Brněnský Masarykův okruh slaví dvacet let

Předposlední červencový víkend na brněnském Automotodromu nepatří pouze Mistrovství světa Superbiků, ale i tradici a vzpomínkám. Přesně před dvaceti lety se totiž brány tohoto závodního okruhu otevřely poprvé. Premiéra na zbrusu novém asfaltu patřila tehdejšímu Mistrovství Moravy motocyklů.

V červnu roku 1987 zahájil provoz nový Masarykův okruh v Brně. Nový moderní okruh s délkou 5403 m je 15 m široký a má osm pravých a šest levých zatáček. Proslulý je také svým velkým stoupáním, které dosahuje až 7,5 %.

Od svého otevření hostil okruh již devatenáct závodů Mistrovství světa silničních motocyklů, mnoho závodů Superbiků a mnoho dalších slavných závodů. V posledních letech význam okruhu stupá, o čemž svědčí pořádání závodu formulového šampionátu A1 GP, nebo také mistrovství světa silničních vozů WTCC.

Brněnský okruh je ovšem určen i veřejnosti a fanoušci motorismu si mohou vyzkoušet jízdu na uzavřené trati. Bohužel, za mírný poplatek je možno vyzkoušet své schopnosti především na motocyklu, pro automobilisty je okruh otevřen jen velmi sporadicky.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 76 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků