Britové našli cestu, jak udělat elektromobil nebo hybrid snad z každého auta

Co funguje jako konverze klasických aut, může fungovat jako konverze i těch moderních. Podobná konverze může dnes napadnout každého výrobce elektromotorů.

Swindon Powertrain je britská firma, která je zodpovědná například za elektrickou konverzi klasického Mini. Vedle toho nabízí i elektrické terénní kolo EB-01. Nejnovější počin je ovšem mnohem zajímavější. Jde o kompaktní elektromotor, který bude zpřístupněný úplně všem.

Elektrické Mini Cooper SE má české ceny. Za styl se platí, pohybuje se kolem milionu

Elektrické Mini Cooper SE má české ceny. Za styl se platí, pohybuje se kolem milionu

Tedy ne jenom jednotlivcům (garážovým kutilům) a menším firmám, ale i automobilkám. Jeho největší výhodou totiž budou malé rozměry, kompatibilita (délka 600 mm, výška 280 mm, hmotnost 70 kg) a dostupnost. Na svém instagramovém profilu zveřejnila společnost infografiku, která napovídá, kam všude lze chystaný elektromotor nainstalovat.

Vedle menších automobilů a například i čtyřkolek, kde může zastávat funkci hlavního pohonného ústrojí, může být použit do větších automobilů jako pomocník jedné nápravě. Produkce elektromotoru začne v červnu příštího roku. 

Malinkatý elektromobil od Toyoty se dočká produkce. Na délku nemá ani 2,5 metru

Malinkatý elektromobil od Toyoty se dočká produkce. Na délku nemá ani 2,5 metru

Motor má v sobě integrovanou jednostupňovou převodovku a dokáže vyprodukovat výkon až 107 koní. Společnost si slibuje, že s tímto produktem dostanou elektrifikaci i do menších modelů. Menší segmenty, mezi než se řadí například městská auta, se totiž elektrifikaci většinou vyhýbají kvůli vyšší ceně. Příkladem buď hybridní Toyota Yaris za 400.900 Kč. Tohle tak bude jedna z těch nejjednodušších cest, jak podobné modely elektrifikovat.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 77 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků