Kompletní odstrojení motocyklu s tím, že zbyl pouze motor „levitující“ ve vzduchu. Podvozek byl výrazně zvýšen speciálním kitem Wunderlich na přední vidlici spolu s delším zadním tlumičem. Výsledkem je o 12 cm vyšší světlá výška oproti původnímu motocyklu, přičemž bylo nutné prodloužit i boční stojan.  Zdroj: RideRace.cz

Kompletní odstrojení motocyklu s tím, že zbyl pouze motor „levitující“ ve vzduchu. Podvozek byl výrazně zvýšen speciálním kitem Wunderlich na přední vidlici spolu s delším zadním tlumičem. Výsledkem je o 12 cm vyšší světlá výška oproti původnímu motocyklu, přičemž bylo nutné prodloužit i boční stojan.  | Zdroj: RideRace.cz

Dále bylo vyměněno přední kolo za větší 21“, oba ráfky jsou obuty do terénních pneumatik.  Zdroj: RideRace.cz

Dále bylo vyměněno přední kolo za větší 21“, oba ráfky jsou obuty do terénních pneumatik.  | Zdroj: RideRace.cz

Co následovalo? Lakování rámu a dalších komponentů do pastelových barev podle předlohy. Cílem byl vzhled připomínající motocykl z roku 1986.  Zdroj: RideRace.cz

Co následovalo? Lakování rámu a dalších komponentů do pastelových barev podle předlohy. Cílem byl vzhled připomínající motocykl z roku 1986.  | Zdroj: RideRace.cz

Důkladné „vyčištění“ celého prostoru za motorem, nové umístění baterie, úprava podsedlového rámu a dalších dílů ve stylu 80. let.  Zdroj: RideRace.cz

Důkladné „vyčištění“ celého prostoru za motorem, nové umístění baterie, úprava podsedlového rámu a dalších dílů ve stylu 80. let.  | Zdroj: RideRace.cz

Ruční výroba dalších klíčových komponentů z kovu, kterou měl na starosti odborník Jan Urban. Jednalo se o zadní blatník, přední masku „Paris–Dakar“, ochranné kryty pod motor, boční tabulky na závodní čísla včetně jejich uchycení a zvětšení původní nádrže dle požadavků dakarské specifikace. Zdroj: RideRace.cz

Ruční výroba dalších klíčových komponentů z kovu, kterou měl na starosti odborník Jan Urban. Jednalo se o zadní blatník, přední masku „Paris–Dakar“, ochranné kryty pod motor, boční tabulky na závodní čísla včetně jejich uchycení a zvětšení původní nádrže dle požadavků dakarské specifikace. | Zdroj: RideRace.cz

Důležitým aspektem je samotný motor. Ten neprošel žádnou úpravou, jelikož základními požadavky byl bezproblémový provoz a splnění veškerých kritérií STK.  Zdroj: RideRace.cz

Důležitým aspektem je samotný motor. Ten neprošel žádnou úpravou, jelikož základními požadavky byl bezproblémový provoz a splnění veškerých kritérií STK.  | Zdroj: RideRace.cz

Motocykl dostal unikátní výfukový systém RP Tuning. Jedná se o dvorního dodavatele zakázkových výfukových systémů pro projekty FSB Motor Works už po dobu 12 let. Doplněný je o novinku v podobě speciálního a vysoce odolného černého nástřiku a o lomený zadní tlumič ve stylu původních tlumičů pro BMW GS z 80. let. Zdroj: RideRace.cz

Motocykl dostal unikátní výfukový systém RP Tuning. Jedná se o dvorního dodavatele zakázkových výfukových systémů pro projekty FSB Motor Works už po dobu 12 let. Doplněný je o novinku v podobě speciálního a vysoce odolného černého nástřiku a o lomený zadní tlumič ve stylu původních tlumičů pro BMW GS z 80. let. | Zdroj: RideRace.cz

O lakování motocyklu se postaralo Airbrush Studio v podání Petra Pokorného. Zdroj: RideRace.cz

O lakování motocyklu se postaralo Airbrush Studio v podání Petra Pokorného. | Zdroj: RideRace.cz

Speciální grafika je od společnosti ProfiCut pod vedením Karla Vodáka. Zdroj: RideRace.cz

Speciální grafika je od společnosti ProfiCut pod vedením Karla Vodáka. | Zdroj: RideRace.cz

Sedlo je ručně vyrobené společnosti Milita Seats a Milana Pavliše. Zdroj: RideRace.cz

Sedlo je ručně vyrobené společnosti Milita Seats a Milana Pavliše. | Zdroj: RideRace.cz

Závěrečné komponenty doladěné o CNC frézování pochází od Strapina Racing a Ing. Pavla Strapiny. Zdroj: RideRace.cz

Závěrečné komponenty doladěné o CNC frézování pochází od Strapina Racing a Ing. Pavla Strapiny. | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute Zdroj: RideRace.cz

BMW R nineT Gaston Rahier Tribute | Zdroj: RideRace.cz

Dále bylo vyměněno přední kolo za větší 21“, oba ráfky jsou obuty do terénních pneumatik.  Zdroj: RideRace.cz
Co následovalo? Lakování rámu a dalších komponentů do pastelových barev podle předlohy. Cílem byl vzhled připomínající motocykl z roku 1986.  Zdroj: RideRace.cz
Důkladné „vyčištění“ celého prostoru za motorem, nové umístění baterie, úprava podsedlového rámu a dalších dílů ve stylu 80. let.  Zdroj: RideRace.cz
Ruční výroba dalších klíčových komponentů z kovu, kterou měl na starosti odborník Jan Urban. Jednalo se o zadní blatník, přední masku „Paris–Dakar“, ochranné kryty pod motor, boční tabulky na závodní čísla včetně jejich uchycení a zvětšení původní nádrže dle požadavků dakarské specifikace. Zdroj: RideRace.cz
50
Fotogalerie

Brňáci stvořili úžasnou poctu dakarským motorkám BMW. Názvem uctili šampiona Gastona Rahiera

Z motocyklu BMW R nineT Scrambler vznikla moderní interpretace slavných závodních speciálů. Přestavba trvala celé čtyři měsíce.

V letech 1984 a 1985 dominoval na Rallye Paříž-Dakar v kategorii motocyklů belgický jezdec Gaston Rahier se strojem BMW GS. Právě této úspěšné dvojici se rozhodli složit poklonu specialisté z české firmy FSB Motor Works Brno ve spolupráci s BMW Motorrad Česká Republika. Základem se stal model BMW R nineT Scambler s dvouválcovým vzduchem chlazeným boxerem o objemu 1170 ccm.

Stavba BMW R nineT Gaston Rahier Tribute byla výzvou díky faktu, že nevznikala na bázi cestovního endura GS. Jako vzor posloužil pozdější design Rahierova motocyklu ve variantě Playboy. Stavba začala kompletním odstrojením, po němž zůstal jen motor „levitující ve vzduchu.“ Podvozek byl zvýšen o 12 centimetrů sadou Wunderlich na přední vidlici a delším zadním tlumičem. Přední kolo bylo vyměněno za větší 21“. Lak rámu a dalších prvků se inspiroval u BMW GS z roku 1986, došlo k vyčištění prostoru za motorem, baterie se přesunula, upraven byl podsedlový rám a mnoho dalších dílů.

O ruční výrobu kovových dílů se postaral odborník Jan Urban – především šlo o zadní blatník, přední masku, kryty pod motorem, boční tabulky na závodní čísla i větší nádrž. Přibyl unikátní výfuk RP Tuning se speciálním nástřikem a lomeným zadním tlumičem á la BMW GS z 80. let. Zajímavostí jsou otevřené vzduchové filtry, číselné tabulky s číslem 100 odkazují na sté výročí BMW Motorrad v příštím roce i startovní číslo 101, s nímž jezdil Gaston Rahier. Motocykl v příštím roce uvidíme na výstavách i u dealerů po celé České republice.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud