Britové z AC Cars už dělají i elektrické koloběžky. Na silnice s nimi ale nemůžou

Značka, kterou máme všichni spojenou s osmiválcovou Cobrou, se teď pouští i do výroby elektrických koloběžek.

Zalíbení legendární britské značky AC v elektromobilitě už dnes není žádným překvapením. Není tomu dlouho, co se nám představil duchovní nástupce ikonické Cobry s plně elektrickým ústrojím, a teď automobilka posunuje své pole působnosti dále. Když dnes může americký Harley-Davidson nabízet elektrokola, proč by nemohlo britské AC nabízet elektrokoloběžky?

Je tu nová Cobra. AC vyměnilo osmiválec za elektřinu. Je silnější, ale podstatně dražší

Je tu nová Cobra. AC vyměnilo osmiválec za elektřinu. Je silnější, ale podstatně dražší

Elektrické koloběžky Autokraft by AC (znalci si všimnou jména z minulosti značky) používají 24V lithium-iontové baterie se zabudovanou nabíječkou a 350W DC elektromotor. Nabití do plna trvá asi 4,5 hodiny, načež má koloběžka dojezd zhruba 50 kilometrů. Maximálně lze dosáhnout rychlosti 25 km/h.

Koloběžka váží 30 kg a její maximální nosnost je 100 kg. K určité bezpečnosti na silnici slouží standardně kotoučové brzdy vpředu i vzadu, volitelně pak osvětlení vpředu i vzadu. Ovládání funguje stejně jako na motorce otočnou rukojetí plynu. V příplatcích dále najdete i rychloměr, schopnější baterii, sedátko, terénní pneumatiky či několik barev lakování konstrukce.

Japonci v 90. letech nacpali auto do kufru Samsonite. Jeden kousek byl i pro Evropu

Japonci v 90. letech nacpali auto do kufru Samsonite. Jeden kousek byl i pro Evropu

Zajímavostí je, že na britských silnicích je jízda na elektrických koloběžkách v tuto chvíli stále ilegální (s určitou výjimkou pro půjčovny). Tamní legislativa nicméně očekává změnu k povolení těchto vozítek v provozu. AC tak nyní míří hlavně na zahraniční trhy. Cenovka elektrokoloběžky Autokraft by AC TR-560 startuje od 1692 liber (asi 48.700 Kč).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků
Renault Captur E-Tech v dlouhodobém testu: Povedený start! Rychlík to ale není

Renault Captur E-Tech 160 (1. díl)

Testovací auta se u nás zpravidla zdrží necelý týden. S plug-in hybridním Renaultem Captur však máme troch větší plány.

8.  1.  2021 | Jan Mička | 14 příspěvků