Britové pracují na sedadle, které mění tvar. Budí pocit, že se procházíte

Koncern Jaguar Land Rover vyvíjí sedadlo budoucnosti, které by mělo snížit zdravotní rizika plynoucí z příliš dlouhého sezení.

Že sedavé zaměstnání a celkově líný životní styl bez pohybu není nejzdravější, to už jaksi všichni víme. Jaguar Land Rover (JLR) vám zřejmě nezajistí aktivnější pracovní pozici, svou myšlenkou však chce přispět alespoň ke zdravějšímu trávení času v automobilech. Nejen řidiči z povolání totiž za volantem prosedí celé hodiny.

Výzkumné oddělení JLR tak pracuje na speciálním sedadle, které využívá řadu ovladačů umístěných v pěnové výplni k provádění neustálých velmi malých úprav. Tímto je na vašich stehnech a především pánvi simulován rytmus chůze, pohyb známý jako pánevní oscilace. Podle výzkumu si pak vaše tělo myslí, že se procházíte.

JLR vyvíjí 3D head-up displej. Rozšířenou realitou chce bojovat proti nehodám

JLR vyvíjí 3D head-up displej. Rozšířenou realitou chce bojovat proti nehodám

JLR uvádí, že tato technologie by mohla pomoci zmírnit zdravotní rizika z příliš dlouhého sezení na cestách. Například britští řidiči ujedou každý týden v průměru 235 km a dle průzkumů přes 1,4 miliardy lidí žije stále sedavějším životním stylem, což může zapříčinit zkrácení svalů na nohou, bocích a hýždích a způsobit bolesti zad. Oslabené svaly také zvyšují pravděpodobnost zranění při pádu nebo natažení.

„Pohodlí zákazníků a zaměstnanců je hlavním bodem všech projektů našeho technologického výzkumu. K vývoji sedadla budoucnosti využíváme naše inženýrské znalosti a technologie, které nebyly dosud v automobilovém průmyslu k vidění. Našim cílem je pomoci vyřešit problém, který postihuje lidi na celém světě,“ dodal Dr. Steve Iley, hlavní lékař pro Jaguar Land Rover.

Nový Jaguar F-Type má české ceny. Divoké kočky svou kůži nedají lacino

Nový Jaguar F-Type má české ceny. Divoké kočky svou kůži nedají lacino

Dr. Iley mimo to poradil, jak si nastavit sedadlo pro perfektní polohu při řízení. Důležité je, aby měl řidič správnou polohu ramen, páteř a pánev rovně, aby sedadlo podepíralo jeho stehna a snižovalo tak tlakové body. Zapomenout by se nemělo ani na vyjmutí objemných předmětů z kapes. Viz druhé video níže.

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků