Brusel chce vytvořit stovky tisíc dobíjecích stanic pro elektromobily

Nasednete do elektromobilu a projedete jím napříč celou Evropu. Utopie? Ne tak docela. Evropská komise chce po celé Evropě vytvořit síť dobíjecích stanic, kde by bylo možné auta jezdící na elektřinu dobíjet.
Brusel chce vytvořit stovky tisíc dobíjecích stanic pro elektromobily

Podle návrhu zákona, jehož autorem je dopravní komisař Siim Kallas, má dobíjecích stanic na starém kontinentě vzniknout několik set tisíc. 

Zákon by od každé členské země vyžadoval minimální počet dobíjecích stanic. Třeba Německo, které mělo v roce 2011 1937 veřejně přístupných dobíjecích stanic, by jich muselo mít 150 tisíc a to do roku 2020. Malta, která před dvěma lety neměla žádné, by jich potřebovala 1000. Velká Británie by pak počet elektrických „doků pro auta“ musela zvýšit z 703 na 122 tisíc, píše se v draftu, který ve čtvrtek v Bruselu představil komisař.

 

„Cílem je vytvořit kritické množství dobíjecích bodů, aby výrobci aut začali elektromobily vyrábět masově a tedy za dostupné ceny,“ zdůvodnila komise.

 

Zvýšení počtu elektromobilů na evropských dálnicích by snížilo emise skleníkových plynů a také závislost Evropy na ropě.

Návrh se ale netýká pouze podpory elektřiny, ale veškerých „zelených“ paliv. Pokud zákon vstoupí v platnost, vzniknou mimo jiné také čerpací stanice se zkapalněným plynem (LNG) pro lodě a auta.

Komise věří, že si lidé vozidla fungující na alternativní paliva pořídí, jakmile uvidí, že k nim existuje síť čerpacích stanic. Pokud by síť existovala, lidé by si vozidla začali kupovat a to by postupně začalo snižovat jejich cenu.

Náklady na vytvoření sítě komise odhaduje na 10 miliard eur (250 miliard korun) do roku 2020. Účet by zaplatil průmysl. Návrh zákona však nejdříve musí získat podporu národních parlamentů a evropského parlamentu. Tento proces může trvat rok i více.

Zdroj: E15.cz
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků