Ministr financí Gordon Brown při své návštěvě, která se uskutečnila v pondělí 26.2.2007, v závodu Toyota v Burnastonu v hrabství Derbyshire, oficiálně zahájil výrobu nové Toyoty Auris ve Velké Británii.
Ministr financí si při své návštěvě prohlédl montážní linku pro vozy Auris a pozdravil zaměstnance a nejvyšší vedení britského a evropského zastoupení firmy Toyota. Poté ve voze opustil finální část výrobní linky, a tak symbolicky zahájil oficiální výrobu zcela nového hatchbacku značky Toyota nižší střední třídy.
Shromážděným zaměstnancům, dodavatelům, zástupcům odborové organizace Amicus, členům místní samosprávy i místním občanům pak ministr řekl: „Jsem potěšen, že se zde v Burnastonu mohu sám na tento úspěšný závod podívat a poblahopřát všem zúčastněným při příležitosti zahájení výroby modelu Auris ve Velké Británii.“
„Británie se nyní v rámci všech hlavních světových ekonomik těší nejdelšímu období hospodářského růstu od skončení druhé světové války. Od roku 1997 jsme se stali nejstabilnější hlavní hospodářskou mocností na světě a v přepočtu produktu na hlavu jsme se vyšplhali ze samého dna mezi bohatými národy až na druhé místo. Úroveň zaměstnanosti je rekordně vysoká – během posledního roku ve Velké Británii vznikalo více než 23 000 nových pracovních míst měsíčně.“
„Hospodářský růst dále sílí a stává se vyváženějším, podnikatelské investice rostou a inflace má tendenci k poklesu. Máme tedy pro nadcházející roky veškeré podmínky pro další stabilní růst. Naši těžce vydobytou stabilitu nikdy nevystavíme riziku a budeme i nadále podporovat nutné dlouhodobé investice do lidských schopností, vzdělání, pracovních míst a inovací, abychom ještě lépe uspěli ve světě pod stále silnějším vlivem globalizace.“
Slavnostního zahájení výroby se zúčastnilo více než 300 zaměstnanců a hostů, mezi nimiž nechyběla ani Margeret Hodgeová, členka vlády odpovědná za zaměstnaneckou politiku, Andrew Davies, ministr úřadu státní správy Welsh Assembly odpovědný za podniky, inovace a sítě, a dále japonský velvyslanec ve Velké Británii, jeho excelence Yoshiji Nogami.
Na zahájení též vystoupil Hein Van Gerwen, generální ředitel společnosti Toyota Manufacturing UK: „Jsme velmi potěšeni tím, že se našeho slavnostního spuštění zúčastnil i ministr financí a kladně zhodnotil příspěvek našich zaměstnanců.“
„Auris je pro Toyotu v Evropě velmi důležitý a my věříme, že v segmentu nižší střední třídy nastolí na evropském trhu nové kvalitativní standardy. Tím, že slavnostně zahajujeme na konci výrobní linky, můžeme demonstrovat naše plné odhodlání nabízet všem našim zákazníkům špičkovou kvalitu.“
„Výroba modelu Auris ve Velké Británii je dalším důkazem odhodlání firmy Toyota vyrábět své vozy co nejblíže ke svým zákazníkům. Společnost Toyota investovala v Evropě více než 6 miliard euro a každým rokem platí více než 5 miliard euro svým evropským dodavatelům – z toho 2 miliardy dodavatelům z Velké Británie“.
Do dnešního dne Toyota investovala do svých dvou výrobních závodů v Británii více než 1,75 miliardy euro a zaměstnává zde přes 4 800 zaměstnanců.
Závod firmy Toyota Manufacturing UK v Burnastonu v roce 2006 vyrobil na 282 215 vozů a zaznamenal tak již třetí rekordní rok po sobě. Ve své motorárně v Deesidu bylo vyrobeno více než 435 000 jednotek, ať již kompletně sestavených motorů nebo zpracovaných motorových sestav určených na export do závodů Toyota po celém světě.
Přibližně 85 procent vozů je určeno na export, z toho 70 procent končí v pevninské Evropě a přibližně 15 procent se vozí do 70 zemí po celém světě.
Model Auris pochází z francouzského designérského střediska ED2 a je pro značku Toyota symbolem cesty vpřed. Toyota Auris po boku modelů Yaris a Avensis napomůže Toyotě dosáhnout v roce 2007 plánovaného objemu prodeje v Evropě, který byl nově upraven na 1,22 milionu jednotek.
Auris je postaven na nově vyvinuté platformě a bude zákazníkům nabízen s možností výběru z mnoha různých motorů a převodových ústrojí. Prodej tohoto modelu byl ve Velké Británii zahájen 1. února a na dalších evropských trzích se Auris objeví během února až dubna tohoto roku.
Toyota očekává, že v roce 2007 se na evropských trzích prodá 150 tisíc kusů tohoto modelu a poté objem prodeje vzroste na 200 tisíc vozů ročně.