Britové po roce 2040 nepočítají s retardéry. Kazí vzduch jako diesely..

Nová koncepce dopravní politiky pro Velkou Británii se zabývá i problematikou plynulosti silničního provozu.
Britové po roce 2040 nepočítají s retardéry. Kazí vzduch jako diesely..

Pokud přijíždíte k instalovanému zpomalovacímu retardéru, musíte brzdit a řadit na nižší převodový stupeň. Po jeho překonání pak zase akcelerujete a řadíte. To vše zvyšuje emise škodlivých látek, a navíc se negativně projevuje v opotřebení brzd, tlumičů i pneumatik.

Britský výzkum, na který upozornil tuzemský autoklub ÚAMK, zjistil, že v místech, kde jsou sériově rozmístěny retardéry, je průměrná spotřeba zde projíždějících aut vyšší o 47 procent v porovnání s úseky bez těchto zařízení.

Video: Jak si nové Porsche 911 poradí s retardérem

Video: Jak si nové Porsche 911 poradí s retardérem

Z toho pak logicky vyplývá zvýšení emisí jedovatých oxidů dusíku v těchto místech. Přestože se tedy retardéry instalují jako opatření pro ochranu místních obyvatel, ve skutečnosti se velmi negativně projevují na jejich zdravotním stavu.

Nová dopravní politika pro Velkou Británii po roce 2040 tak mimo jiné zahrnuje i problematiku retardérů. Ty by se v souladu se snahou o co největší plynulost provozu měly likvidovat.  

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků