V zasade ma expert pravdu, ale mel by podle stejne logiky pozadovat i zakaz nabijeni elektromobilu, ktere nejsou uzpusobeny pro vyuziti vykonu dane nabijecky, cela rada starsich modelu rychlodobijeni neumoznuje nebo maji malou baterii a tak se majitele snazi dobijet do plna i kdyz neplanuji dlouhou cestu. Nicmene tato vec je jednoduse resitelna i bez zakazu, staci zpoplatnit cas u nabijecky, nakonec to podstatna cast provozovatelu jiz dela.
Hybrid je totalne pomylena vec: bola, je a bude. V jednom rezime si zo sebou vlaci nepotrebny spalovak, v dalsom zasa nepotrebny elektropohon. Na zeleznici na to dosli uz davno (preco asi je elektricka masina vykonom, efektivitou a dokonca aj jednoduchostou a cenou niekde uplne inde ako dieselelektricka, ze). Ano, prave preto. Bud ciste spalovak alebo ciste elektrina. A vyvoj pojde samozrejme a uplne prirodzene tou druhou cestou. Problem ale je, ze aj individualna dostupnost pojde do haja. Ak si predstavim parkovisko v nasej ulici, tak panelak ma 4 vchody a 12 poschodi. Na kazdom poschodi je 6 bytov. Predpokladajme ze v priemere v jednom byva jedna rodina a ma jedno auto. To znaci 288 aut, co je celkom realne cislo ak si spocitam kolko ich je vecer na parkovisku a kolko pozdlz prijazdovych ciest (su tam dve). Cize bud tam bude 288 nabijaciek, alebo 288 kablov z okien az dolu (to bude vyzerat podobne ako v Indii). Riesenim by bola poschodova podzemna garaz, ale na toto bezny clovek nedosiahne. Skratka nebude na to co? Nebude na to mat. Casy, ked bolo drzanie sukromneho auta legalne a bezne dostupne, sa nam minu a to rychlejsie ako si vobec sme ochotni pripustit. Auto bude bud na schvaleny a presne kontrolovany pridel (60 roky minule), alebo to cele bude tak drahe ze si to moze dovolit len ta vrstva bohatsich (30 roky minule), pricom chudoba len a len vzrasta (skvela buducnost). Mna zaujima, kto bude zivit vyrobcov. Ja to v plane teda rozhodne nemam a tvrdo zarobene peniaze investujem radsej inde. Zaujimavy paradox: technologia ide dopredu a pritom socialny vyvoj je v upadku (demograficky vyvoj je na zdesenie). Toto dlho fungovat nebude damy a pani, to musi zakonite padnut na hubu a aj padne.
Spousta lidi nepotrebuje auto 24/7, dokonce ani kazdy den. Jinak baterkace jsou evoluce nikoli revoluce, tou budou az palivove clanky.
Toyota Mirai je prvni vlastovka.Drzim palce.https://www.toyota.com/content/ebrochure/2018/mi... ...
Specialne pre minusa:a/ elektromotor pohana auto aj ked nebezib/ spalovak dettoc/ panelaky neexistujud/ podzemna garaz je zadarmo, naopak minusovi za jej uzivanie priplatiae/ nevieme co robit s tou populacnou exploziou nasincov....Mam pokracovat?
Brit a chce regulovat ;-) Nemel by o tom nahodou rozhodovat provozovatel/poskytovatel? Aby ty nabijecky - s ohledem na pomerne zastoupeni (a rychlejsi nabijeni elektrik) - nakonec nezely vetsinu casu prazdnotou ;-)
Už se perou, už se perou, já to řikala vod začátku, že si čumáky rozbijou
" ... disponují desetkrát rychlejším časem ... "Cas padi rychlosti 60 min/h. :-D
A elektromobily pry dispunuji tak rychlym casem! B-]
Další tzv. expert....Nabíjecí stanice může být vybavena větším počtem nabíjecích stojanů. Počet připojených vozidel není limitující. Limitujícím faktorem je maximální dostupný proud pro celou stanici, takže pokud je ke stanici s celkovým výkonem 100kw připojen jeden hybrid 3,7kw pak se po připojení dvou elektrokár jejich nabíjecí výkon sníží na cca 48kw namísto 50kw. V podstatě nevýznamně. Pán neví o čem mluví. Zase nějaká neziskovka....
Ještě abych to dovysvětlil. Je to otázka sdílení a je to stejné jako u rychlosti na internetu, kde uživatelé sdílí kapacitu přenosu a pokud je jich připojeno hodně uživatelů pak se přenos začne zpomalovat. Takže, když k nabíjecí stanici s kapacitou 50kw přijedou dva s ultrarychlým nabíjením 100kw a připojí se tak každému nabíjení pojede na 25kw.... pokud si spočítal kolik času stráví nabíjením tak má smůlu a bude tam dvakrát tak dlouho. Nehovoře o tom, že tam může přijet a oba stojany jsou obsazené, že..... Teprve až když se jeden odpojí tak se to druhému zrychlí a bude nabíjet 50kw.
Kdyz pisu, ze nabijecich stanic je zoufale malo, kdektery EV fanatik mne posila do zadelic. Kdyz to ovsem napise nejaky britsky expert, bere se to jako holy fakt a tema pro seriozni diskusi.
Pán má prostě své zájmy v čistých elektromobilech a není schopen vidět nic jiného.
Ty víš fšecko nejlíp :-)))) jako ten estébák
dog eat dog
Expert má tak trochu pravdu. Plugin hybrid má v podstatě smysl jen když si ho dobíjíte doma, jet si plugin hybrid dobít byť jen pár kilometrů, moc smyslu nedává - to málo, co jste si tam nabyli v podstatě vybijete cestou k a ze stanice. Na druhou stranu, pokud člověk přímo na dané místo (např. nákupní centrum) stejně jede, pak výše uvedené neplatí.Řešení: stavět různá dobíjecí místa, tzn. výkonnější a dražší pro elektromobily a méně výkonná (tzn. výrazně levnější - v podstatě na úrovni domácí zásuvky) pro plugin hybridy.
To si nemyslím. Rychlost nabíjení je daná velikostí nabíjecího proudu. Hybridy mají navíc menší baterii, než elektromobily, nabíjení by mělo trvat o dost rychleji. Pro ty co parkují na ulici, jako já, nemá plugin hybrid prakticky žádný smysl. Uvítal bych hybrid s možností dobíjení akumulátoru motorem. Také bych neříkal vozidlu hybrid, pokud neujede na baterku alespoň 50 km. Jinak je to jen marketingová šaškárna.
Zaprve: nabíjecí proud, který vozidlo od nabíječky bere je u plug-in většinou poloviční. Takže na 32A/400V nabíječce řekne auto stojanu: “umím nabíjet jen 16A, takže mi to házej jen poloviční rychlostí.”Zadruhé: snad každé auto typu plug-in má možnost nabijet se po cestě (91% jsem schopen dobít na dálnici za 50 minut). Problém je, ze je to s přehledem nejdražší možnost nabíjení. Zatřetí: mě si nevsimejte, nejsem tady.
Zaprve: auto nic nabíječce nemusí říkat, auto si si odebírá jen tolik kolik může.Zadruhe: hybrid na dálnici je dost neekonomický, lepší je ve městěZa 3.: nikdo tady neni.
Takže jsi v podstatě zopakoval jinými slovy to, co jsem napsal. Samozřejmě “auto nic neříká hlasem”, ale vždy tam proběhne komunikace mezi softwarem auta a nabíječky. Mimojiné i to, jaký max nabíjecí proud zvládne auto. Co myslíš neekonomický na dálnici? Nabíjeníza jízdy je ekonomický nesmysl, ale spotřeba je i s vybitymi bateriemi srovnatelná s ostatními vozy daného výkonu a třídy.
Proč by měl hybrid jezdit na baterku 50 km? Od hybridní soustavy čekám, že mi pomůže uchovat kinetickou energii, která by přišla na zmar při brzdění a taky pomůže tam, kde běžnému spalovacímu motoru dochází dech, nebo pracuje neefektivně. Mám v autě dnešní klasiku v podobně malého motůrku s turbem a v zásadě si nestěžuji. Ono to jede v rámci možností dobře. Blbé je, že než se to dostane na ustálenou rychlost, tak si to s těžší nohou řekne klidně i o 50l/100km a asi i víc, ale to už raději palubní počítač nezobrazuje. Tady by ten elektromotor mohl pěkně pomoct a dál mě moc nezajímá.
Co myslíš tím, že máš "malý motůrek" ? V létě jsem na Aljašce jezdil s GMC Yukon XL 5.3L EcoTec3 V8 engine 355 HP :-D.
rychlost nabijeni je v prvni rade dana tim jake nabijeni umoznuje dane auto, zaprve nabijecka na palube auta pro stridavy proud, coz je snad kazde auto s moznosti nabijeni, nabijecky jsou v autech od cca 3 do 40kW, a pak pokud je auto vybaveno moznosti nabijeni stejnosmernym proudem aby se mohlo nabijet i na rychlonabijecce kde nabijecka je ten stojantakze zalezi zda a jake nabijeni tedy dany plyg-in hybrid umoznuje, vetsinou jsou prave od rachlonabijeni oprostene a maji jen palubni nabijecku o nejakem vykonu a dost casto je to prave u te nizsi hodnoty 3.6kW a obcas mivaji i 6.6kW nabijecku, tak jak tak je to porad dost malo
Dobíjení akumulátoru motorem umí snad každý hybrid od prvního Priusu.A co znamená termín "hybridní" by sis mohl zjistit sám, abys tu pak nepsal takové nesmysly.
spolehlivě nejpitomější přeměna tekutého paliva v pohyb
Evidentně to nedochází Hondě, která spalovacím motorem pohání elektromotor a částečně nabíjí malý akumulátor. Spalovací motor běží v optimálních otáčkách, nabíjení baterie funguje hlavně pro akumulování z rekuperace a přebytků od spalovacího motoru.
Lepsie by bolo stanovit minimalny percentualny dojazd na alternativny pohon z celkoveho dojazdu, aby bolo mozne zaradit vozidlo do kategorie hybrid.Je totizto rozdiel, ak 50 km na baterke prejde vozidlo s celkovym dojazdom 250 km a vozidlo s celkovym dojazdom 800 km.Takze pre zaradenie vozidla do kategorie hybrid by mohla byt podmienka dojazd na alternativny pohon minimalne 33% z celkoveho dojazdu. A pripadne aj stanovit minimalnu hranicu, ze to nesmie byt menej ako 100 km. (cisla su uvedene ako priklad).
U hybridu je jasné, že má klasický motor na benzín/naftu a minimální dojezd od cca 800 km.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.