Britové vyhráli spor s čínskou kopírkou. Kopie RR Evoque se přestane vyrábět

Britský koncern Jaguar Land Rover vyhrál soudní spor s čínskou automobilkou, která vyráběla kopii modelu Evoque.

Když se v roce 2015 objevily fotky čínského crossoveru Landwind X7, naprosto všem bylo jasné, že opět koukáme na tradiční případ čínské automobilky, která se velice silně inspirovala designem jiného výrobce. V tomto případě se jednalo o blízkou kopii Range Roveru Evoque a tohle si samozřejmě britský koncern Jaguar Land Rover (JLR) nenechal líbit.

Jak se zdá, svět je ještě v určitých případech v pořádku. Několik let trvající soudní spor mezi JLR a čínskou automobilkou Jiangling Motor Corporation (JMC), která vyráběla Landwind X7, je totiž u konce a skončil ve prospěch britské značky.

Nový Range Rover Evoque už má české ceny. Nabídce vládnou mild-hybridy

Nový Range Rover Evoque už má české ceny. Nabídce vládnou mild-hybridy

Délku sporu jen zvýrazňuje fakt, že Range Rover Evoque už byl nedávno na trhu uveden v druhé generaci a Landwind X7 prošel modernizací, která však rozlišení od britského crossoveru příliš nepomohla. Po třech letech tahanic je však dokonáno a kopie Evoque bude muset neprodleně zmizet z trhu.

Rozhodl tak pekingský soud městského obvodu Čchao-jang. V rozhodnutí bylo zmíněno, že na modelu Evoque lze vybrat minimálně pětici stylistických prvků, které byly přímo zkopírovány při vývoji Landwindu X7, a podobnost obou modelů mimo jiné způsobovala zmatek mezi zákazníky. Oba modely si ostatně můžete porovnat v galerii.  

Čínská kopie Lamborghini Urus vyfocena v reálu. Nevypadá špatně!

Čínská kopie Lamborghini Urus vyfocena v reálu. Nevypadá špatně!

Soud proto nařídil okamžité ukončení výroby a propagace X7. Koncern JLR by měl rovněž od čínské automobilky obdržet finanční kompenzaci za způsobené škody. Přesná částka ovšem nebyla zveřejněna.

K soudním sporům ohledně plagiátorství čínských automobilek už došlo několikrát. Místní zákony jsou však k podobným praktikám hodně shovívavé, tudíž se západním výrobcům nedaří vyhrát. Situaci tak JLR považuje za velký úspěch a svou výhru popsal dokonce jako „prvenství na poli světového automobilového průmyslu“.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 144 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků