kterou vidíte na titulní fotce, má v technickém průkazu napsáno Ford Excursion z roku 2000. Ano, tahle šílenost má registrační značku, technickou a může na silnici (aspoň tedy na tu americkou). A ještě ke všemu je teď na prodej za poměrně sympatických 72 000 dolarů (1 450 000 korun). Koukněte na inzerát na ebay, je tam i více fotek.

Zajímalo by nás, kolik toho z Fordu Excursion skutečně na autě zůstalo, protože tohle je jen rám, kola a velký motor s převodovkou. Je to vlastně takový Ariel Atom do toho nejdrsnějšího terénu. Rockzilla je tedy opravdu příznačné označení, zvláště když ji pohání desetiválec Ford 6,8 l.

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší Test naft 2013

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší Test naft 2013

Jednotka měla v sériovém stavu výkon 231 kW (314 k) a točivý moment 576 Nm, což bude na terénní hračku určitě stačit. Snadnému ovládání pomůže automatická převodovka a elektronicky ovládaná rozvodovka. Prodávající informuje, že s Rockzillou můžete dojet k jakémukoli dealerovi Fordu a nechat si ji servisovat.

Dodge: jak se jezdil off-road ve dvacátých letech v běžném provozu

Dodge: jak se jezdil off-road ve dvacátých letech v běžném provozu

Anebo si můžete nechat postavit další. Tvůrce používá právě základ z Fordu Excursion, neboť jich je prý dost a snadno se s nimi pracuje. Můžete mít i diesel, pokud by vás trápila spotřeba. Nicméně Rockzilla si prý vezme jenom 26 litrů na 100 km při konstantní rychlosti 120 km/h.

Tak nás napadá, že utratit jeden a půl milionu za nějaké naftové SUV může jenom jedinec bez fantazie. Rockzilla V10 4x4 je skvělá přiležitost, jak ukázat světu, že vás otázka globálního oteplování, změn klimatu či jak se tomu dnes módně říká, vůbec netrápí.

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků