Britský úpravce Mountune si připravil dva nové balíčky pro zvýšení výkonu Fiesty ST a Pumy ST. Zdroj: Mountune

Britský úpravce Mountune si připravil dva nové balíčky pro zvýšení výkonu Fiesty ST a Pumy ST. | Zdroj: Mountune

Tříválcový ostrý hatchback má v sériové podobě 147 kW, díky modulu úpravy softwaru může dosáhnout až 191 kW. Zdroj: Mountune

Tříválcový ostrý hatchback má v sériové podobě 147 kW, díky modulu úpravy softwaru může dosáhnout až 191 kW. | Zdroj: Mountune

Točivý moment stoupne z 300 Nm až na 365 Nm. K úpravě Mountune doporučuje plnící potrubí a mezichladič vlastní výroby. Zdroj: Mountune

Točivý moment stoupne z 300 Nm až na 365 Nm. K úpravě Mountune doporučuje plnící potrubí a mezichladič vlastní výroby. | Zdroj: Mountune

Stejného výkonu 191 kW může dosáhnout také Puma ST. Výkon lze snížit díky apliakci v chytrém telefonu nebo tabletu. Zdroj: Mountune

Stejného výkonu 191 kW může dosáhnout také Puma ST. Výkon lze snížit díky apliakci v chytrém telefonu nebo tabletu. | Zdroj: Mountune

Mountune Ford Puma ST Zdroj: Mountune

Mountune Ford Puma ST | Zdroj: Mountune

Úprava Mountune pro Ford Fiesta ST a Ford Puma ST. Zdroj: Mountune

Úprava Mountune pro Ford Fiesta ST a Ford Puma ST. | Zdroj: Mountune

Úprava Mountune pro Ford Fiesta ST a Ford Puma ST. Zdroj: Mountune

Úprava Mountune pro Ford Fiesta ST a Ford Puma ST. | Zdroj: Mountune

Úprava Mountune pro Ford Fiesta ST a Ford Puma ST. Zdroj: Mountune

Úprava Mountune pro Ford Fiesta ST a Ford Puma ST. | Zdroj: Mountune

Úprava Mountune pro Ford Fiesta ST a Ford Puma ST. Zdroj: Mountune

Úprava Mountune pro Ford Fiesta ST a Ford Puma ST. | Zdroj: Mountune

Úprava Mountune pro Ford Fiesta ST a Ford Puma ST. Zdroj: Mountune

Úprava Mountune pro Ford Fiesta ST a Ford Puma ST. | Zdroj: Mountune

Úprava Mountune pro Ford Fiesta ST a Ford Puma ST. Zdroj: Mountune

Úprava Mountune pro Ford Fiesta ST a Ford Puma ST. | Zdroj: Mountune

Tříválcový ostrý hatchback má v sériové podobě 147 kW, díky modulu úpravy softwaru může dosáhnout až 191 kW. Zdroj: Mountune
Točivý moment stoupne z 300 Nm až na 365 Nm. K úpravě Mountune doporučuje plnící potrubí a mezichladič vlastní výroby. Zdroj: Mountune
Stejného výkonu 191 kW může dosáhnout také Puma ST. Výkon lze snížit díky apliakci v chytrém telefonu nebo tabletu. Zdroj: Mountune
Mountune Ford Puma ST Zdroj: Mountune
11
Fotogalerie

Britští Mountune poladili Fiestu a Pumu ST. Za necelých 17 tisíc mohou mít až 260 koní!

Tříválcový hatchback a crossover dostávají komplexní balíček úprav, který z jejich patnáctistovky vydoluje extra výkon. A za férové peníze...

Ani ve standardním provedení nejsou Fiesta a Puma ST žádní lenoši. Pojí je tříválcový motor o objemu 1,5 litru se 147 kW (200 k), který u hatchbacku posílá na přední kola 300 Nm a v případě crossoveru 320 Nm. Tradiční britský úpravce svižných Fordů si nyní připravil dva nové balíčky pro zvýšení výkonu.

První s názvem m235 odkazuje na hodnotu v koňských silách, jde tedy o 235 koní/173 kW a 350 Nm. výšení výkonu je dosaženo díky Bluetooth OBD modulu, ovládanému skrze majitelův chytrý telefon nebo tablet s aplikací mTune Smartflash. Druhý kit m260 jde ještě dál, maximum posunuje na 191 kW (260 k) a 365 Nm. Výhodou je, že přes aplikaci můžete výkon opět snížit na úroveň m235 nebo do sériového stavu.

K softwarovým úpravám Mountune doporučuje také „železo“ vlastní výroby – sadu lepšího plnícího traktu plus účinnější mezichladič. Auta si mohou ponechat tovární filtr pevných částic i katalyzátor, takže na technické nebudete mít žádné problémy. Sada m260 vyjde na přijatelných 562 britských liber, tedy zhruba 16 700 Kč.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud