Brněnský Masarykův okruh slaví dvacet let

Předposlední červencový víkend na brněnském Automotodromu nepatří pouze Mistrovství světa Superbiků, ale i tradici a vzpomínkám. Přesně před dvaceti lety se totiž brány tohoto závodního okruhu otevřely poprvé. Premiéra na zbrusu novém asfaltu patřila tehdejšímu Mistrovství Moravy motocyklů.

V červnu roku 1987 zahájil provoz nový Masarykův okruh v Brně. Nový moderní okruh s délkou 5403 m je 15 m široký a má osm pravých a šest levých zatáček. Proslulý je také svým velkým stoupáním, které dosahuje až 7,5 %.

Od svého otevření hostil okruh již devatenáct závodů Mistrovství světa silničních motocyklů, mnoho závodů Superbiků a mnoho dalších slavných závodů. V posledních letech význam okruhu stupá, o čemž svědčí pořádání závodu formulového šampionátu A1 GP, nebo také mistrovství světa silničních vozů WTCC.

Brněnský okruh je ovšem určen i veřejnosti a fanoušci motorismu si mohou vyzkoušet jízdu na uzavřené trati. Bohužel, za mírný poplatek je možno vyzkoušet své schopnosti především na motocyklu, pro automobilisty je okruh otevřen jen velmi sporadicky.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 22 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků