Brněnský Masarykův okruh slaví dvacet let

Předposlední červencový víkend na brněnském Automotodromu nepatří pouze Mistrovství světa Superbiků, ale i tradici a vzpomínkám. Přesně před dvaceti lety se totiž brány tohoto závodního okruhu otevřely poprvé. Premiéra na zbrusu novém asfaltu patřila tehdejšímu Mistrovství Moravy motocyklů.

V červnu roku 1987 zahájil provoz nový Masarykův okruh v Brně. Nový moderní okruh s délkou 5403 m je 15 m široký a má osm pravých a šest levých zatáček. Proslulý je také svým velkým stoupáním, které dosahuje až 7,5 %.

Od svého otevření hostil okruh již devatenáct závodů Mistrovství světa silničních motocyklů, mnoho závodů Superbiků a mnoho dalších slavných závodů. V posledních letech význam okruhu stupá, o čemž svědčí pořádání závodu formulového šampionátu A1 GP, nebo také mistrovství světa silničních vozů WTCC.

Brněnský okruh je ovšem určen i veřejnosti a fanoušci motorismu si mohou vyzkoušet jízdu na uzavřené trati. Bohužel, za mírný poplatek je možno vyzkoušet své schopnosti především na motocyklu, pro automobilisty je okruh otevřen jen velmi sporadicky.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků