Brouk roztahuje křídla

Samotný design nové generace populárního Brouka známého jako VW New Beetle je něčím neobvyklým již ve své základní podobě. Pokud se však navíc do věci vloží známý německý specialista na tuning vozů Volkswagen – firma PROJEKTZWO, lze očekávat opravdu něco velmi zajímavého.
Brouk roztahuje křídla
První věcí, na kterou pochopitelně byla při úpravách zaměřena pozornost je výkon motoru. Ten se v případě sériového modelu VW New Beetle 1.8 T pohybuje kolem hodnoty 110 kW. Protože firma PROJEKTZWO nejsou žádní troškaři, nabízejí svým zákazníkům hned tři varianty toho, jak motor trochu nabudit.

Jejich „Power-up kit version I“ nabízí nárůst výkonu na 154 kW při 5 800 ot./min a maximální točivý moment 290 Nm při 2 600 ot./min. To umožňuje vozidlu zrychlení 0-100 km/hod za 6,9 sec a maximální rychlost kolem 222 km/hod. Tyto parametry zaručují úpravy, jejichž součástí je sportovní výfuk z nerez - oceli o průměru 63 mm s dvojitou oválnou koncovkou, každou o rozměru 97x 80 mm, sportovní vzduchový K&N filtr a nový sací systém. Pochopitelně, že s touto věcí souvisí také přepracované vstřikování a individuálně upravená elektronická řídící jednotka.

„Power- up kit version II“ je o něco ostřejší variantou, o čemž svědčí ostatně i samotné výkonové parametry : 176kW při 5 750 ot./min, 330 Nm při 2 950 ot./min, 0 - 100 km/hod za 6,6 a maximálka 232 km/hod. Oproti variantě I. je zde navíc úprava turbodmychadla a větší mezichladič stlačeného vzduchu.

Posledním a nejvýkonnějším provedením je „Power-up kit version III“, kde se přidává k úpravě turbodmychadla také separátní přepouštěcí ventil „waste gate“, čímž se eliminují ztráty vzniklé prodlevou turba při akceleraci. Spolu s jiným katalyzátorem jsou pak výsledné výkonové parametry následující: 210kW při 6 000 ot./min, 378 Nm při 5 000 ot./min, 0 - 100 km/hod za 6,3 sec a maximální rychlost 248 km/hod.

Součástí úprav jsou pochopitelně také vnější „efekty“. Nelze tak přehlédnout výrazně přepracovaný přední nárazník, který vozidlu dodává nezaměnitelnou, extrémně dynamickou tvář a to vše přesně podle představ fy . PROJEKTZWO. Zadní nárazník pak vozidlu kromě efektního vzhledu dodává také lepší aerodynamické vlastnosti díky tomu, že slouží i jako difuzor. Velmi výraznou součástí úprav je rovněž rozšíření blatníků, které kromě skvělého vzhledu umožňuje montáž litých kol o šířce od 8,5" do 10".

Protože při úpravě šlo pochopitelně o vozidlo jako celek, zásahu se samozřejmě nevyhnul ani interiér. Tomu vévodí sportovní sedačky RECARO a volant, který spolu s čalouněním může být podle přání zákazníka například v modré barvě a to i v kůži. Cítit se uvnitř budete určitě skvěle a pokud tedy chcete opravdu zkusit něco mimořádného, nezbývá než rozbít prasátko a zaslat firmě PROJEKTZWO objednávku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků