Britové po roce 2040 nepočítají s retardéry. Kazí vzduch jako diesely..

Nová koncepce dopravní politiky pro Velkou Británii se zabývá i problematikou plynulosti silničního provozu.
Britové po roce 2040 nepočítají s retardéry. Kazí vzduch jako diesely..

Pokud přijíždíte k instalovanému zpomalovacímu retardéru, musíte brzdit a řadit na nižší převodový stupeň. Po jeho překonání pak zase akcelerujete a řadíte. To vše zvyšuje emise škodlivých látek, a navíc se negativně projevuje v opotřebení brzd, tlumičů i pneumatik.

Britský výzkum, na který upozornil tuzemský autoklub ÚAMK, zjistil, že v místech, kde jsou sériově rozmístěny retardéry, je průměrná spotřeba zde projíždějících aut vyšší o 47 procent v porovnání s úseky bez těchto zařízení.

Video: Jak si nové Porsche 911 poradí s retardérem

Video: Jak si nové Porsche 911 poradí s retardérem

Z toho pak logicky vyplývá zvýšení emisí jedovatých oxidů dusíku v těchto místech. Přestože se tedy retardéry instalují jako opatření pro ochranu místních obyvatel, ve skutečnosti se velmi negativně projevují na jejich zdravotním stavu.

Nová dopravní politika pro Velkou Británii po roce 2040 tak mimo jiné zahrnuje i problematiku retardérů. Ty by se v souladu se snahou o co největší plynulost provozu měly likvidovat.  

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků