Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč?

Plug-in hybridní vozy by neměly mít umožněno dobíjet energii na veřejných dobíjejících stanicích. Podle všeho zabírají místo mnohem schopnějším elektromobilům, tvrdí britský expert.

Zatímco automobilky jednohlasně investují čas a peníze do elektromobility a oznamují sebevědomé plány růstu produkce čistě elektrických vozů, situace okolo veřejného dobíjení elektrifikovaných vozů tak pohádková není. Se zajímavým názorem přitom nyní přichází i jistý expert na infrastrukturu dobíjecích stanic z Velké Británie Harold Dermott.

Podle něj by současná dobíjecí místa neměla být určena pro plug-in hybridní vozy, ale výhradně pro čisté elektromobily. Hybridy s možností nabíjení ze zásuvky by tedy měly zákaz dobíjet své baterie na těchto místech. Důvod? Dle Dermotta zabírají cenné místo elektromobilům, jejichž nabíjení je mnohem rychlejší a efektivnější.

Subaru ukázalo svůj první plug-in hybrid. Dočkáme se ho i v Evropě?

Subaru ukázalo svůj první plug-in hybrid. Dočkáme se ho i v Evropě?

Zpráva experta zmiňuje, že současné elektromobily prý disponují desetkrát rychlejším časem dobíjení než většina dosavadních plug-in hybridních vozidel a čas strávený na místě tedy umí elektromobily zužitkovat mnohem lépe. Dermott přesněji uvádí, že zákaz by měl největší smysl na dobíjecích stanicích umístěných okolo dálnic a na čerpacích stanicích.

Plug-in hybrid má při dobíjení typickým systémem o výkonu 3,7 kW strávit na místě přes jednu hodinu času, aby zvýšil svůj dojezd o přibližně 24 kilometrů. Za stejný čas je prý možné nabít hned dvojici elektromobilů (dnes již umožňující dobíjení výkonem 50 kW) na 80% kapacitu jejich baterií a zajistit tak dojezd přes 160 kilometrů.

BMW 330e detailněji: Plug-in hybrid má 252 koní a novou funkci XtraBoost

BMW 330e detailněji: Plug-in hybrid má 252 koní a novou funkci XtraBoost

Dermott apeluje na rapidní zrychlení výstavby dalších dobíjecích stanic v závislosti očekávaného růstu počtu elektromobilů na silnicích. Problém však vidí u společností, které se výstavbou zabývají. Ty zatím postupují opatrně, neboť hledí především na rychlou návratnost investic z vytváření stanic. S malým procentem elektromobilů a plug-inů na současných cestách se ale vlastně není čemu divit.

Zmínění si vyžádala i spolehlivost nabíjecích stanic. Počet nefunkčních nabíječek prý ve Velké Británii meziročně klesl z 14,8 % na 8,3 %, podle Dermotta jde však stále o vysoké číslo a je prioritou tuto situaci dále zlepšit.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 50 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků