Britové testují rozpoznávání nálady řidiče. Vůz nastavuje umělá inteligence

Britská automobilka Jaguar Land Rover testuje novou technologii pro rozpoznávání nálady řidiče i pasažérů, která zvládne upravit různá nastavení vozu.

Jaguar Land Rover (JLR) si hraje s technologií umělé inteligence a rozpoznávání výrazů lidského obličeje. V budoucnu by totiž mohl infotainment systém vašeho Jaguaru či Land Roveru příhodně měnit různá nastavení vozu pouze v závislosti na vaší náladě.

V testovacím prototypu elektromobilu I-Pace tedy obličej řidiče snímá kamera a jeho výrazy následně vyhodnocuje systém biometrických senzorů. Pokud systém z výrazu ve tváři usoudí, že se nudíte, třeba nabídne zapnutí rádia nebo on-line podcastu. V případě zaznamenání stresu zase upraví ambientní osvětlení nebo vybere uklidňující muziku.

Nový Jaguar XJ prý nebude pouze elektrický. Později má přijet i s šestiválcem

Nový Jaguar XJ prý nebude pouze elektrický. Později má přijet i s šestiválcem

Stejným způsobem může systém zaznamenat únavu řidiče, a tak sníží teplotu v kabině a třeba doporučí přestávku v jízdě. Kamerou chce přitom JLR sledovat i pasažéry na zadních sedačkách, takže může systém během jejich spánku například zvýšit teplotu klimatizace, ztlumit ambientní osvětlení či zatemnit zadní okna.

Systém se rovněž učí preferovaná nastavení řidiče a později tedy nabízí stále vhodnější způsoby, jak zajistit spokojeně strávený čas za volantem. Průzkum uváděný automobilkou totiž zmiňuje, že 74 % lidí se denně cítí ve stresu a nepohodě.  

Takto bude vypadat nový LR Defender! Podobu ukázal digitální přístrojový štít

Takto bude vypadat nový LR Defender! Podobu ukázal digitální přístrojový štít

Prozatím je technologie ve vývojovém stádiu a JLR zjišťuje, jak systém pro rozpoznávání výrazů obličeje využít v automobilovém průmyslu nejefektivněji. Zavedení vidí v budoucnu především ve svých nejluxusnějších modelech.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků