Britské řidiče nově hlídají digitální kamery

34 komentářů

petrumr
28. května • 20:45

kdo se chce mlátit?ten stou červenou hvězdou na čele?Probud se,co se ti tady nelíbí.:-|

Leonardo Cupranek
28. května • 16:20

Sice v právním státě dávno nežijeme, ale stále snad platí, že co není zakázáno, je povoleno.A předpokládám, že silné infračervené (tedy okem neviditelné) světlo (které digitální foťáky tak nemají rády) nijak zakázané není. Tak hurá na to! Ať maj plnou paměť fotek obsahujících jen přepálený bílý flek.

Robert Vašíček
28. května • 21:55

Docela by mě z podstaty zajímalo, jak toto udělat? Prosím, máte technický typ na provedení:-) Robert Vašíček

Leonardo Cupranek
29. května • 13:45

No asi by to chtelo trochu laborovat. Pokud mate digitalni fotak ci kameru, muzete pokusnicit.
InfraLED diody jsou bezne k dostani za par korun, otazka je, kolik by jich muselo byt (a kde by mely byt umistene), aby CCD chip preexponovaly.Bude zalezet na tom, jak silne bude okolni svetlo (a tudiz jakou citlivost, cas a clonu fotak zvoli). Jsem si temer jist, ze par InfraLEDek na ramecku SPZ a par na vnitrnim zpetnem zrcatku bude V NOCI stacit, aby na fotce opravdu byl jen bilej flek. Za dne bude asi poteba vice infrasvetla. Jasna vyhoda je, ze okem to svetlo videt neni, cili vas svitici zpetne zrcatko oslnovat nebude, policajt vas neserve, ze vam sviti ramecek SPZ ;-)

MildeSorte4
28. května • 18:14

Haha, páni, nekameňujte ma, ale toto je najrozumnejší príspevok ! ;-)

m.
28. května • 10:26

Pane Ondrášíku, v diskusi pod vaším článkem o "pečené Škodě Fábia" jste reagoval na moji poznámkou tím, že jste napsal něco ve smyslu "á,to nic, pan m. má asi vycházky, tak je na internetu..."
Pominu-li to, že mám chuť si to s vámi za tuto urážku vyřídit z očí do očí jako chlap, protože nejsem zvyklý, aby mě někdo takto urážel, tak minimálně jedna věc je naprosto jistá - takto rozhodně nereaguje NOVINÁŘ na názor oponenta na svůj článek - a možná i to je důvod, proč seriózní periodika, publikující na netu, svým autorům reakci v diskusi nedoporučují.
Tou reakcí jste spadl až na samé dno žurnalistické žumpy, naplněné až po okraj hovny.

denon
28. května • 21:58

Rád bych také vyjádřil podporu panu Ondrašíkovi. Je pravda, že když se autor účastní diskuze pod vlastním článkem, je kritika k němu ještě silnější. Už proto zasložíte ocenit. Jen tak dále!;-)

ModroBielaVrtula
29. května • 15:29

Tiez vyjadrujem p. Ondrasikovi podporu :). Clanky su (vacsinou) vecne, su sice co sa tyka humoru trochu svojske, ale nevadi mi to... ano, su subiektivne, ale on sa ich nesnazi vydavat za objektivne, su prezentovane ako jeho nazor...Tu na Autorevue ho poznam hlavne ako cloveka, ktory najma v garazi pomoze inym svojimi radami a skusenstami - coz vacsina jeho kritikov nikdy nerobila, zeano :)M

Robert Vašíček
28. května • 21:53

Dobrý večer,nemám ve zvyku se zapojovat do flame war, i když párkrát mě taky dostalo, když mi někdo pod třestem napíše, že nemám rád Japonce a já je přitom všude vynáším do nebe no škoda.-))) Radka Ondrašíka znám coby kolegu, Moraváka. Co na srdci, to na jazyku. Prosím, berte ho jako upřímného člověka a nesnažte se ho napadat za jeho slovník nebo ironii, má ho vytříbený, což dokazují testy. Bral bych to jako flame a ne neslušnost. Co se negativních článků týká, nemohu hovořit za úplně celou redakci, ale minimálně s Radkem Ondrašíkem se shodujeme, že silničním pravidlům chybí pointa - bezpečnost především. Místo toho jsou řidiči stresováni pokutami. Ani nevíte, jak si vážím policisty, který mě v klidu upozornil na nerozsvícená světla a nenapařil mi pokutu. A víte, že porušil zákon, že mi nikam nenapsal bod? To je ale zlý člověk, že.... Ne, naopak, to je správný člověk, protože si odvodil, že nerozsvícením světel jsem nikoho nezabil a už to příště neudělám. Díky za pochopení a pryč s tyranií a chytáním za slovíčka. Robert Vašíček

Ajif
28. května • 21:13

Ačkoliv je styl kolegy Ondrašíka svérázný, nelze m u upřít, že je svůj a problematice rozumí. A protože je občas potřeba vyjádřit i podporu, a ne pouze kritizovat, sděluji veřejně svůj názor, že Radek Ondrašík je v mých očích OK a píše vtipné a věcně správné články. Jen houšť a větší kapky!

John
28. května • 17:38

Komu se nelibi nejake clanky, tak necht je necte a pelasi pryc ;-) ostatne lide jako Vy tu nikomu chybet nebudou. Pa pa :-)

honza
28. května • 14:13

V ramci vyvazenosti a zachovani (snad) dobre nalady pana Ondrášíka, mu vyjadruji pochvalu za dosavadni praci :-D Vzdy si od nej rad neco prectu ... B-]

Martin
28. května • 15:55

Přidávám se k Honzovi. Jsem spokojen se články p. Ondrášíka :-))

Radek Ondrášík
28. května • 14:52

Děkuji za přízeň, ale rád bych Vás požádal, abyste ji moc nepřeháněl. Ještě budu obviněn, že zde sám sebe obdivuji ;-)

Luke
28. května • 12:12

Nemám rád když se někdo bezdůvodně naváží do jakéhokoliv autora jekéhokoliv článku jen proto že přispívající má jiný názor a samozřejmě oplývá obrovskou jistotou že by to napsal lépe. V případě p. Ondrášíka však sleduji že u více než poloviny článků jsou kritiky (byť ne vždy zcela slušně psané) oprávněné a zcela na místě. Přidávám se k těm kterým styl (a často i chování v diskuzích) tohoto redaktora (?) vůbec nesedí. Přimlouvám se (když ne za výměnu) za posílení redakce a vytvoření lepšího konkurenčního prostředí mezi redaktory. Třeba to povede k posílení výkonů některých redaktorů. Tuto úvahu jsem napsal na základě dojmu, kterým je že p. Ondrášik píše většinu článků, resp. aktualit. Pokud je to jinak tak se omlouvám, jde jen o můj dojem a názor.

pv1
28. května • 12:50

No a ja si zase myslim, ze pan Ondrasik je +/- OK. Toz asi tak. Ale vo tom to neni, je to o to konkretnich nazorech na konkretni veci.
Pokud nekdo nesouhlasi s NESMYSLNOU buzeraci (nejenom anglickych) ridicu a dela si z toho
legraci tak tak to neznamena, ze autor je xxxx.
Rada omezeni rychlosti je NAPROSTO stupidnich a vymykajicich se zdravemu rozumu a jejich
nedodrzovani vyplyva z jejich nesmyslnosti - kazdej kdo neni uplne vymazanej jich po
hodinovy jizde po silnicich najde tucty.
Jsem rad, ze jsem jeste stihnul relativne rozumnou dobu, za par desitek let to tady bude
pekna pakarna (samy zakazy, prikazy, zdanen bude i vzduch co dychate, norma i na to, kolik
toho budete moci sezrat...). No a prijimat restriktivni zakony a omezeni, ze nekdo nekdy potka
na silnici nejakyho kretena je PIXXVINA na entou - na to fakt musi prijit snad jenom politik. Policie tady ma bejt od toho, aby tyhle hovada za volantem eliminovala a ne buzerovala ridice
za to, ze prekroci rychlost na prehlednym, liduprazdnym useku o 20 km.Howgh.

honza
28. května • 14:07

Souhlas ;-)

Radek Ondrášík
28. května • 12:34

Abych se přiznal, tak kritiky jsou. Většinou je píšou stejní lidé, kteří se schovávají za různé nicky. Ale k věci. Většina kritiky není absolutně věcná. Tedy že by v článku byla nějaká chyba, nějaký problém, který by si zasloužil danou kritiku.Většina kritiky je také o tom, jakou formu má článek. Tedy jsou o subjektivním vnímání daného článku, nic objektivního.Respektuji, že 100 lidí, 100 chutí a nemám nic proti tomu, když někdo napíše, že se mu článek nelíbí. Čtenáři nás dost často nutí k tomu, abychom psali články jako jinde, měli články jako jinde, psali v podstatě to samé co jinde. Zde je ovšem problém v tom, že AR bereme jako trochu jiné médium. Nejen já osobně, ale také šéfredaktor, který články pouští ven. Pokud by s článkem nesouhlasil a nepokládal by jej za vhodný, nikdy by nevyšel. Není to tedy "one man show Mr. Ondrašíka" jak si asi mnozí zdejší čtenáři myslí.Pokud by tedy nadřízení mé osoby nechtěli, abych určité typy článku psal, případně, abych je psal určitým způsobem, pak by mi toto určitě oznámili a věc by se změnila.Prostě píšeme o věcech, které jinde nenajdete, píšeme často vtipné články, různé vlastní názory apod. Nejsme tedy čistě sterilně informační médium, kterých je na české scéně poměrně dost. A proč taky být jako jiní. K čemu by to bylo, když bude 10 stejných webů.Navíc poměrně často někdo vysloví nějakou věcnou kritiku a ukáže se, že se zmýlil. Ovšem již se nevrátí, aby se omluvil, případně se ani neomluví a svůj omyl nějakým způsobem odpálkuje pryč a zcela překrutí původní kritiku.
A abyste pochopil o čem to mluvím:http://www.autorevue.cz/Bleskovky/Nova-Skoda-Fabia-je-v-Britanii-doslova-pecena-video/sc-3-sr-1-a-12184/default.aspx?forumPříspevěk od: m., 23.5.2007 9:50:42
cituji "Dobra reklama. Jen škoda toho hloupého článku k tomu"Opravdu je ten článek tak hloupý? Je čistě faktický, žádné osobní vyjádření v něm atd.A takových kritik od různých čtenářů je více. V podstatě když to vezmu reálně, pak kritiky, které stojí za řeč tvoří tak 1%, zbytek jsou většinou hloupé výkřiky do tmy.
Jinak omlouvat se za svůj názor nemusíte. Nedělá mi problém přijmout názor někoho jiného a to i v případě, že je zcela rozdílný. Na rozdíl od jiných jste slušný a to se počítá.

Luke
28. května • 13:08

Díky za odpověď. Díky tomu že mám nějaké zkušenosti s psaním článků, resp. snahou o vedení tématického webu, tak vím jak je to obtížné, uspokojit čtenáře (protože nikdy nebudou spokojeni všichni). Obvykle nad článkem, který mi nesedí pokrčím rameny s povzdechem "že tohle se prostě nepovedlo". V diskuzi reaguji obvykle až tehdy kdy mě něco "nadzvedne" (např. evidentní nesmysl apod.) V případě diskuze o Vaší osobě dělám vyjímku. Já osobně oceňuji že AR neni čistě sterilní informační médium a jsem si vědom toho že vyčlenění z této "škatulky" s sebou nese riziko. Jdete s vlastní kůží na trh a tak trošku experimentujete právě s oním humorem, vlastními názory apod. To vše je v pořádku a zaslouží to ocenění. Na druhou stranu si myslím, že pokud se nějaká kritika hodně opakuje (a nemám pocit že jde jen a pouze o stejné lidi či jen a pouze o neslušné a nekonkrétní připomínky) bylo by možná na místě menší zamyšlení, zda ta cesta, kterou se autor vydal je v celém rozsahu správná nebo zda by ji nemohl (v rámci experimentu) korigovat. Znovu opakuji že chápu jak těžké to někdy je. Nicméně nedbat opakované (a někdy rozhodně ne menšinové) kritiky, považuji za krátkozraké.Co se týče schválení článku šéfredaktorem, máte samozřejmě pravdu. Nezapomeňte však že články píšete pro čtenáře a Ti v konečném důsledku hodnotí kvalitu, úroveň či informační hodnotu článku.Na závěr bych se ještě rád vyjádřil k jednomu tématu:Reakce autora článku v diskuzi - jsem rozhodně pro aby autor článku reagoval na příspěvky čtenářů. Ovšem pouze a jen tehdy, když autor článku reaguje věcně a pouze na daný problém přispívajícího a to tak aby se NIKDY nesnížil na vyjadřovací úroveň přispívajícího, který se neumí vyjádřit slušně a k věci. Pokud autor článku není nad věcí, mění se diskuze ve vzájemné napadání, kdy není poznat kdo je autorem článku a kdo přispívajícím. A tehdy je to moc velká škoda jak pro autora článku tak pro celý web.

Radek Ondrášík
28. května • 13:32

Ad kritika a nekritika. Řekl bych, že je to dáno z podstaty věci. Negativní pocit z článku vyjádři člověk spíše, než pozitivní. Ono to není jenom zde, ale s negativní zkušeností se spíše pochlubíte, než s pozitivní. A je jedno, zda je to nad tím, že článek je dobrý/špatný, nebo nad tím, že se vám pokazilo, nebo nepokazilo auto.Když tedy vidím, že článek si přečetlo dejme tomu 5000 lidí a je zde jedna vyjádřená kritika, pak je otázkou, zda opravdu stojí za to, přehodnotit svůj styl. Když dále vidím, že AR roste, roste návštěvnost, průměrná čtenost článků, no prostě všechno roste, pak si opět říkám, zda je třeba práci zásadně přehodnotit.Vždy budou negativní reakce, to je mi jasné, ale vždy je třeba všechno srovnat se vším. Tři názory z 5000 přečtení není prostě směrodatný ukazatel. Navíc když se jedná, skutečně, velmi často o stále stejné osoby se stále měnícími se nicky. V tom je právě ona krása internetu, že ta anonymita, pod kterou vystupují, je opravdu jen velmi relativní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Luke
28. května • 13:48

Ano, souhlasím že není v krajích zdejších zvykem chválit, ono se lépe nadává než chválí.....To se ovšem snadno dorovná množstvím lidí kteří (tak jako já) obvykle mávnou rukou nad článkem který se jim nelíbí a svůj názor si nechají pro sebe (nemají čas nebo chuť reagovat).Je-li jediným ukazatelem kvality článků počet jejich zobrazení, tak Vám mohu patrně jen pogratulovat. Mě samotného však udivuje, že po letech navštěvování AR, objevila se v mých oblíbených záložka na konkurenční web. Pro upřesnění dodám že spouštěcím prvkem pro tento krok byly Vaše články as z 80%.Mě to přije škoda ale nerad zůstávám na webu jen ze zvyku a pro vzpomínky na časy kdy mě opravdu bavilo jej číst.

Radek Ondrášík
28. května • 14:31

Jenže v čem je problém? Máme zde jak klasické čistě informativní články o novinkách, tak "něco navíc" co buď vyjadřuje názory lidí v redakci, nebo jsou vtipné, humorné, perličky, videa. Tedy standard+obsah navíc.Myslím, že co se týká klasicky informačních článků (novinky, atd.) tak zde je +- obsah stejný jako jinde. Někdy napíšeme novinku první, někdy druzí, někdy poslední. Tedy standard, který jiný prostě být ani nemůže. Zde nevidím problém žáden.Problém vidím jen v tom "něco navíc" tedy v článcích, které z části vyjadřují názor autora, nebo redakce. Těch je ale opravdu minimum, když to srovnám v poměru, tak když se dostaneme někde ke 100:1 v dlouhodobém hledisku, tak jsem nám ještě ubral.Chápu, že právě tyto články vzbuzují emoce a já to vím a ví to každý inteligentní člověk. A pokud někomu tyto články vadí, pak to tedy nechápu.
Jinak řečeno, vadí vám něčím, nebo máte pocit, že je to špatná práce, nebo je zde něco špatného, proč nechodit na AR např. u článku:http://www.autorevue.cz/Bleskovky/Peugeot-207-CC-Roland-Garros-tenisove-kabrio/sr-1-sc-3-a-12233/default.aspxhttp://www.autorevue.cz/Bleskovky/Mercedes-Benz-E-230-maly-sestivalec-take-pro-kombi/sr-1-sc-3-a-12230/default.aspxhttp://www.autorevue.cz/Magazin/Aston-Martin-DB-One-elegance-budoucnosti/sc-17-sr-1-a-12222/default.aspxhttp://www.autorevue.cz/Bleskovky/Motory-BMW-se-objevi-i-v-jinych-vozech/sr-1-sc-3-a-12231/default.aspxatd...?Mají nějakou nižší hodnotu, než když vyjdou jinde? Nebo je problém spíše v článku o kamerách v Británii, kde je kus názoru? Nebo proč má AR menší úroveň, když má v podstatě to samé+něco navíc, co má konkurence.A to již nehovořím o tom, že AR je v podstatě jediné médium u nás a jedno z mála v EU, která má plnohodnotné vydání každý den vč. sobot a nedělí, svátků, vánoc, velikonoc atd.

Luke
29. května • 7:17

Články na které jste přiložil odkazy, bohužel neprojdu, protože se (alespoň u mě) nezobrazily celé a nevím tudíž o jaké články jde.
Každopádně jsem se snažil poctivě zamyslet nad tím, proč mě některé Vaše články nesedí. Mě osobně kromě občasných nepatřičně zvolených poznámek (byť byly třeba dobře myšlené) nesedí zavádějící nadpisy článků, mylně uváděné informace (samozřejmě že všichni se můžeme mýlit ale nevím proč to u Vás bije více do očí), pokusy o vtipné články ve kterých vtip hledám marně a naopak vážně míněné články které působí jako špatně odhadnutý vtip.
Neprobírám se konkrétními články, nemám na to čas a přiznám se že ani chuť ale toto jsou věci které mi v uvízly v paměti...Myslím že můžeme být oba spokojeni s diskuzí pod tímto článkem. Konečně se objevila i ona chvála v podobě zastání, která jak jsem zmínil výše, se v naší zemi jaksi příliš nenosí. Zřejmě to s námi není až tak zlé, jen potřebujeme občas nakopnout.....Co ještě dodat? Chápu že ne každý může psát tak čtivé články jako např. Petr Broža, každý jsme jiný a je to dobře. Doufám ale ve Vašem i našem (čtenářů) zájmu že se jako redaktor budete i nadále vyvíjet tak aby pochvaly převažovaly kritiku pod každým článkem nesoucím Váš podpis.

28. května • 12:33

Také se přimlouvám..

steve
28. května • 11:44

Tam je pan Ondrašík už dávno

lol
28. května • 11:19

lol to on uz davno...;-)

Storm
28. května • 4:06

Ohromně srandovní, žejo? Přišlo by vám to tak srandovní, kdyby to zavedli v čechách? Asi ne, co? Protože já v tý zku*vený Anglii bydlim a jezdim autem a je to tady fakt super. Dojet z centra Londýna na kraj pod hodinu a půl za dne nejde a když konečně dojedete na dálnici (který sou mimochodem super) tak můžete jet 113km/h. A kamery maj všude.

ITTI
28. května • 7:20

Lze přece svobodně žít v jiné,nez zk*rvený zemi,nejsi tam snad v emigraci?

Storm
28. května • 15:02

Nejsem tady v emigraci, studuju tady. Dá se studovat i jinde, ale když už sem tady tak se mi to nechce měnit... Na vzdělání je to tady přecejenom docela dobrý...

Martin
28. května • 6:59

Uplne suhlasim. To nie je o tom, zvysovat bezpecnost ale zvysovat prijem do kasy, kde sa z pokut stavaju v mysliach poslancov (ci uz mestskych/statnych) iba dalsie dane. Skoda omielat, povedzme si to tak, nehodovost a umrtnost v GB a DE je priblizne rovnaka, represie su radovo horsie v GB. Pytam sa, preco? Mozno aj preto,ze namiesto soferovania sa ludia dnes viac sustredia na sledovanie tachometra a kopca dalsich kravin. Skuste ist 250 a pritom sa sustredit na cokolvek ine okrem jazdenia. Vo vacsine aut je to uz iba o tom mysliet na soferovanie. Ale ak idem po meste 30-50 po niektorych usekoch tak sa clovek zacne hrat s radiom, poprepina si palubny pocitac popozera po billboardoch ak je nieco zaujimave - a tu je cely problem. Pritom tieto veci odputavaju pozornost viac/menej podvedome, jednoducho neda sa ist v dnesnom modernom aute dlhodobo tak pomaly bez toho aby utrpela koncentracia vodica. Vidim dve moznosti. Bud sa represie a policajna buzeracia (trestat a pokutovat za sprostosti ako obvazy v lekarnicke tyzden po zaruke, mna sa netyka mam nove auto ale poznam take pripady) este zvysia a presiahnu casom mieru unosnosti, a dojde k rapidnemu ubytku/zmene dopravnych limitov alebo sa stane sofer v aute zbytocnym pretoze represie dojdu tak daleko, ze prekrocenie rychlosti o 10% (napr 33km/h namiesto 30.) bude trestane okamzitym odobratim vodicaku na mesiac a dlhsie, kamera standardnou vybavou kazdej poulicnej lampy a dostaneme sa k tomu,ze auto si bude musiet soferovat samo lebo ludsky faktor uz nebude schopny byt zanedbatelny pri riadeni MV. Ale nie z titulu,zeby auto nevedel ovladat ale pre nasprostaste a rigidne vyzadovanie dodrziavania limitov, ktore su casto stanovane bez realnej opodstatnenosti. Napriklad pri akejkolvek stavebnej cinnosti sa da 40ka. Na pristavnom moste v BA opravuju nieco v _odstavnom_ pruhu a na useku cca 100m ide rychlost 80-40-80. No kto to ma dodrziavat? A preto tam pravidelne buraju auta... lebo debil obavajuci sa pokuty zadupne brzdy z 8o-4o systemom - co to da a vacsina ludi co to nepozna a s takou absurditou nerata to donho napali.

Martin
28. května • 7:03

a na zaver by som sa velmi potesil dvom veciam:
1) ked zacny pokutovat spravcov komunikacii za zle udrziavane cesty v zime aj v lete
2) tvrde pokuty za chybne alebo zbytocne dopravne znacenia. (napr. prerusovana ciara tam, kde mi pud sebazachovy nedovoli obehnut ani cyklistu a dvojita plna na useku kde vidim kilometer pred seba a nic co brani vo vyhlade.)

ragamix
28. května • 7:36

uplny suhlas.. a odchytavat debilov co predbiehaju kolonu za sanitkou.. minuly piatok - vjazd na pristavny most z petrzalky isiel jeden k***t na ciernej vectre za sanitkou v strede cesty potom co sme vsetci urobili miesto.. a asi 20 sekund "za nimi" dedo na 120.. takych ludi by som... alebo aj cez odstavny pruh.. minuly rok bolo taka kolona niekde preb brnom a samozrejme chlapik na mercedese chcel vsetkych predbehnut ved on cakat nemusi.. ale tam ho hned odstavili. to som u nas teda este nevidelmerat sa bude cim dalej viac.. uz daavno prisli na to ze je to o $$$... to je hlavny dovod preco sa to robi tak ako si pisal. ak si snad niekto naivne mysli ze policii ide o to aby ste da nebodaj na ceste nezabili alebo sa vam nieco nestalo tak mi je ho celkom luto... doporucujem studeny obklad.preco sa asi rychlosti nedodrzuju.. no asi zato ze su stanovene absolutne nezmyselne. obmezdenia by mali pomahat upozornit na nebezpecne miesta a nie buzerovat ludi. vacsina ludi jazdi primeranou rychlostou (na zaklade celkovej situacie v danom case).. su useky v meste kde je 60 ale da sa ist bezpecne ledva 40 a tam viac nepojdem.. ale ked niekto caka ze pojdem 60 na prehladnom useku alebo 80 po obchvate tak je na omyle.

beat
28. května • 1:04

Zajímavý článek...až na tu poslední větu. Ale to jsem čekal předem, když jsem se podíval na autora :-D

Ráďa
28. května • 16:12

A tak autor je "specifický" to jooo, ale na to už jsme si zvykli:-D Vždycky něčím překvapí, že si řeknu že to snad ani není možné. Motoristickým novinářem bych ho však rozhodně nenazýval, ti píší dost jinak. Prostě je to jeden řadový týpek jako my, akorát sedí na druhé straně barikády;-)
Že tam často vsune nějakou rádoby vtipnou vsuvku atd mi nevadí, aspoň je o čem diskutovat a nejsou to suchopárné fakta ;-) Spíš že ty články jsou občas trochu vaření z vody, prostě není nápad ale článek se napsat musí.

Doporučujeme

Články odjinud