Britové postavili nádhernou retro dodávku do zásuvky. Vede velikostí a díky uhlíkové karoserii i nosností

Retro a elektromobilita vytvářejí zajímavou kombinaci něčeho, co známe s technikou budoucnosti. Tento trend skvěle funguje u osobních vozů, ale začíná pronikat i do segmentu užitkových dodávek. Tentokrát se příležitosti chopili Britové a výsledek vypadá nadějně.

Pokud jde o elektrické skříňové dodávky, už teď je z čeho vybírat. Navzdory tomu bude jejich masivnější rozšíření ještě nějakou chvíli trvat. Stejně jako u osobních automobilů se například Volkswagen snaží zájemce nalákat na retro vzhled nového ID.Buzze, coby moderního pokračovatele ikonického "busíku". V tomto ohledu je aktuálně jediný, ale ne na dlouho, protože také Britové budou mít užitkovou dodávku s klasickým designem.

Vzhledem k tomu, že se náročné výzvy nezhostila žádná velká automobilka, převzal iniciativu start-up EV Morris Commercial navazující na tradici britského výrobce užitkových vozidel BMC, zejména model J-Type z padesátých let. Zatímco německý busík je designově poměrně chladný, britskou interpretaci lze díky oblým tvarům hodnotit jako roztomilou a zcela určitě bude budit pozornost. Tím zvýší atraktivitu u všech firem a podnikatelů, kteří rádi navštěvují veletrhy a chtějí být vidět. Už samotná jízda po městě s polepem společnosti zajistí nevšední reklamu.

Velikostně van cílí na střední a malé firmy operující ve městech a lokálních periferiích. Díky lehkému hliníkovému základu a karoserii vyrobené z recyklovaných uhlíkových vláken můžete nákladový prostor o objemu 6,48 m3 zatížit rovnou tunou těžkého zboží. Na jedno nabití byste teoreticky měli ujet 400 kilometrů.

Program se rozjel v roce 2019 a první prototyp se veřejnosti představil koncem loňského roku na veletrhu užitkových vozidel. Nyní značka získala od investorů dostatek financí pro realizaci poslední fáze před zahájením výroby v příštím roce. Během letošního roku bude dodávka testována na britských silnicích a absolvuje schvalovací proces pro získání finální certifikace. Výsledná cena by se měla pohybovat kolem 1.638.000 korun. Vedení se netají záměrem expandovat na kontinent, ale bude hodně záležet na dotacích a atraktivitě trhů.

Pro srovnání ID.Buzz začíná na 1.496.456 korunách. Je tedy levnější, s více méně stejným dojezdem, ale s maximální užitnou hmotností 647 kg uveze méně a s objemem nákladového prostoru 3,9 m3 je také výrazně menší.  

Váš názor Další článek: Nový Svět motorů už dnes ve 20:30 na Nova Action! Uvidíte Arteon R, rolbování po Jágrovi i Škodu Yeti

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,