Britové chtějí kontrolu zraku řidičů každých deset let. U nás návrh neprošel

Jig  |  08. 11. 2018 13:28

njn v británii chápou tu bezpečnost trošku jinak. Budou kontrolovat zrak 1 za deset let, u nás v zájmu bezpečnosti nově nedají technickou, když máte na zadním skle auta samolepku.

Odpovědět  |   | 
king014  |  08. 11. 2018 14:53

V čr kde je už né akutní ale kritický nedostatek očařů je to fakt technicky neproveditelné

Odpovědět  |   | 
Jig  |  08. 11. 2018 15:17

Podle mě by stačilo to přehodit i na oční optiky, tam je základním motivem aby si řidiči uvědomili, že nevidí... když se zrak horší plíživě, tak si to ani neuvědomí, že vidí hůř.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  08. 11. 2018 15:47

Lekaru na populaci mame vesmes vice nez je bezne v zapadni Evrope, takze chyba bude jinde nez v jejich poctu.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  08. 11. 2018 19:24

Snad max co 5let a stačil by běžný lékař který dá potvrzení.Jednou za 10let i proškolení v autoškole na testy včetně jizd.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  08. 11. 2018 22:01

Copak zrak..... .
Ale jsou tu další aspekty toho, že za volantem jsou chybující lidé.
Bylo by třeba zvážit, zda by nebylo přínosné udělat:
- kontrola zraku každých 5 let.
- 4x ročně kontrola moči na drogy
- jednou za 5 let psychotesty
- zakázat prodeje aut s výkonem motoru >100kw a zrychlením 0-100km/h lepším než 10s.
Pokud by byly porušeny podmínky (řidič bez kontroly) tak povinné ručení od dalšího měsíce 10x vyšší.

A nebylo by lepší zavést všeobecnou presumpci viny a zákony trochu otočit. Tzn. co není povoleno je zakázáno.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  09. 11. 2018 09:12

"Zakázat prodeje aut s výkonem motoru >100kw a zrychlením 0-100km/h"
Vzhladom na to, ze ich vacsina populacie nedokaze kontrolovat, nebol by to zly napad :)

"Tzn. co není povoleno je zakázáno."
S aplikovanim tohto na cestach mozem len suhlasit - vzhladom v tychto koncinach, kde jedinci s pravnym povedomim konvergujucim k 0 a/alebo IQ v rovnakom stave, su schopni spochybnovat vyznam uplne jasnych slovnych spojeni ako 'suvisla vrstva snehu' len preto, aby ospravedlnili svoju vlastnu imbecilitu pri ospravedlnovani faktu, ze snezi a oni maju letne pneu.

Kontroly drog pre motorkarov a soferov dodaviek by som zaviedol na tyzdnovej baze.

Odpovědět  |   | 
homer  |  10. 11. 2018 08:15

ty bys mel u vas bejt nejmin starostou s rozsirenou pravomoci, se divim ze bez tvy péče jsem se dozil dneška

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 11. 2018 11:18

Ridici z povolani chodi na lekarske prohlidky co 2 roky, ale verejnost ma problem byt jen s diskuzi na tema lekarskych kontrol atp. Kde kdo si mysli, ze je chytrejsi nez vsichni ostatni, pritom prumernak je tupon, navic vycurany. Ridici dodavek jezdi tak, jak jim to umozni/toleruje majitel firmy - ten problem je komplexnejsi nez jen namistrovany/frustrovany bezmozek za volantem.

Odpovědět  |   | 
bob  |  09. 11. 2018 08:46

Mám ten pocit, že narážím na dost lidí, kteří tvrdí, že byli u doktora naposledy za bolševika. Kupodivu vypadají zdravě a na svůj věk zachovale :)

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 11. 2018 20:35

Výkon omezovat to ne-sám mám 162kw ale max rychlost by klidně mohli omezit podle odjetých km bez nehody.130min a výš

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  10. 11. 2018 20:48

To by šlo. Co rok bez nehody a pokuty tak +10km/h od 90km/h základní rychlosti navíc.
Když pokuta ( i za parkování) tak zpět na základ 90km/h.
V autě GPS a automatické strhávání pokut za překročení rychlosti z účtu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 11. 2018 10:21

Slusny velky bratr... navic zrovna pokuty za parkovani kolikrat zalezi na libo/zlo-vuli policistu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 11. 2018 10:27

Debil bude za volantem nebezpecny i s 90kw a 50km/h limitem. Navic kolik cest u nas opravdu snese s prihlednutim k parametrum silnice a hustote provozu vice nez 130km/h?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A