Celkem vznikne jen pět kusů, takže zájemci by si měli pospíšit.
Zkratku TDF si nejspíš spojíte s cyklistickým závodem Tour de France, nicméně toto označení využívá i britská firma specializující se na údržbu závodních automobilů a výrobu přepracovaných bývalých monopostů Formule 1 pro soukromé účely. Pojďme si je představit.
Zkratka TDF znamená v tomto případě Tour de Force a do moderní éry soukromých závoďáků vstupuje stejnojmenná společnost s výtvorem TDF-1. Jedná se o přepracované staré formule. Tou první je Virgin MVR-02, se kterou jezdil v roce 2011 tým Marussia. Druhá byla v sezóně 2012 známá jako Sauber C31.
Šasi, odpružení, aerodynamika, a dokonce i brzdy jsou shodné s původními vozy. Původně byla formule MVR-02 poháněna osmiválcem Cosworth, Sauber C31 zase sázel na osmiválec Ferrari. Těmto motorům však dali v TDF sbohem.
Ve spojení s firmou Mountune vytvořili zbrusu novou čtyřválcovou sedmnáctistovku s omezovačem v 9000 otáčkách za minutu. Maximální výkon se odhaduje na 600 koní a všechny se posílají na zadní kola skrze šestistupňové sekvenční řazení. S tímto motorem zvládne TDF-1 stovku pod dvě vteřiny a maximální rychlost 320 km/h.
Motor má mít hlavní výhodu v tom, že jej nebude potřeba náročně servisovat. Podle tvůrců stačí klasická každoroční údržba. Samozřejmě ale bude záležet na tom, kolik majitel s vozem najezdí. TDF-1 je také uživatelsky příjemnější, protože nevyžaduje tolik kontrol a procedur před startem. I tak má ale zajistit 95 procent požitku z opravdového speciálu Formule 1. Nebo by vám nestačilo přetížení 4 G v zatáčkách a 4,5 G na brzdách?
Verzí TDF-1 vznikne celkem 5 (tři z MVR-02 a dvě z C31). Cenu jsme na stránkách výrobce nenašli. nicméně před nedávnem jsme narazili na video britských profesionálů z časopisu EVO. Za volant jednoho z těchto vozů se posadil motoristický novinář Adam Towler a dal mu za uši na belgickém okruhu Spa před startem loňské Velké ceny.
Na konci videa padla zmínka o částce 1,5 milionů liber, tedy necelých 45 milionů korun. V ceně je zahrnutý tréninkový program, podpora týmu a šance usednout za volant během závodního víkendu skutečné Formule 1. Odpovězte si teď sami, jestli byste chtěli nové Bugatti, nebo šanci sedět z 95% formuli během závodního víkendu F1.