Bruno Thiry popisuje děsivý zážitek

Bruno Thiry, který spolu se svým spolujezdcem seděl v kabině své Octavie ve chvíli, kdy do ní narazil nákladní automobil s cisternou popisuje...
Bruno Thiry popisuje děsivý zážitek
Dr. Jens Pohlmann, člen vedení Škoda Auto, který byl v sobotu těžce zraněn při dopravní nehodě v blízkosti servisního stanoviště po 11. rychlostní zkoušce ve městě Santa Rosa de Calamuchita, zůstává i nadále v intenzivní péči lékařů nemocnice Hospital de Urgencias v Córdobě. Dr. Pohlmann prožil bolestivou noc, neboť nízký krevní tlak pacienta zabránil podávání utišujících prostředků, nicméně zdravotní stav zůstává beze změn a stabilizován.

V neděli ráno místního času bylo potvrzeno, že dr. Pohlmann utrpěl frakturu pánve, zlomeninu pěti žeber, zlomeninu ramenní kosti a pohmožděniny vnitřních orgánů. Lékaři podnikli zákroky nutné ke stabilizaci zdravotního stavu včetně relokace pánve; zranění si však nevyžádala žádnou operaci. Negativní výsledek měly také vyšetření hlavy a mozku.

Jak jsme již včera informovali, obrovské štěstí měl tovární jezdec Bruno Thiry a jeho spolujezdec Stéphane Prévot, kteří oba seděli v kabině své Octavie ve chvíli, kdy do ní narazil nákladní automobil s cisternou. „Do auta jsem nastoupil sotva pět vteřin předtím. Zaregistroval jsem, že se proti nám řítí něco hodně velkého, hned nato se začalo stmívat,“ vzpomíná 38letý Belgičan. „Naštěstí jsem neměl připnuté bezpečnostní pásy. Instinktivně jsem se skácel na stranou hlavou na Stéphanova kolena. Náraz byl tak silný, že při něm pneumatiky sklouzly z ráfků. Naším štěstím bylo, že auto vrazilo do pravých zadních dveří, zatímco uvolněná, šest tun vážící cisterna se skácela na přední kapotu. My se Stéphanem jsme byli tak říkajíc mezi. Samozřejmě nám také pomohl silný ochranný rám. Byla to neuvěřitelná zkušenost, na kterou nikdy v životě nezapomenu. Hluboce cítím s dr. Pohlmannem a přeji mu rychlé uzdravení. Na druhé straně si musíme uvědomit, že to vše mohlo dopadnout ještě mnohem hůř. Zóna, ve které se to stalo, byla naštěstí uzavřena. Normálně se kolem vozů, čekajících na přeskupení, pohybují desítky diváků, novinářů, mechaniků. V takovém případě by to byl opravdový masakr.“

Členové týmu Škoda Motorsport aktivně spolupracují s místními úřady a pořadateli soutěže na vyšetřování případu. „Ve svých myšlenkách jsme nyní především s dr. Pohlmannem, jehož zdraví je v tuto chvíli nejdůležitější. Současně však cítíme hořkost nad tím, že po všem úsilí, které jsme museli vynaložit k zajištění naší účasti v Jižní Americe, byly naše šance zmařeny takovým způsobem. Škoda Motorsport podnikne všechny kroky nutné k tomu, aby byly zajištěny naše oprávněné nároky, které v souvislosti s tímto případem vznikly,“ řekl Jiří Kotek, hlavní koordinátor týmu Škoda Motorsport.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků