Brutální Audi RS Q8 pokořilo rekord na Nürburgringu. Okruh doslova přeletělo

Audi pokračuje v odhalování svých nejrychlejších modelů. Po řadě letošních premiér nás již brzy čeká další, která na sebe právě báječně upoutala.

Audi RSQ8 je oficiálně nejrychlejším SUV na Nürburgringu. S časem 7:42 tak pokořilo dosavadního držitele Mercedes-AMG GLC 63 S, který Severní smyčku v minulém roce stihl za 7 minut a 49 sekund. Pro Audi je to tak skvělé promo, protože sériová verze vozu má stále před premiérou.

Audi RS Q3 a RS Q3 SB poprvé naživo: Mají 400 koní a s ničím se moc nemažou

Audi RS Q3 a RS Q3 SB poprvé naživo: Mají 400 koní a s ničím se moc nemažou

Za to na Nürburgringu už je jako doma. Na okruhu byl při najíždění testovacích kilometrů spatřen hned několikrát. Produkční verze už je nicméně za dveřmi a k odhalení dojde ještě v tomto měsíci. S vozem se navíc již na začátku prosince svezeme na mezinárodní prezentaci. A trochu nás to děsí.

Protože pokud je něco velké jako stodola a na jedno kolo je to o sedm sekund rychlejší než AMG GLC 63 S, budí to respekt. A to červeno-černé ďábelské zbarvení ještě částečně maskovaného vozu tomu moc nenapomáhá. Nicméně stále není oficiálně potvrzeno, co nás pod kapotou čeká.

Audi RS 6 Avant poprvé naživo: Nový supersport s obřím kufrem má 600 koní!

Audi RS 6 Avant poprvé naživo: Nový supersport s obřím kufrem má 600 koní!

Samozřejmě, že v záběrech z jízdy slyšíte osmiválcový motor, ale jestli je to ten samý, co v Lamborghini Urus, zatím nelze přesně říct. Stejně tak je totiž prý ve hře i hybridní osmiválec z Porsche Panamera. Tak či tak se dá říct, že 600 koní je jistota.

Časopis Autocar nicméně zjistil, že RS Q8 bude mít vzduchový podvozek a stabilizátory ze slabší verze SQ8, jejíž test pro vás momentálně také chystáme. Uvidíme ale, až se novinka ukáže v celé své kráse. Srovnání s Lamborghini Urus bude samozřejmě nevyhnutelné.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků