Brusel chce vytvořit stovky tisíc dobíjecích stanic pro elektromobily

Nasednete do elektromobilu a projedete jím napříč celou Evropu. Utopie? Ne tak docela. Evropská komise chce po celé Evropě vytvořit síť dobíjecích stanic, kde by bylo možné auta jezdící na elektřinu dobíjet.
Brusel chce vytvořit stovky tisíc dobíjecích stanic pro elektromobily

Podle návrhu zákona, jehož autorem je dopravní komisař Siim Kallas, má dobíjecích stanic na starém kontinentě vzniknout několik set tisíc. 

Zákon by od každé členské země vyžadoval minimální počet dobíjecích stanic. Třeba Německo, které mělo v roce 2011 1937 veřejně přístupných dobíjecích stanic, by jich muselo mít 150 tisíc a to do roku 2020. Malta, která před dvěma lety neměla žádné, by jich potřebovala 1000. Velká Británie by pak počet elektrických „doků pro auta“ musela zvýšit z 703 na 122 tisíc, píše se v draftu, který ve čtvrtek v Bruselu představil komisař.

 

„Cílem je vytvořit kritické množství dobíjecích bodů, aby výrobci aut začali elektromobily vyrábět masově a tedy za dostupné ceny,“ zdůvodnila komise.

 

Zvýšení počtu elektromobilů na evropských dálnicích by snížilo emise skleníkových plynů a také závislost Evropy na ropě.

Návrh se ale netýká pouze podpory elektřiny, ale veškerých „zelených“ paliv. Pokud zákon vstoupí v platnost, vzniknou mimo jiné také čerpací stanice se zkapalněným plynem (LNG) pro lodě a auta.

Komise věří, že si lidé vozidla fungující na alternativní paliva pořídí, jakmile uvidí, že k nim existuje síť čerpacích stanic. Pokud by síť existovala, lidé by si vozidla začali kupovat a to by postupně začalo snižovat jejich cenu.

Náklady na vytvoření sítě komise odhaduje na 10 miliard eur (250 miliard korun) do roku 2020. Účet by zaplatil průmysl. Návrh zákona však nejdříve musí získat podporu národních parlamentů a evropského parlamentu. Tento proces může trvat rok i více.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků