Britské řidiče nově hlídají digitální kamery

I když se píše rok 2007, nemusí to znamenat, že vše je moderní a v duchu technického rozvoje posledních let. Na řidiče v Británii až doposud dohlížely automatické radary s fotoaparáty, které byly klasické kinofilmové. Digitální technika byla doposud využívána jen ve velmi omezené míře, ale tomu je nyní konec.

Právě fakt, že filmové kamery mají omezený počet snímků, vedl k tomu, že řidiči je často nebrali vážně. Výměna filmů totiž mnohdy nepřicházela se zpožděním a také následné vyvolání trvalo nějakou dobu.

Nyní se ovšem karta obrací a britská policie začala ve velkém měnit staré kamery za nové digitální. Ty mají solidní rozlišení 10 megapixelů a navíc jedna kamera dokáže sledovat dodržování rychlosti až ve čtyřech ulicích najednou. Kamery jsou navíc schopny zachytávat i pohyblivé obrázky, neboli video, což může v určitých případech pomoci odhalit viníky přestupků nebo dopravní nehody.

Výhodou nového systému je i to, že takto pořízený snímek je možno automaticky a dálkově zaslat na policejní stanici, kde mohou snímek okamžitě vyhodnotit a mohou také okamžitě uložit případnou pokutu a trest.

Co tedy ještě před nedávnem trvalo měsíce, bude nyní trvat maximálně hodiny nebo dny. Všechny britské řidiče srdečně zdravíme, bude se jim na silnicíh dýchat ještě volněji....

Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků