Britský plnokrevník na obzoru

Britská automobilka Bentley, která spadá pod koncern Volkswagenu, chystá pro veřejnost další překvapení.
Britský plnokrevník na obzoru

Nedávno byl představen nový Arnage, který se stal symbolem luxusu a nyní je na spadnutí výroba dalšího modelu. Stane se jím Bentley GT Coupé. Je vidět, že vstup Volkswagenu má pozitivní vliv, protože o značce Bentley je čím dál tím více slyšet. Jeden sportovní vůz, nesoucí tuto značku se letos zúčastní prestižní „čtyřiadvacetihodinovky“ v Le Mans.

Klepněte pro větší obrázek
A tak bude vypadat

Ale zpět ke GT Coupé. Tento vůz vnáší do výrobního programu tolik žádaný model se sportovním nádechem. Už při prvním pohledu na vůz je jasné, že je koncipován zcela odlišně, nežli luxusní limuzína Arnage. Prioritou při konstrukci byly kvalitní jízdní vlastnosti, takže jim je podřízeno mnoho věcí. Přední části dominuje mohutná mřížkovaná maska s chromovaným rámečkem a dvojité přední světlomety. Od předního spoileru se směrem k čelnímu sklu rozšiřuje mírně vystouplé „Véčko“, které dodává vozu charakteristický design. Z bočního pohledu vynikne výrazně zaoblená střecha, která v zadní části plynule navazuje na víko zavazadlového prostoru. Zadní světla mají červenou optiku, s výjimkou v jejich středu umístěných zpětných svítilen. Pod mohutným zadním nárazníkem je na každé straně dvojice chromových koncovek výfuku, které pouze dotváří sportovní dojem. Dvoudveřové kupé má za úkol snažit se konkurovat dalším sportovním vozům s výjimečným charisma, jako třeba Ferrari nebo Porsche.

Uvnitř vozu sice najdeme hliníkové doplňky a anatomické sedačky, ale nebyl by to Bentley, kdyby i zde nebyla ani troška luxusu. Volant i sedačky jsou obšity vysoce kvalitní tmavou kůží a ten samý materiál najdeme i na dalších ovládacích prvcích. Veškeré vybavení je provedeno v elektrice, ale to je u podobných vozů samozřejmostí.

O pohon vozu se bude starat vidlicový dvanáctiválec pocházející od VW, který by ze sebe měl vydávat stádo kolem pětiset koní, což by mělo na konkurenci stačit. V rámci úspory hmotnosti jsou některé díly vyrobeny z hliníkového plechu, takže ve prospěch GT Coupé by měla hrát i o něco nižší pohotovostní hmotnost, než je v této kategorii běžná.

Nový Bentley by měl být představen veřejnosti na některém z autosalonů v příštím roce s tím, že první vozy sjedou z výrobních pásů až v roce 2004.

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 241 592 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 240 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 309 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků