Britové vdechli nový život starým vozům F1. Za cenu Bugatti může být jeden váš

Celkem vznikne jen pět kusů, takže zájemci by si měli pospíšit.

Zkratku TDF si nejspíš spojíte s cyklistickým závodem Tour de France, nicméně toto označení využívá i britská firma specializující se na údržbu závodních automobilů a výrobu přepracovaných bývalých monopostů Formule 1 pro soukromé účely. Pojďme si je představit.

Špičkový tým F1 vyměnil pneumatiky za 20 sekund. Stálo to přes 3 miliony eur

Špičkový tým F1 vyměnil pneumatiky za 20 sekund. Stálo to přes 3 miliony eur

Zkratka TDF znamená v tomto případě Tour de Force a do moderní éry soukromých závoďáků vstupuje stejnojmenná společnost s výtvorem TDF-1. Jedná se o přepracované staré formule. Tou první je Virgin MVR-02, se kterou jezdil v roce 2011 tým Marussia. Druhá byla v sezóně 2012 známá jako Sauber C31.

Šasi, odpružení, aerodynamika, a dokonce i brzdy jsou shodné s původními vozy. Původně byla formule MVR-02 poháněna osmiválcem Cosworth, Sauber C31 zase sázel na osmiválec Ferrari. Těmto motorům však dali v TDF sbohem.

Takto bude vypadat Formule 1 pro rok 2021. Jednoduchý trik má zajistit více akce

Takto bude vypadat Formule 1 pro rok 2021. Jednoduchý trik má zajistit více akce

Ve spojení s firmou Mountune vytvořili zbrusu novou čtyřválcovou sedmnáctistovku s omezovačem v 9000 otáčkách za minutu. Maximální výkon se odhaduje na 600 koní a všechny se posílají na zadní kola skrze šestistupňové sekvenční řazení. S tímto motorem zvládne TDF-1 stovku pod dvě vteřiny a maximální rychlost 320 km/h. 

Motor má mít hlavní výhodu v tom, že jej nebude potřeba náročně servisovat. Podle tvůrců stačí klasická každoroční údržba. Samozřejmě ale bude záležet na tom, kolik majitel s vozem najezdí. TDF-1 je také uživatelsky příjemnější, protože nevyžaduje tolik kontrol a procedur před startem. I tak má ale zajistit 95 procent požitku z opravdového speciálu Formule 1. Nebo by vám nestačilo přetížení 4 G v zatáčkách a 4,5 G na brzdách?

Chcete auto mistra Formule 1? Toto Audi RS 6 Avant dříve vlastnil Kimi Räikkönen

Chcete auto mistra Formule 1? Toto Audi RS 6 Avant dříve vlastnil Kimi Räikkönen

Verzí TDF-1 vznikne celkem 5 (tři z MVR-02 a dvě z C31). Cenu jsme na stránkách výrobce nenašli. nicméně před nedávnem jsme narazili na video britských profesionálů z časopisu EVO. Za volant jednoho z těchto vozů se posadil motoristický novinář Adam Towler a dal mu za uši na belgickém okruhu Spa před startem loňské Velké ceny. 

Na konci videa padla zmínka o částce 1,5 milionů liber, tedy necelých 45 milionů korun. V ceně je zahrnutý tréninkový program, podpora týmu a šance usednout za volant během závodního víkendu skutečné Formule 1. Odpovězte si teď sami, jestli byste chtěli nové Bugatti, nebo šanci sedět z 95% formuli během závodního víkendu F1.

TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků