Britští majitelé Nissanu Leaf budou moci prodávat elektřinu ze svých aut

Britští majitelé Nissanu Leaf budou moci prodávat elektřinu ze svých aut

Kolem elektromobilů vznikají různé speciální projekty. Vzpomínáte třeba na vozík plný baterií? V Británii teď přišli s dalším vskutku zajímavým projektem, který by majitelům elektrických vozů umožnil prodávat energii nahromaděnou v akumulátorech zpět do sítě. Kouzlo spočívá v tom, že přes den by elektromobily fungovaly jako malé elektrárny, zatímco v noci, kdy je elektrické energie přebytek, by se zase dobíjely.

Definitivní řešení dojezdu elektromobilů? Vozíky plné baterií  

Definitivní řešení dojezdu elektromobilů? Vozíky plné baterií  

Do testovacího provozu se momentálně zapojilo 100 modelů Leaf a NV200 EV, pokud by se však využilo všech 18 000 elektromobilů v Británii, byl by jejich celkový výkon ekvivalentem elektrárny o výkonu 180 megawattů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Leaf dokáže s modernizovanými akumulátory ujet až 250 km na jedno nabití

Myšlenka je to jistě zajímavá, ale jedině v případě, že s autem nebude potřeba nikam jezdit. Představte si, že náhle sednete do auta, které momentálně veškerou energii napumpovalo zpět do sítě a na ukazateli dojezdu svítí velká nula...

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 871 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 420 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 480 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: 19 970 km
Cena: 480 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 794 km
Cena: 330 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků