Britové po roce 2040 nepočítají s retardéry. Kazí vzduch jako diesely..

Nová koncepce dopravní politiky pro Velkou Británii se zabývá i problematikou plynulosti silničního provozu.
Britové po roce 2040 nepočítají s retardéry. Kazí vzduch jako diesely..

Pokud přijíždíte k instalovanému zpomalovacímu retardéru, musíte brzdit a řadit na nižší převodový stupeň. Po jeho překonání pak zase akcelerujete a řadíte. To vše zvyšuje emise škodlivých látek, a navíc se negativně projevuje v opotřebení brzd, tlumičů i pneumatik.

Britský výzkum, na který upozornil tuzemský autoklub ÚAMK, zjistil, že v místech, kde jsou sériově rozmístěny retardéry, je průměrná spotřeba zde projíždějících aut vyšší o 47 procent v porovnání s úseky bez těchto zařízení.

Video: Jak si nové Porsche 911 poradí s retardérem

Video: Jak si nové Porsche 911 poradí s retardérem

Z toho pak logicky vyplývá zvýšení emisí jedovatých oxidů dusíku v těchto místech. Přestože se tedy retardéry instalují jako opatření pro ochranu místních obyvatel, ve skutečnosti se velmi negativně projevují na jejich zdravotním stavu.

Nová dopravní politika pro Velkou Británii po roce 2040 tak mimo jiné zahrnuje i problematiku retardérů. Ty by se v souladu se snahou o co největší plynulost provozu měly likvidovat.  

bazar

Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2007
Stav: 112 954 km
Cena: 450 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 980 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků
Test: Pět důvodů, proč je teď Opel Insignia favoritem střední třídy

Opel Insignia Grand Sport

Naší recenzí tentokrát prošel Opel Insignia Grand Sport.

5.  9.  2017 | Milan Lažanský | 23 příspěvků