Brněnský Masarykův okruh slaví dvacet let

Předposlední červencový víkend na brněnském Automotodromu nepatří pouze Mistrovství světa Superbiků, ale i tradici a vzpomínkám. Přesně před dvaceti lety se totiž brány tohoto závodního okruhu otevřely poprvé. Premiéra na zbrusu novém asfaltu patřila tehdejšímu Mistrovství Moravy motocyklů.

V červnu roku 1987 zahájil provoz nový Masarykův okruh v Brně. Nový moderní okruh s délkou 5403 m je 15 m široký a má osm pravých a šest levých zatáček. Proslulý je také svým velkým stoupáním, které dosahuje až 7,5 %.

Od svého otevření hostil okruh již devatenáct závodů Mistrovství světa silničních motocyklů, mnoho závodů Superbiků a mnoho dalších slavných závodů. V posledních letech význam okruhu stupá, o čemž svědčí pořádání závodu formulového šampionátu A1 GP, nebo také mistrovství světa silničních vozů WTCC.

Brněnský okruh je ovšem určen i veřejnosti a fanoušci motorismu si mohou vyzkoušet jízdu na uzavřené trati. Bohužel, za mírný poplatek je možno vyzkoušet své schopnosti především na motocyklu, pro automobilisty je okruh otevřen jen velmi sporadicky.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 46 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků