Britové bojují proti šíření epidemií. Pracují na systému, který zničí bakterie

Přenos nebezpečných bakterií a virů do kabiny automobilu bude podle britského koncernu razantně omezen díky nové technologii, na které zrovna pracuje.

Vlastně to můžeme chápat jako další bezpečnostní prvek moderních automobilů, ačkoliv nemá s ochranou před havárií mnoho společného. Jinak řečeno, Jaguar Land Rover (JLR) chce řidiče v budoucnu ochránit také před nachlazením, chřipkou a dalšími nemocemi, jejichž patogeny se mohou do kabiny vozu dostat přes ventilaci.

JLR totiž pracuje na technologii, která používá ultrafialové UVC záření. Tento typ záření se již dlouho používá ve zdravotnictví právě ke sterilizaci a tedy hubení bakterií na površích, ve vodě i vzduchu. Tímto způsobem chce i JLR bojovat proti vniknutí bakterií do interiéru vozidla a zajistit, že uvnitř nebudou mít šanci způsobit zdravotní riziko posádce vozu.

Britové vyhráli spor s čínskou kopírkou. Kopie RR Evoque se přestane vyrábět

Britové vyhráli spor s čínskou kopírkou. Kopie RR Evoque se přestane vyrábět

Jednotka produkující UVC záření by byla zakomponována do ventilace a klimatizačního systému vozu, čímž by do kabiny proudil pouze čistý sterilizovaný vzduch. „Průměrný motorista stráví za volantem 300 hodin ročně. Máme zde jasnou příležitost upravit pobyt uvnitř automobilů tak, abychom preventivně chránili zdravotní stav řidiče,“ uvedl Dr. Dr Steve Iley, hlavní lékař pro koncern JLR.

Novinka by navíc neměla pouze zlepšit kvalitu života jednotlivých řidičů, ale také by rozhodně pomohla k minimalizaci šíření bakterií, virů a celkově rizika nákazy třeba během chřipkových období či jiných závažnějších epidemií. Navíc v době, kdy se stále rozšiřují služby sdílení automobilů, a v interiérech vozů se střídá celá spousta lidí.

Výroba Discovery SVX také zamítnuta. Land Rover ruší další plánovaný model

Výroba Discovery SVX také zamítnuta. Land Rover ruší další plánovaný model

Technologii by následně mohly začít používat i další značky a tento cíl ještě zdůraznit. JLR už v tuto chvíli začal na zmíněném systému pro sterilizaci vzduchu pracovat a mohl by jej nabídnout v chystaných modelech s novou generací ventilačních a klimatizačních jednotek. Již současné čtyřzónové klimatizační systémy JLR používají k hubení bakterií systém ionizace vzduchu, přechod na ultrafialové UVC záření má být ale ještě účinnější.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 73 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků