Brutální Rockzilla V10 4x4 je Ariel Atom do drsného terénu

Kombinace spousty volného času a šikovných ručiček není vždy zárukou kvalitní práce. Stačí se podívat třeba na typický český tuning. Nicméně brutální teréňák s desetiválcem je v pořádku. A navíc si ho teď můžete koupit.
Brutální Rockzilla V10 4x4 je Ariel Atom do drsného terénu

Ta věc, kterou vidíte na titulní fotce, má v technickém průkazu napsáno Ford Excursion z roku 2000. Ano, tahle šílenost má registrační značku, technickou a může na silnici (aspoň tedy na tu americkou). A ještě ke všemu je teď na prodej za poměrně sympatických 72 000 dolarů (1 450 000 korun). Koukněte na inzerát na ebay, je tam i více fotek.

Zajímalo by nás, kolik toho z Fordu Excursion skutečně na autě zůstalo, protože tohle je jen rám, kola a velký motor s převodovkou. Je to vlastně takový Ariel Atom do toho nejdrsnějšího terénu. Rockzilla je tedy opravdu příznačné označení, zvláště když ji pohání desetiválec Ford 6,8 l.

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší Test naft 2013

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší Test naft 2013

Jednotka měla v sériovém stavu výkon 231 kW (314 k) a točivý moment 576 Nm, což bude na terénní hračku určitě stačit. Snadnému ovládání pomůže automatická převodovka a elektronicky ovládaná rozvodovka. Prodávající informuje, že s Rockzillou můžete dojet k jakémukoli dealerovi Fordu a nechat si ji servisovat.

Dodge: jak se jezdil off-road ve dvacátých letech v běžném provozu

Dodge: jak se jezdil off-road ve dvacátých letech v běžném provozu

Anebo si můžete nechat postavit další. Tvůrce používá právě základ z Fordu Excursion, neboť jich je prý dost a snadno se s nimi pracuje. Můžete mít i diesel, pokud by vás trápila spotřeba. Nicméně Rockzilla si prý vezme jenom 26 litrů na 100 km při konstantní rychlosti 120 km/h.

Tak nás napadá, že utratit jeden a půl milionu za nějaké naftové SUV může jenom jedinec bez fantazie. Rockzilla V10 4x4 je skvělá přiležitost, jak ukázat světu, že vás otázka globálního oteplování, změn klimatu či jak se tomu dnes módně říká, vůbec netrápí.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků