Bruno Thiry popisuje děsivý zážitek

Bruno Thiry, který spolu se svým spolujezdcem seděl v kabině své Octavie ve chvíli, kdy do ní narazil nákladní automobil s cisternou popisuje...
Bruno Thiry popisuje děsivý zážitek
Dr. Jens Pohlmann, člen vedení Škoda Auto, který byl v sobotu těžce zraněn při dopravní nehodě v blízkosti servisního stanoviště po 11. rychlostní zkoušce ve městě Santa Rosa de Calamuchita, zůstává i nadále v intenzivní péči lékařů nemocnice Hospital de Urgencias v Córdobě. Dr. Pohlmann prožil bolestivou noc, neboť nízký krevní tlak pacienta zabránil podávání utišujících prostředků, nicméně zdravotní stav zůstává beze změn a stabilizován.

V neděli ráno místního času bylo potvrzeno, že dr. Pohlmann utrpěl frakturu pánve, zlomeninu pěti žeber, zlomeninu ramenní kosti a pohmožděniny vnitřních orgánů. Lékaři podnikli zákroky nutné ke stabilizaci zdravotního stavu včetně relokace pánve; zranění si však nevyžádala žádnou operaci. Negativní výsledek měly také vyšetření hlavy a mozku.

Jak jsme již včera informovali, obrovské štěstí měl tovární jezdec Bruno Thiry a jeho spolujezdec Stéphane Prévot, kteří oba seděli v kabině své Octavie ve chvíli, kdy do ní narazil nákladní automobil s cisternou. „Do auta jsem nastoupil sotva pět vteřin předtím. Zaregistroval jsem, že se proti nám řítí něco hodně velkého, hned nato se začalo stmívat,“ vzpomíná 38letý Belgičan. „Naštěstí jsem neměl připnuté bezpečnostní pásy. Instinktivně jsem se skácel na stranou hlavou na Stéphanova kolena. Náraz byl tak silný, že při něm pneumatiky sklouzly z ráfků. Naším štěstím bylo, že auto vrazilo do pravých zadních dveří, zatímco uvolněná, šest tun vážící cisterna se skácela na přední kapotu. My se Stéphanem jsme byli tak říkajíc mezi. Samozřejmě nám také pomohl silný ochranný rám. Byla to neuvěřitelná zkušenost, na kterou nikdy v životě nezapomenu. Hluboce cítím s dr. Pohlmannem a přeji mu rychlé uzdravení. Na druhé straně si musíme uvědomit, že to vše mohlo dopadnout ještě mnohem hůř. Zóna, ve které se to stalo, byla naštěstí uzavřena. Normálně se kolem vozů, čekajících na přeskupení, pohybují desítky diváků, novinářů, mechaniků. V takovém případě by to byl opravdový masakr.“

Členové týmu Škoda Motorsport aktivně spolupracují s místními úřady a pořadateli soutěže na vyšetřování případu. „Ve svých myšlenkách jsme nyní především s dr. Pohlmannem, jehož zdraví je v tuto chvíli nejdůležitější. Současně však cítíme hořkost nad tím, že po všem úsilí, které jsme museli vynaložit k zajištění naší účasti v Jižní Americe, byly naše šance zmařeny takovým způsobem. Škoda Motorsport podnikne všechny kroky nutné k tomu, aby byly zajištěny naše oprávněné nároky, které v souvislosti s tímto případem vznikly,“ řekl Jiří Kotek, hlavní koordinátor týmu Škoda Motorsport.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků