Britové chtějí kontrolu zraku řidičů každých deset let. U nás návrh neprošel

Jig  |  08. 11. 2018 13:28

njn v británii chápou tu bezpečnost trošku jinak. Budou kontrolovat zrak 1 za deset let, u nás v zájmu bezpečnosti nově nedají technickou, když máte na zadním skle auta samolepku.

Odpovědět  |   | 
king014  |  08. 11. 2018 14:53

V čr kde je už né akutní ale kritický nedostatek očařů je to fakt technicky neproveditelné

Odpovědět  |   | 
Jig  |  08. 11. 2018 15:17

Podle mě by stačilo to přehodit i na oční optiky, tam je základním motivem aby si řidiči uvědomili, že nevidí... když se zrak horší plíživě, tak si to ani neuvědomí, že vidí hůř.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  08. 11. 2018 15:47

Lekaru na populaci mame vesmes vice nez je bezne v zapadni Evrope, takze chyba bude jinde nez v jejich poctu.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  08. 11. 2018 19:24

Snad max co 5let a stačil by běžný lékař který dá potvrzení.Jednou za 10let i proškolení v autoškole na testy včetně jizd.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  08. 11. 2018 22:01

Copak zrak..... .
Ale jsou tu další aspekty toho, že za volantem jsou chybující lidé.
Bylo by třeba zvážit, zda by nebylo přínosné udělat:
- kontrola zraku každých 5 let.
- 4x ročně kontrola moči na drogy
- jednou za 5 let psychotesty
- zakázat prodeje aut s výkonem motoru >100kw a zrychlením 0-100km/h lepším než 10s.
Pokud by byly porušeny podmínky (řidič bez kontroly) tak povinné ručení od dalšího měsíce 10x vyšší.

A nebylo by lepší zavést všeobecnou presumpci viny a zákony trochu otočit. Tzn. co není povoleno je zakázáno.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  09. 11. 2018 09:12

"Zakázat prodeje aut s výkonem motoru >100kw a zrychlením 0-100km/h"
Vzhladom na to, ze ich vacsina populacie nedokaze kontrolovat, nebol by to zly napad :)

"Tzn. co není povoleno je zakázáno."
S aplikovanim tohto na cestach mozem len suhlasit - vzhladom v tychto koncinach, kde jedinci s pravnym povedomim konvergujucim k 0 a/alebo IQ v rovnakom stave, su schopni spochybnovat vyznam uplne jasnych slovnych spojeni ako 'suvisla vrstva snehu' len preto, aby ospravedlnili svoju vlastnu imbecilitu pri ospravedlnovani faktu, ze snezi a oni maju letne pneu.

Kontroly drog pre motorkarov a soferov dodaviek by som zaviedol na tyzdnovej baze.

Odpovědět  |   | 
homer  |  10. 11. 2018 08:15

ty bys mel u vas bejt nejmin starostou s rozsirenou pravomoci, se divim ze bez tvy péče jsem se dozil dneška

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 11. 2018 11:18

Ridici z povolani chodi na lekarske prohlidky co 2 roky, ale verejnost ma problem byt jen s diskuzi na tema lekarskych kontrol atp. Kde kdo si mysli, ze je chytrejsi nez vsichni ostatni, pritom prumernak je tupon, navic vycurany. Ridici dodavek jezdi tak, jak jim to umozni/toleruje majitel firmy - ten problem je komplexnejsi nez jen namistrovany/frustrovany bezmozek za volantem.

Odpovědět  |   | 
bob  |  09. 11. 2018 08:46

Mám ten pocit, že narážím na dost lidí, kteří tvrdí, že byli u doktora naposledy za bolševika. Kupodivu vypadají zdravě a na svůj věk zachovale :)

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 11. 2018 20:35

Výkon omezovat to ne-sám mám 162kw ale max rychlost by klidně mohli omezit podle odjetých km bez nehody.130min a výš

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  10. 11. 2018 20:48

To by šlo. Co rok bez nehody a pokuty tak +10km/h od 90km/h základní rychlosti navíc.
Když pokuta ( i za parkování) tak zpět na základ 90km/h.
V autě GPS a automatické strhávání pokut za překročení rychlosti z účtu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 11. 2018 10:21

Slusny velky bratr... navic zrovna pokuty za parkovani kolikrat zalezi na libo/zlo-vuli policistu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 11. 2018 10:27

Debil bude za volantem nebezpecny i s 90kw a 50km/h limitem. Navic kolik cest u nas opravdu snese s prihlednutim k parametrum silnice a hustote provozu vice nez 130km/h?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků

Nejčtenější články

Američané mají nový patent na otevírání dveří. Pomůže v kopci i ve větru

Američané mají nový patent na otevírání dve…

Už jsme viděli dveře otevírané do stran, nahoru, dolů nebo zajíždějící do karoserie. Chevrolet ale přišel na to, jak takovou obyčejnou věc udělat ještě elegantnější a bezpečnější.

28.  12.  2018 | | 23 N/A
Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou kvalitu. Byla úplně nová

Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou …

Tesla se často potýká s negativními ohlasy na kvalitu výroby. Změnilo se něco u jejich nejnovějšího modelu?

27.  12.  2018 | | 211 N/A
Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejlepší dynamiku? Berte hybrid!

Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejl…

Nová generace Toyoty RAV4 přijíždí do Česka s atmosférickým dvoulitrovým čtyřválcem a také jako hybrid. Oba agregáty je možné kombinovat s pohonem předních i všech kol.

8.  1.  2019 | | 101 N/A
Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raději vypínají. IIHS zjišťoval důvod

Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raděj…

Asistence jízdy v pruhu patří k pomocným systémům, které řidiči velice často vypínají. Průzkum IIHS z USA nyní ukázal, že nelibost vůči technologií proudí z jednoduchého důvodu a lze ji přitom lehce vyřešit.

2.  1.  2019 | | 148 N/A
Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve…

Speciální přiostřená limuzína Toyota Century GRMN se opět ukázala na veřejnosti. Na zadním sedadle samozřejmě neseděl nikdo jiný než samotný prezident automobilky.

12.  1.  2019 | | 23 N/A