Britští majitelé Nissanu Leaf budou moci prodávat elektřinu ze svých aut

Britští majitelé Nissanu Leaf budou moci prodávat elektřinu ze svých aut

Kolem elektromobilů vznikají různé speciální projekty. Vzpomínáte třeba na vozík plný baterií? V Británii teď přišli s dalším vskutku zajímavým projektem, který by majitelům elektrických vozů umožnil prodávat energii nahromaděnou v akumulátorech zpět do sítě. Kouzlo spočívá v tom, že přes den by elektromobily fungovaly jako malé elektrárny, zatímco v noci, kdy je elektrické energie přebytek, by se zase dobíjely.

Definitivní řešení dojezdu elektromobilů? Vozíky plné baterií  

Definitivní řešení dojezdu elektromobilů? Vozíky plné baterií  

Do testovacího provozu se momentálně zapojilo 100 modelů Leaf a NV200 EV, pokud by se však využilo všech 18 000 elektromobilů v Británii, byl by jejich celkový výkon ekvivalentem elektrárny o výkonu 180 megawattů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Leaf dokáže s modernizovanými akumulátory ujet až 250 km na jedno nabití

Myšlenka je to jistě zajímavá, ale jedině v případě, že s autem nebude potřeba nikam jezdit. Představte si, že náhle sednete do auta, které momentálně veškerou energii napumpovalo zpět do sítě a na ukazateli dojezdu svítí velká nula...

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků