Brusel bude vydělávat na pokutách za CO2

V roce 2012 by, alespoň dle Evropské komise, mělyautomobilky produkovat vozy s průměrnými emisemi CO2 ve výši 120 g/km. Jednotlivým modelům a jejich motorům se jednoduše sečtou emise tohoto plynu a v průměru se bude muset číslo dostat pod danou hodnotu.

Doposud se ovšem přesně nevědělo, co bude následovat, pokud se tak nestane. Představitelé EK nyní deklarovali, že pro hříšníky bude připraven ceník pokut. Pokud tedy emise přesáhnou danou mez, bude následovat pokuta. Jejich výše není prozatím stanovena a to z prostého důvodu. Daná direktiva, která zavede hranici CO2, totiž ještě vůbec není platná.

Evropský parlament ji prozatím neschválil a navíc s ní nesouhlasí, protože je příliš přísná a evropské automobilky by byly vůči neevropským ve velké nevýhodě. Evropský parlament chce sice také zavést limity, ale ve výši 125 g/km a to až od roku 2015. Zvažuje se i možnost, že by se limit každoročně zpřísňoval až na konečnou mez.

Zcela neznámou je pak řešení pro specializované automobilky, které z principu své výroby těchto limitů nikdy nedosáhnout. Zde panují názory, že by mohly být uděleny výjimky pro vyvolené se specifickým portfoliem výroby (Ferrari, Rolls-Royce), případně, že by se papírově tyto automobilky začlenily pod své majitele, tedy většinou do velkého koncernu a emise by se počítaly průměrně z těchto vozů.

Ať už celá věc dopadne jakkoli, je tato honba za CO2 opravdu směšná. Boj vedený hrstkou pomatených ekologů dokázal pomocí mocných médií dokonale pobláznit půlku Evropy, která nyní žije v přesvědčení, že toto poměrně zbytečné opatření spací naši Zemi. Nespasí, vítězem bude jako vždy jen bruselský úředník.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků