Britové staví elektrický Range Rover. Pokud vozíte v autě pušky, berte verzi Country

Mistři přestaveb klasických aut na elektromobily poslechli své zákazníky a podívali se i na klasický off-road.

V Anglii, přes ulici naproti okruhu Silverstone, sídlí společnost Lunaz, která se zabývá stavbou klasických automobilů na elektromobily. Poprvé jsme se na tuto značku podívali na konci letošního srpna, kdy přišla s elektrickými vozy Rolls-Royce, konkrétně s modely Silver Cloud a Phantom.

Vedle těchto dvou vozů jsou v nabídce samozřejmě i další. Aktuálně si můžete objednat Bentley Continental a Jaguar XK120. Do party ale nyní přibyl další model, klasický Range Rover, který se vyráběl v letech 1970 až 1994. Tato kreace vznikla kvůli celosvětové poptávce právě na tento vůz.

Je tu nová Cobra. AC vyměnilo osmiválec za elektřinu. Je silnější, ale podstatně dražší

Je tu nová Cobra. AC vyměnilo osmiválec za elektřinu. Je silnější, ale podstatně dražší

Vozy vzniknou ve specifikacích Country i Town. Obě budou zahaleny luxusem a vytříbenými materiály v interiéru. Každý Lunaz Range Rover Classic bude obsahovat pohon všech kol, upravený podvozek včetně dodatečných stabilizátorů a lepší brzdy. Zatím nebylo oznámeno, jaký bude pod kapotou elektromotor.

Stejně tak nepřišla řeč ani na velikost akumulátoru či dynamické parametry. Již z prvních fotografií je poznat, že toto je spíše než obyčejný produkt opět umělecké dílo. Musí vám tak stačit, že verze Country nabídne úložné prostory i pro lovecné vybavení. Verze Town pak nabídne cestujícím vzadu bar.

Porsche Taycan má asi nejzbytečnější světový rekord. V driftu ujelo přes 42 km

Porsche Taycan má asi nejzbytečnější světový rekord. V driftu ujelo přes 42 km

Lunaz uvádí, že vozů vznikne pouze 50, s produkcí se začne v létě příštího roku a jeden kousek vyjde na 245.000 liber, tedy 7.156.000 Kč. K dispozici jsou obě délky rozvoru. Na přání lze vyrobit i verzi bez střechy či specifikaci Safari.

Galerie doplněna o elektrický Rolls-Royce společnosti Lunaz.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 8 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 75 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků