Britové chtějí kontrolu zraku řidičů každých deset let. U nás návrh neprošel

Jig  |  08. 11. 2018 13:28

njn v británii chápou tu bezpečnost trošku jinak. Budou kontrolovat zrak 1 za deset let, u nás v zájmu bezpečnosti nově nedají technickou, když máte na zadním skle auta samolepku.

Odpovědět  |   | 
king014  |  08. 11. 2018 14:53

V čr kde je už né akutní ale kritický nedostatek očařů je to fakt technicky neproveditelné

Odpovědět  |   | 
Jig  |  08. 11. 2018 15:17

Podle mě by stačilo to přehodit i na oční optiky, tam je základním motivem aby si řidiči uvědomili, že nevidí... když se zrak horší plíživě, tak si to ani neuvědomí, že vidí hůř.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  08. 11. 2018 15:47

Lekaru na populaci mame vesmes vice nez je bezne v zapadni Evrope, takze chyba bude jinde nez v jejich poctu.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  08. 11. 2018 19:24

Snad max co 5let a stačil by běžný lékař který dá potvrzení.Jednou za 10let i proškolení v autoškole na testy včetně jizd.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  08. 11. 2018 22:01

Copak zrak..... .
Ale jsou tu další aspekty toho, že za volantem jsou chybující lidé.
Bylo by třeba zvážit, zda by nebylo přínosné udělat:
- kontrola zraku každých 5 let.
- 4x ročně kontrola moči na drogy
- jednou za 5 let psychotesty
- zakázat prodeje aut s výkonem motoru >100kw a zrychlením 0-100km/h lepším než 10s.
Pokud by byly porušeny podmínky (řidič bez kontroly) tak povinné ručení od dalšího měsíce 10x vyšší.

A nebylo by lepší zavést všeobecnou presumpci viny a zákony trochu otočit. Tzn. co není povoleno je zakázáno.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  09. 11. 2018 09:12

"Zakázat prodeje aut s výkonem motoru >100kw a zrychlením 0-100km/h"
Vzhladom na to, ze ich vacsina populacie nedokaze kontrolovat, nebol by to zly napad :)

"Tzn. co není povoleno je zakázáno."
S aplikovanim tohto na cestach mozem len suhlasit - vzhladom v tychto koncinach, kde jedinci s pravnym povedomim konvergujucim k 0 a/alebo IQ v rovnakom stave, su schopni spochybnovat vyznam uplne jasnych slovnych spojeni ako 'suvisla vrstva snehu' len preto, aby ospravedlnili svoju vlastnu imbecilitu pri ospravedlnovani faktu, ze snezi a oni maju letne pneu.

Kontroly drog pre motorkarov a soferov dodaviek by som zaviedol na tyzdnovej baze.

Odpovědět  |   | 
homer  |  10. 11. 2018 08:15

ty bys mel u vas bejt nejmin starostou s rozsirenou pravomoci, se divim ze bez tvy péče jsem se dozil dneška

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 11. 2018 11:18

Ridici z povolani chodi na lekarske prohlidky co 2 roky, ale verejnost ma problem byt jen s diskuzi na tema lekarskych kontrol atp. Kde kdo si mysli, ze je chytrejsi nez vsichni ostatni, pritom prumernak je tupon, navic vycurany. Ridici dodavek jezdi tak, jak jim to umozni/toleruje majitel firmy - ten problem je komplexnejsi nez jen namistrovany/frustrovany bezmozek za volantem.

Odpovědět  |   | 
bob  |  09. 11. 2018 08:46

Mám ten pocit, že narážím na dost lidí, kteří tvrdí, že byli u doktora naposledy za bolševika. Kupodivu vypadají zdravě a na svůj věk zachovale :)

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 11. 2018 20:35

Výkon omezovat to ne-sám mám 162kw ale max rychlost by klidně mohli omezit podle odjetých km bez nehody.130min a výš

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  10. 11. 2018 20:48

To by šlo. Co rok bez nehody a pokuty tak +10km/h od 90km/h základní rychlosti navíc.
Když pokuta ( i za parkování) tak zpět na základ 90km/h.
V autě GPS a automatické strhávání pokut za překročení rychlosti z účtu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 11. 2018 10:21

Slusny velky bratr... navic zrovna pokuty za parkovani kolikrat zalezi na libo/zlo-vuli policistu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 11. 2018 10:27

Debil bude za volantem nebezpecny i s 90kw a 50km/h limitem. Navic kolik cest u nas opravdu snese s prihlednutim k parametrum silnice a hustote provozu vice nez 130km/h?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro