Brněnský Masarykův okruh slaví dvacet let

Předposlední červencový víkend na brněnském Automotodromu nepatří pouze Mistrovství světa Superbiků, ale i tradici a vzpomínkám. Přesně před dvaceti lety se totiž brány tohoto závodního okruhu otevřely poprvé. Premiéra na zbrusu novém asfaltu patřila tehdejšímu Mistrovství Moravy motocyklů.

V červnu roku 1987 zahájil provoz nový Masarykův okruh v Brně. Nový moderní okruh s délkou 5403 m je 15 m široký a má osm pravých a šest levých zatáček. Proslulý je také svým velkým stoupáním, které dosahuje až 7,5 %.

Od svého otevření hostil okruh již devatenáct závodů Mistrovství světa silničních motocyklů, mnoho závodů Superbiků a mnoho dalších slavných závodů. V posledních letech význam okruhu stupá, o čemž svědčí pořádání závodu formulového šampionátu A1 GP, nebo také mistrovství světa silničních vozů WTCC.

Brněnský okruh je ovšem určen i veřejnosti a fanoušci motorismu si mohou vyzkoušet jízdu na uzavřené trati. Bohužel, za mírný poplatek je možno vyzkoušet své schopnosti především na motocyklu, pro automobilisty je okruh otevřen jen velmi sporadicky.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků