Volkswagen Brouk už má náhradu. Jeho místo zaujme indická Škoda Karoq

Volkswagen Tharu je čínský derivát indické Škody Karoq. Jeho vlastní derivát si teď budou vyrábět Američané. To kdyby to bylo málo zamotané.

Volkswagen již oficiálně odpojil od přístrojů model Beetle. Legenda dožila na konci týdne svého konce a zatím to vypadá, že přímý nástupce je v nedohlednu. Samozřejmě nikdy neříkejme nikdy, ale zatímco nový brouk se jen tak neobjeví, prázdné místo v továrně v Mexiku po něm nezůstane. A samozřejmě, že jej zaplní SUV.

Toto je Volkswagen Tharu. Nové SUV na základech indické Škody Karoq

Toto je Volkswagen Tharu. Nové SUV na základech indické Škody Karoq

Steffen Reiche, šéf mexického VW již potvrdil, že se v zemi tacos bude vyrábět plánovaný crossover Tarek. Produkce zde začne v roce příštím roce a v tom následujícím již zamíří první kusy ke svým majitelům. Tarek bude velmi podobný čínskému derivátu Tharu, který se prodává výhradně v Číně. 

Volkswagen prostě adaptuje tento vůz pro tamní trh, změní mu název a v Mexiku budou mít zase co dělat. V plánu však je, aby americká verze byla o trochu robustnější a drsnější. V hierarchii modelů bude novinka těsně pod Tiguanem. Jen to jméno „Tarek“ ještě není oficiální.

VW Tiguan R spatřen při testování. Bez maskování se proháněl na Ringu

VW Tiguan R spatřen při testování. Bez maskování se proháněl na Ringu

Čínskou variantu pohání trojice zážehových motorů - dvanáctistovka, čtrnáctistovka a dvoulitr. Všechny jednotky jsou spárovány se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Těžko říct, co z toho si americká verze uzme. Tipujeme to ale minimálně na ten dvoulitr. Taky je dost možné, že si mexický Volkswagen vydupe pohon všech kol, který se do čínské verze nenabízí. Více detailů se dozvíme později v tomto roce.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků