Britský plnokrevník na obzoru

Britská automobilka Bentley, která spadá pod koncern Volkswagenu, chystá pro veřejnost další překvapení.
Britský plnokrevník na obzoru

Nedávno byl představen nový Arnage, který se stal symbolem luxusu a nyní je na spadnutí výroba dalšího modelu. Stane se jím Bentley GT Coupé. Je vidět, že vstup Volkswagenu má pozitivní vliv, protože o značce Bentley je čím dál tím více slyšet. Jeden sportovní vůz, nesoucí tuto značku se letos zúčastní prestižní „čtyřiadvacetihodinovky“ v Le Mans.

Klepněte pro větší obrázek
A tak bude vypadat

Ale zpět ke GT Coupé. Tento vůz vnáší do výrobního programu tolik žádaný model se sportovním nádechem. Už při prvním pohledu na vůz je jasné, že je koncipován zcela odlišně, nežli luxusní limuzína Arnage. Prioritou při konstrukci byly kvalitní jízdní vlastnosti, takže jim je podřízeno mnoho věcí. Přední části dominuje mohutná mřížkovaná maska s chromovaným rámečkem a dvojité přední světlomety. Od předního spoileru se směrem k čelnímu sklu rozšiřuje mírně vystouplé „Véčko“, které dodává vozu charakteristický design. Z bočního pohledu vynikne výrazně zaoblená střecha, která v zadní části plynule navazuje na víko zavazadlového prostoru. Zadní světla mají červenou optiku, s výjimkou v jejich středu umístěných zpětných svítilen. Pod mohutným zadním nárazníkem je na každé straně dvojice chromových koncovek výfuku, které pouze dotváří sportovní dojem. Dvoudveřové kupé má za úkol snažit se konkurovat dalším sportovním vozům s výjimečným charisma, jako třeba Ferrari nebo Porsche.

Uvnitř vozu sice najdeme hliníkové doplňky a anatomické sedačky, ale nebyl by to Bentley, kdyby i zde nebyla ani troška luxusu. Volant i sedačky jsou obšity vysoce kvalitní tmavou kůží a ten samý materiál najdeme i na dalších ovládacích prvcích. Veškeré vybavení je provedeno v elektrice, ale to je u podobných vozů samozřejmostí.

O pohon vozu se bude starat vidlicový dvanáctiválec pocházející od VW, který by ze sebe měl vydávat stádo kolem pětiset koní, což by mělo na konkurenci stačit. V rámci úspory hmotnosti jsou některé díly vyrobeny z hliníkového plechu, takže ve prospěch GT Coupé by měla hrát i o něco nižší pohotovostní hmotnost, než je v této kategorii běžná.

Nový Bentley by měl být představen veřejnosti na některém z autosalonů v příštím roce s tím, že první vozy sjedou z výrobních pásů až v roce 2004.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků