Britové chtějí kontrolu zraku řidičů každých deset let. U nás návrh neprošel

14 komentářů

Michal
10. listopadu • 20:35

Výkon omezovat to ne-sám mám 162kw ale max rychlost by klidně mohli omezit podle odjetých km bez nehody.130min a výš

bzzz
11. listopadu • 10:27

Debil bude za volantem nebezpecny i s 90kw a 50km/h limitem. Navic kolik cest u nas opravdu snese s prihlednutim k parametrum silnice a hustote provozu vice nez 130km/h?

Pepa
10. listopadu • 20:48

To by šlo. Co rok bez nehody a pokuty tak +10km/h od 90km/h základní rychlosti navíc.
Když pokuta ( i za parkování) tak zpět na základ 90km/h.
V autě GPS a automatické strhávání pokut za překročení rychlosti z účtu.
:-O:-O

bzzz
11. listopadu • 10:21

Slusny velky bratr... navic zrovna pokuty za parkovani kolikrat zalezi na libo/zlo-vuli policistu.

bob
9. listopadu • 8:46

Mám ten pocit, že narážím na dost lidí, kteří tvrdí, že byli u doktora naposledy za bolševika. Kupodivu vypadají zdravě a na svůj věk zachovale :)

Pepa
8. listopadu • 22:01

Copak zrak..... .
Ale jsou tu další aspekty toho, že za volantem jsou chybující lidé.
Bylo by třeba zvážit, zda by nebylo přínosné udělat:
- kontrola zraku každých 5 let.
- 4x ročně kontrola moči na drogy
- jednou za 5 let psychotesty
- zakázat prodeje aut s výkonem motoru >100kw a zrychlením 0-100km/h lepším než 10s.
Pokud by byly porušeny podmínky (řidič bez kontroly) tak povinné ručení od dalšího měsíce 10x vyšší.A nebylo by lepší zavést všeobecnou presumpci viny a zákony trochu otočit. Tzn. co není povoleno je zakázáno.

Joe Doe
9. listopadu • 9:12

"Zakázat prodeje aut s výkonem motoru >100kw a zrychlením 0-100km/h"
Vzhladom na to, ze ich vacsina populacie nedokaze kontrolovat, nebol by to zly napad :)"Tzn. co není povoleno je zakázáno."
S aplikovanim tohto na cestach mozem len suhlasit - vzhladom v tychto koncinach, kde jedinci s pravnym povedomim konvergujucim k 0 a/alebo IQ v rovnakom stave, su schopni spochybnovat vyznam uplne jasnych slovnych spojeni ako 'suvisla vrstva snehu' len preto, aby ospravedlnili svoju vlastnu imbecilitu pri ospravedlnovani faktu, ze snezi a oni maju letne pneu.Kontroly drog pre motorkarov a soferov dodaviek by som zaviedol na tyzdnovej baze.

bzzz
10. listopadu • 11:18

Ridici z povolani chodi na lekarske prohlidky co 2 roky, ale verejnost ma problem byt jen s diskuzi na tema lekarskych kontrol atp. Kde kdo si mysli, ze je chytrejsi nez vsichni ostatni, pritom prumernak je tupon, navic vycurany. Ridici dodavek jezdi tak, jak jim to umozni/toleruje majitel firmy - ten problem je komplexnejsi nez jen namistrovany/frustrovany bezmozek za volantem.

homer
10. listopadu • 8:15

ty bys mel u vas bejt nejmin starostou s rozsirenou pravomoci, se divim ze bez tvy péče jsem se dozil dneška

Michal
8. listopadu • 19:24

Snad max co 5let a stačil by běžný lékař který dá potvrzení.Jednou za 10let i proškolení v autoškole na testy včetně jizd.

king014
8. listopadu • 14:53

V čr kde je už né akutní ale kritický nedostatek očařů je to fakt technicky neproveditelné

bzzz
8. listopadu • 15:47

Lekaru na populaci mame vesmes vice nez je bezne v zapadni Evrope, takze chyba bude jinde nez v jejich poctu.

Jig
8. listopadu • 15:17

Podle mě by stačilo to přehodit i na oční optiky, tam je základním motivem aby si řidiči uvědomili, že nevidí... když se zrak horší plíživě, tak si to ani neuvědomí, že vidí hůř.

Jig
8. listopadu • 13:28

njn v británii chápou tu bezpečnost trošku jinak. Budou kontrolovat zrak 1 za deset let, u nás v zájmu bezpečnosti nově nedají technickou, když máte na zadním skle auta samolepku.

Doporučujeme

Články odjinud