Britové srovnali v roce 1990 Favorit, Samaru a Yugo Florida. Tipnete si vítěze?

50 komentářů

Hejtr
29. prosince • 12:11

Skodofka vždy převažovala ve všem.....nejrychlejší, nejpěknější,nejspolehlivější....nej,nej.a ve všech testech i o kousek vždy vyhrála.to že má svolávací akce každou chvíli.a že měli nejvíce nepovedených motoru...se už nepíše...v Evropě jsou hlupáci že to nekupuji....;)))))))

Novák Andrej
27. srpna • 23:09

Komunistické auto ? Autor článku je co ??

Wolf
21. května • 13:02

Už samotný název "yugo" je odporný :-D

Tomáš
20. května • 10:15

Několik let jsem jezdil jak Favoritem tak Samarou a musím říci že Samara Favorit předčila snad ve všem, bez urážky...Na Favorita mám dobré vzpomínky, ale ať už jde o spolehlivost nebo jízdu samotnou, Samara je o stupeň výš.

Tomáš
21. května • 18:23

To Tomáš | 20. 05. 2018 10:15
Doporučuji změnit nick, ať to nevypadá, že píše jeden a ten samý člověk. Já jsem nikdy Samarou nejezdil. Favoritem ano, jako služebním vozem a mám na něj jen špatné vzpomínky - líná mrcha. Do 100km/h to jakžtakž trošku jelo, ale nad 100 naprosto chcíplá lemra. Moje Ibiza 1.2 SXI 52kW byla o světelné roky dál. I ve 170km/h jsem při přidání plynu cítil tah motoru (na německé dálnici).
Věřím, že Samara byla o stupeň lepší.

Motorhead
16. května • 21:04

Favorit byl už v roce uvedení na trh (1987) totálně zastaralý. Jen OHV, nikdy neměl MPI (čtyřbodové vstřikování) , na objem měl jen mizerný výkon.
Měl jsem Seat Ibiza SXI 1.5l MPI, OHC (74kW, 184km/h) ročník 1987 (platforma Fiat), motor se systémem Porsche, čtyřbodové vstřikování Bosch. O tom se mohlo škodovce, i pod pozdějším vedením VW, jen zdát. Perfektní nezničitelný vysokootáčkový motor. Na tu dobu super auto.
Ono si stačí porovnat tato dvě auta detailně:
https://cs.wikipedia.org/wiki/SEAT_Ibiza_Mk1... https://cs.wikipedia.org/wiki/Škoda_Favorit...

kukolar
29. října • 10:38

a kde tie motori zmizli ? tomal seat ešte v rukách fiat a sorry ale ten motori vedel robiťako ich kupil VW dostal pod kapotu tie ich sroty,jedine čo bolo ako tak jazditelné bol 2.0MPi ale žralo aj travu popri ceste a potom 1.9Tdi 66kW ten snad vyrábali bambilion rokov bol na o auto ťažký jak slon, plus hučal jak tank

Tomáš
19. května • 7:34

Ano. Seat Ibiza 1. generace byl o mnoho lepší než Fávo. Vlastnil jsem slabší verzi 1.2 SXI 52kW a všude jsem měl na jakéhokoli Favorita navrch. Motor naprosto perfektní. Ibiza jezdila jako ďas.
Favorit byl jako všechny škodovky podřadné auto podřadné značky a kvality. Slabý konzervový plech tomu nasazoval korunu. Stačilo domáčknout kapotu prsty a hned v ní byly otisknuté. Hrůza!
Škodovka nikdy neuměla vyrobit pořádné auto.

OnlyTruth
15. května • 6:35

neni to nejaka velka vyhra ked je test 3 najhorsich aut sveta

Lord Owl
16. května • 13:13

Spíš by mě zajímal retro sprint test: Fáčko, Felda a Fóbia. To by se vidělo, kdo by komu ujel....

Anti-automat
14. května • 19:41

Mihalik, nabuduce si utrite po sebe ten povinny politicky ejakulat. Chapem ze redakcny politruk nedovolil, ale budte ubezpeceni ze ulohou fava nebolo vziat utokom imperialistov. Redakcny politruk by mal vediet, ze toto sa dnes nenosi, ludia nie su tak blbi jako v 89, ked Ste tahali za sebou kacera. Nemate nijaky narok taketo nieco posudit. Vas prispevok k blahu vtedajsej spolocnosti rovna sa nule. Tak prosim, neznevazujte ju, nemate na to narok, nezili ste v nej a nepoznate ju. Snad je to jasne. Vdaka.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
k veci: po motorickej stranke, ten motor OHV preukazal velku a nadcasovu zivotaschopnost, dnes bezne stretnete feli, ktora ma to iste. Mame ju aj my. No a na jazdy po meste a okreske je motoricky vyborna. Reaguje okamzite, prevodovka slape jako po masle. Pokojne /z hladiska uzivatela/, si ten motor viem predstavit v dnesnom aute. Pouzitelny otackovy rozsah nie je velky, ale ten motor IDE a POJDE az kym ho nerozbijete. Tomu hovorim Skoda. A som rad, ze ho mame.

Leppard
17. května • 13:44

Ty musis byt neuveritelny debil. :-)):-)):-))

puk123
16. května • 15:28

Možná tam ty poznámky dávají schválně. Třeba jsou hodnocení dle počtu diskusních příspěvků pod článkem a na ně se vždy alespoň jeden blb chytne.

tom
14. května • 20:18

Ja som vtedy žil a vtedajšia spoločnosť bola na zvracanie. Zaostalý komunistický koncentrák, riadený nevolenou stalinskou gerotokraciou. Mám podozrenie že tvoj príspevok k tomu koncentráku sa nerovná nule, ale že si bol jedným z bacharov.Ten motor bol nepružný, slabý, hlučný. V dnešnom aute by nedal 100.

Anti-automat
14. května • 22:28

Tom, kolko beriete za reakciu?

Anti-automat
15. května • 11:27

tom, super praca za minusy, ale prosim, pre buducnost - nepustaj sa do niecoho, comu nerozumies.

Anti-automat
14. května • 22:11

No a zaujimave ze pohanal koncernove skoda auta dalsie dlhe roky. Prachy nu prachy, ze. Ta ako je to potom s tym koncentrakom, ktory ostatne vymysleli zapadni demokrati v afrike, ked uz nacinas temu koncentrak tak sa informuj na tom pravom mieste.

Kankunen
14. května • 21:40

Při pokusu přejít za hranice tě zastřelili jak psa, stejně to spoustě lidí nedošlo.

Anti-automat
14. května • 22:13

Ak si ich prekrocil nelegalne, potom si to dostal. Co je na tom zvlastne?

JirkaX
15. května • 6:34

To jako myslíš zcela vážně?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
SMRT
23. května • 8:15

Ty jsi asi nepochopil hlášku z filmu Pelíšky - stříleli za války do vzduchu !!!
To myslíš že po 2sv. válce žil v NDR jiný němec než za války? a najednou to jsou hodní němci?
Postrádáš nadhled a logiku věci.
Sloužil v armádě nebo na vojně a hlídal hranice a za to že to dělal správně/dobře je špatný?
Ten kdo umývá a obléká mrtvolu před obřadem je zase pro někoho odporné, ale někdo to dělat musí a pokud všichni odmýtnou tak to bude jen horší.
Stejně jako nadávat na socialismus, který si lid volil sám i ti co nadávají !!! a divím se že to západ neuznává jako takový společenský experiment, protože ti lidi tomu věřili.
A ty nekvalitní věci za socialismu vyráběl kdo? zase lidi včetně tvojí babičky tatínka a rodiny a pokud věděli že je to nekvalitní tak proč to dělali?
Jsou věci co zjistíš s věkem (pokud vůbec)

rrita2018
23. dubna • 8:16

Social.zřízení si tu lidé zvolili sami? Dobrý vtip :)

Pat
8. května • 11:04

Jo, zvolili. Jestli neznáš dějiny své vlasti, tak by jsi se neměl veřejně vyjadřovat. V roce 1946 se konaly totiž volby, které vyhrálo KSČ... pro tvoji informaci Komunistická Strana Československa... ty prozápadní demagogu.

mrazík
21. února • 11:53

Myslíš třeba i v roce 1988? A vůbec, myslíš?...

Johny
20. května • 20:50

A jak by si to soudruzi demokreténi představovali - že si nějaký zločinec po spáchání trestného činu jen tak svévolně proběhne skrz hranici a pohraničníci mu ještě zamávají sbohem bílým šátečkem?

mrazík
21. února • 11:51

Správně!!! Zločinci, kteří si např.dovolí myslet o Vladimíru Iljiči že byl zrůdný debil, nebo že komunisti jsou zločinci, NEPROJDOU !!!

Anti-automat
15. května • 11:23

Samozrejme ze ano. Bol som na vojne na rozdiel od Vas. Najskor vystraha, potom varovny vystrel. Ak objekt nereaguje po dalsich dvoch varovaniach, strielam. Co je na tomto zvlastne? To nie je xbox.

Elanius
17. května • 20:16

Tohle je super doba. Jednak proto, že je tu svoboda a i takoví slaboduší jedinci, jako je například Anti-automat, se zde mohou vyjádřit, pak také ale hlavně proto, že tyhle mentální mrzáci, přivolávající lesk a slávu minulých socialistických časů, vymírají, víc už jich snad nebude...Jednou si třeba ještě rád zahraju nějakou sci-fi hru s motivem nějakýho takovýho demagoga na xboxu. A super na tom bude, že až už toho budu mít dost, stačí vypnout hru.

Marek71
15. května • 11:48

No tak ty si musel byť v tej dobe pekný hajzel :-| Strieľať ľudí len preto, že chceli uniknúť z toho "raja na zemi". A podľa toho ako píšeš, si ním ostal doteraz, bohužiaľ...

Anti-automat
15. května • 12:10

Strazil som hranice. A bud rad, ze som to robil. Obchadzal som kontrolne body, nebola to lahka praca, pretoze som musel davat pozor na municak, na Moravu /rieku/. Strazil som hranicu. Neviete s kym sa stretnete. Ale napriek tomu som daval sancu, nechcel som strielat, verte mi. Uplna vacsina pripadov sa vysvetlila v miestnej krcme.A ked sa uz bavime o tom uteku, ten bol vopred hlaseny. Nestrielal som do vlastnych a ani nikdy nebudem. Ale ked sa mi ozval kontrolny bod a po tom bolo ticho, ano, mal som nabite ostre a siel som tam a siel som sam, siel som lesom, v ktorom by Si sa posral od strachu. To naozaj nebol x-box.

Elanius
17. května • 20:24

Já bych se vsadil, že tys na těch hranicích stál ještě v 90. roce a házels kameny po těch, co bouraly ploty...Mě vždycky fascinuje ten paradox socialistického demagoga, kdy se mi na jedné straně snaží takový müslitel vysvětlit, že za minulého režimu, za totalitní vlády komunistů, to tu byl ráj na zemi a na druhé straně obhajují zavřené hranice... z obou směrů. Jak je možný, že tak velký množství lidí mělo potřebu z toho ráje na zemi zdrhnout? Jak je možný, že byli ochotni riskovat vlastní život, jen aby se z toho vysněného ideálu mohli dostat? Jelikož se Anti-automat pasuje do role místního skalního fanouška minulého režimu, tak třeba nějaké vysvětlení vymüslí.

ivan
17. května • 8:35

a pred kým si strážil tie hranice?
politruk ti natlačil do hlavy, že nás ideš zachrániť pred americkou inváziou a jediný koho si tam mohol stretnúť bol našinec utekajúci z tohto raja.

Anti-automat
14. května • 19:16

´´...až po pádu komunismu...´´
Pan autor, kedy bol u nas /alebo niekde inde vo svete/ komunizmus?

tom
14. května • 20:12

Pán Rýpal, každý chápe že je to skratka komunistickej diktatúry.

Anti-automat
14. května • 22:17

Ja som len polozil otazku. Takze este raz. Pytam sa, kedy bol u nas komunizmus.
Odpoved je samozrejma.

mrazík
21. února • 11:43

Komunismus byl např v SSSR i v ČSSR. I když jsem podobný argument o neexistenci komunismu slyšel od proruských pablbů slyšel na pivě. On totiž jejichž životní guru V.I.Lenin napsal nějak takhle: "Komunismus je sovětská moc plus elektrifikace." Obojí ČSSR i SSSR mělo.

Zelí
14. května • 19:00

Požadovat v roce 90 v této třídě bederní opěrku, to se mi snad jenom zdá. Bederní opěrku neměly běžně auta ani o deset let později a u některých by je nenašel ani dnes. Sedadla ve favoritu byla ve srovnání např s R19 dokonalá. Nevím co by chtěl. Běžný základní motor v golfu neměl o nic větší výkon a byl to litinový zastaralý klumpr, protože germáni hliník neuměli....

Zdenda
18. května • 11:37

Jezdil jsem s obojím. Sedadla v R19 byla s fáčkem opravdu neporovnatelná. Nastavitelná bederní opěrka, pohodlné hlavové opěrky nastavitelné i vpřed/ vzad. Nastavení výšky sezení i pásů, příjemné plyšové čalounění, které i po čtvrstoletí používání bez potahů(!) vypadalo dobře. K tomu volant stavitelný ve dvou osách, volitelně s posilovačem, výkonné topení/větrání, el. okna, centrál...
Na zadní sedadla tři dospělí bez problému, nebyl problém tři dětské sedačky vedle sebe (prostřední s certifikací na dvouboďák). Proti fáčku ticho v kabině, rádio (6repro) bylo slyšet i při jízdě!

KLEMENTIUS
9. června • 17:05

Jenže ty zapomínáš jednu věc.Není tak ůplně fér srovnvat tyto dvě auta.A ptáš se proč?,kolik stál RENAULT-19,a kolik ŠKODA FAVORIT?.Jsou to neporovnatelná čísla,za cenu jednoho RENAULTA bys měl minimálně tři ŠKODY FAVORIT.Na dobu v jaké době vznikal,a že neměli při vývoji volnou ruku,to bylo,a je dobré auto.Když se začala ŠKODA FAVORIT prodávat,tak v provedení 136 L,stála 84600kčs.

stealth01
15. května • 8:25

Audi Space Frame, ano germani hliník neuměli.

tom
14. května • 20:11

"germani hlinik neumeli"
:-D:-DExistuje jen jedna vec kterou germani neumi a cesi jo. Debilni vychloubani :-D

Roman
21. května • 9:27

Trochu se dovzdělej.

E15
15. května • 18:03

:-D

Tan79
14. května • 14:04

Stejně to byla a je stašná rakev, stejně jako Felicie, něco takovýho patří na šroťák už po 5 letech od koupě, úplně mě mrazí, když to vidím jak se to houpe proti mě. Někdo tu napsal jednooký mezi slepými králem a to je na 100% pravda. Oceňuji práci autorů článku, musel dát nesmírnou práci najít podobný vraky jako Favorit, ale i nutnou drzost říct, že vyhrál, podle mě je to nastejno, rozdíl je v tom, kolik zoufalců u nás v porovnání se světem v něčem takovým jezdí a to je opravdu tragedie.

Madla Fakla
14. května • 16:40

Favorit = nejúspěšnější ve výrobě vozíčkářů...

Joe Doe
14. května • 9:27

1. Favorit v tejto trojke jednoznacny vitaz. Sice s OHaVnym motorom, ale v porovnani s Yugom a Samarou, ktorych vyrobcovia mali brutalne problemy s kvalitou vsetkeho a s financiami, bol Favorit na uplne inej urovni.2. Favorit je ale v tomto pripade jednooky medzi slepymi.

lolo
14. května • 9:15

Necetl jsem clanek. Vsem ale musi byt jasne, ze vitez je jednoznacne Skoda, uz v 90 byla lepsi nez zbytek sveta. Co teprve ted...

Hejtr
29. prosince • 11:57

Komiku ;)))

Richard Long
14. května • 8:13

Očekávám debilní koment od Kvíčaly za 3, 2, 1...

Vlk z Vlkohradu
14. května • 9:36

Trefa :-) na to by se už daly vypisovat sázky!

Doporučujeme

Články odjinud