Britové chtějí kontrolu zraku řidičů každých deset let. U nás návrh neprošel

Jig  |  08. 11. 2018 13:28

njn v británii chápou tu bezpečnost trošku jinak. Budou kontrolovat zrak 1 za deset let, u nás v zájmu bezpečnosti nově nedají technickou, když máte na zadním skle auta samolepku.

Odpovědět  |   | 
king014  |  08. 11. 2018 14:53

V čr kde je už né akutní ale kritický nedostatek očařů je to fakt technicky neproveditelné

Odpovědět  |   | 
Jig  |  08. 11. 2018 15:17

Podle mě by stačilo to přehodit i na oční optiky, tam je základním motivem aby si řidiči uvědomili, že nevidí... když se zrak horší plíživě, tak si to ani neuvědomí, že vidí hůř.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  08. 11. 2018 15:47

Lekaru na populaci mame vesmes vice nez je bezne v zapadni Evrope, takze chyba bude jinde nez v jejich poctu.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  08. 11. 2018 19:24

Snad max co 5let a stačil by běžný lékař který dá potvrzení.Jednou za 10let i proškolení v autoškole na testy včetně jizd.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  08. 11. 2018 22:01

Copak zrak..... .
Ale jsou tu další aspekty toho, že za volantem jsou chybující lidé.
Bylo by třeba zvážit, zda by nebylo přínosné udělat:
- kontrola zraku každých 5 let.
- 4x ročně kontrola moči na drogy
- jednou za 5 let psychotesty
- zakázat prodeje aut s výkonem motoru >100kw a zrychlením 0-100km/h lepším než 10s.
Pokud by byly porušeny podmínky (řidič bez kontroly) tak povinné ručení od dalšího měsíce 10x vyšší.

A nebylo by lepší zavést všeobecnou presumpci viny a zákony trochu otočit. Tzn. co není povoleno je zakázáno.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  09. 11. 2018 09:12

"Zakázat prodeje aut s výkonem motoru >100kw a zrychlením 0-100km/h"
Vzhladom na to, ze ich vacsina populacie nedokaze kontrolovat, nebol by to zly napad :)

"Tzn. co není povoleno je zakázáno."
S aplikovanim tohto na cestach mozem len suhlasit - vzhladom v tychto koncinach, kde jedinci s pravnym povedomim konvergujucim k 0 a/alebo IQ v rovnakom stave, su schopni spochybnovat vyznam uplne jasnych slovnych spojeni ako 'suvisla vrstva snehu' len preto, aby ospravedlnili svoju vlastnu imbecilitu pri ospravedlnovani faktu, ze snezi a oni maju letne pneu.

Kontroly drog pre motorkarov a soferov dodaviek by som zaviedol na tyzdnovej baze.

Odpovědět  |   | 
homer  |  10. 11. 2018 08:15

ty bys mel u vas bejt nejmin starostou s rozsirenou pravomoci, se divim ze bez tvy péče jsem se dozil dneška

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 11. 2018 11:18

Ridici z povolani chodi na lekarske prohlidky co 2 roky, ale verejnost ma problem byt jen s diskuzi na tema lekarskych kontrol atp. Kde kdo si mysli, ze je chytrejsi nez vsichni ostatni, pritom prumernak je tupon, navic vycurany. Ridici dodavek jezdi tak, jak jim to umozni/toleruje majitel firmy - ten problem je komplexnejsi nez jen namistrovany/frustrovany bezmozek za volantem.

Odpovědět  |   | 
bob  |  09. 11. 2018 08:46

Mám ten pocit, že narážím na dost lidí, kteří tvrdí, že byli u doktora naposledy za bolševika. Kupodivu vypadají zdravě a na svůj věk zachovale :)

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 11. 2018 20:35

Výkon omezovat to ne-sám mám 162kw ale max rychlost by klidně mohli omezit podle odjetých km bez nehody.130min a výš

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  10. 11. 2018 20:48

To by šlo. Co rok bez nehody a pokuty tak +10km/h od 90km/h základní rychlosti navíc.
Když pokuta ( i za parkování) tak zpět na základ 90km/h.
V autě GPS a automatické strhávání pokut za překročení rychlosti z účtu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 11. 2018 10:21

Slusny velky bratr... navic zrovna pokuty za parkovani kolikrat zalezi na libo/zlo-vuli policistu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 11. 2018 10:27

Debil bude za volantem nebezpecny i s 90kw a 50km/h limitem. Navic kolik cest u nas opravdu snese s prihlednutim k parametrum silnice a hustote provozu vice nez 130km/h?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A