Brouk roztahuje křídla

Samotný design nové generace populárního Brouka známého jako VW New Beetle je něčím neobvyklým již ve své základní podobě. Pokud se však navíc do věci vloží známý německý specialista na tuning vozů Volkswagen – firma PROJEKTZWO, lze očekávat opravdu něco velmi zajímavého.
Brouk roztahuje křídla
První věcí, na kterou pochopitelně byla při úpravách zaměřena pozornost je výkon motoru. Ten se v případě sériového modelu VW New Beetle 1.8 T pohybuje kolem hodnoty 110 kW. Protože firma PROJEKTZWO nejsou žádní troškaři, nabízejí svým zákazníkům hned tři varianty toho, jak motor trochu nabudit.

Jejich „Power-up kit version I“ nabízí nárůst výkonu na 154 kW při 5 800 ot./min a maximální točivý moment 290 Nm při 2 600 ot./min. To umožňuje vozidlu zrychlení 0-100 km/hod za 6,9 sec a maximální rychlost kolem 222 km/hod. Tyto parametry zaručují úpravy, jejichž součástí je sportovní výfuk z nerez - oceli o průměru 63 mm s dvojitou oválnou koncovkou, každou o rozměru 97x 80 mm, sportovní vzduchový K&N filtr a nový sací systém. Pochopitelně, že s touto věcí souvisí také přepracované vstřikování a individuálně upravená elektronická řídící jednotka.

„Power- up kit version II“ je o něco ostřejší variantou, o čemž svědčí ostatně i samotné výkonové parametry : 176kW při 5 750 ot./min, 330 Nm při 2 950 ot./min, 0 - 100 km/hod za 6,6 a maximálka 232 km/hod. Oproti variantě I. je zde navíc úprava turbodmychadla a větší mezichladič stlačeného vzduchu.

Posledním a nejvýkonnějším provedením je „Power-up kit version III“, kde se přidává k úpravě turbodmychadla také separátní přepouštěcí ventil „waste gate“, čímž se eliminují ztráty vzniklé prodlevou turba při akceleraci. Spolu s jiným katalyzátorem jsou pak výsledné výkonové parametry následující: 210kW při 6 000 ot./min, 378 Nm při 5 000 ot./min, 0 - 100 km/hod za 6,3 sec a maximální rychlost 248 km/hod.

Součástí úprav jsou pochopitelně také vnější „efekty“. Nelze tak přehlédnout výrazně přepracovaný přední nárazník, který vozidlu dodává nezaměnitelnou, extrémně dynamickou tvář a to vše přesně podle představ fy . PROJEKTZWO. Zadní nárazník pak vozidlu kromě efektního vzhledu dodává také lepší aerodynamické vlastnosti díky tomu, že slouží i jako difuzor. Velmi výraznou součástí úprav je rovněž rozšíření blatníků, které kromě skvělého vzhledu umožňuje montáž litých kol o šířce od 8,5" do 10".

Protože při úpravě šlo pochopitelně o vozidlo jako celek, zásahu se samozřejmě nevyhnul ani interiér. Tomu vévodí sportovní sedačky RECARO a volant, který spolu s čalouněním může být podle přání zákazníka například v modré barvě a to i v kůži. Cítit se uvnitř budete určitě skvěle a pokud tedy chcete opravdu zkusit něco mimořádného, nezbývá než rozbít prasátko a zaslat firmě PROJEKTZWO objednávku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků