Britský paradox: Odstranili bílé čáry ze silnic, klesl tím počet nehod i rychlost

Pilotní projekt běží v Británii na výpadovkách z Londýna. Londýnské hlavní silnice s poměrně hustým provozem ukázaly velmi zajímavá a možná i překvapivá čísla.
Britský paradox: Odstranili bílé čáry ze silnic, klesl tím počet nehod i rychlost

Máte někdy pocit, že se v tom lese dopravních značek, zákazů a příkazů ztrácíte? Ve Velké Británii zjistili, že by možná bylo lepší se všech dopravních značek a podélného značení na silnici zbavit úplně. Experiment totiž ukázal, že jen pouhé odstranění prostředních bílých čar ze silnic sníží počet nehod s také rychlost vozidel.

Chtěli hlídat jízdu na červenou, místo toho jim vzrostla nehodovost

Chtěli hlídat jízdu na červenou, místo toho jim vzrostla nehodovost

Pilotní projekt běží v Británii na výpadovkách z Londýna (jde o silnice A22, A23 a A100) i na dalších místech. Londýnské hlavní silnice s poměrně hustým provozem ale ukázaly velmi zajímavá a možná i překvapivá čísla.

Británie je posedlá snižováním rychlosti a toto opatření snížilo průměrnou rychlost aut o 13 %. Odstraněním prostředních dělících čar prý řidiči ztratili jistotu, přimělo je dávat větší pozor. V daném místě se ale snížila i nehodovost a provoz byl také plynulejší, píše The Guardian.

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Velká Británie chce tento nápad, který vychází z konceptu „sdíleného prostoru“ vyvinutého v devadesátých letech nizozemským inženýrem Hansem Mondermanem, rozšířit i na další místa. Mondermanův koncept totiž počítá s tím, že na silnicích a ulicích nebude vůbec žádné značení, ani úprava rychlosti nebo přednosti v jízdě. Chodci, cyklisté i řidiči se zkrátka musí mezi sebou domluvit.

Hans Monderman kdysi prohlásil, že příliš velké množství příkazů a zákazů v provozu omezuje schopnost společensky odpovědného jednání a řidiči ztrácí osobní odpovědnost. Pro příklad nemusíme chodit moc daleko, stačí se podívat na úseky německých dálnic s neomezenou rychlostí. Průměrná rychlost osobních aut se tu pohybuje jen lehce nad 130 km/h.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků