Britové pracují na sedadle, které mění tvar. Budí pocit, že se procházíte

Koncern Jaguar Land Rover vyvíjí sedadlo budoucnosti, které by mělo snížit zdravotní rizika plynoucí z příliš dlouhého sezení.

Že sedavé zaměstnání a celkově líný životní styl bez pohybu není nejzdravější, to už jaksi všichni víme. Jaguar Land Rover (JLR) vám zřejmě nezajistí aktivnější pracovní pozici, svou myšlenkou však chce přispět alespoň ke zdravějšímu trávení času v automobilech. Nejen řidiči z povolání totiž za volantem prosedí celé hodiny.

Výzkumné oddělení JLR tak pracuje na speciálním sedadle, které využívá řadu ovladačů umístěných v pěnové výplni k provádění neustálých velmi malých úprav. Tímto je na vašich stehnech a především pánvi simulován rytmus chůze, pohyb známý jako pánevní oscilace. Podle výzkumu si pak vaše tělo myslí, že se procházíte.

JLR vyvíjí 3D head-up displej. Rozšířenou realitou chce bojovat proti nehodám

JLR vyvíjí 3D head-up displej. Rozšířenou realitou chce bojovat proti nehodám

JLR uvádí, že tato technologie by mohla pomoci zmírnit zdravotní rizika z příliš dlouhého sezení na cestách. Například britští řidiči ujedou každý týden v průměru 235 km a dle průzkumů přes 1,4 miliardy lidí žije stále sedavějším životním stylem, což může zapříčinit zkrácení svalů na nohou, bocích a hýždích a způsobit bolesti zad. Oslabené svaly také zvyšují pravděpodobnost zranění při pádu nebo natažení.

„Pohodlí zákazníků a zaměstnanců je hlavním bodem všech projektů našeho technologického výzkumu. K vývoji sedadla budoucnosti využíváme naše inženýrské znalosti a technologie, které nebyly dosud v automobilovém průmyslu k vidění. Našim cílem je pomoci vyřešit problém, který postihuje lidi na celém světě,“ dodal Dr. Steve Iley, hlavní lékař pro Jaguar Land Rover.

Nový Jaguar F-Type má české ceny. Divoké kočky svou kůži nedají lacino

Nový Jaguar F-Type má české ceny. Divoké kočky svou kůži nedají lacino

Dr. Iley mimo to poradil, jak si nastavit sedadlo pro perfektní polohu při řízení. Důležité je, aby měl řidič správnou polohu ramen, páteř a pánev rovně, aby sedadlo podepíralo jeho stehna a snižovalo tak tlakové body. Zapomenout by se nemělo ani na vyjmutí objemných předmětů z kapes. Viz druhé video níže.

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 63 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků