Bridgestone radí motoristům, jak nejlépe přivítat jaro

Bridgestone radí motoristům, jak nejlépe přivítat jaro

Bridgestone vybízí před nastávajícím jarem motoristy, aby nepodcenili přípravu svého vozu na jarní a letní sezonu. Řidiči si sice mohou s posledním sněhem oddychnout, že mají nejnáročnější období v motoristické sezoně za sebou, nicméně i podmínky přívětivější části roku mají svá specifika, která vyžadují speciální přípravu. Navíc není radno opomíjet ani pravidelnou údržbu a péči o plechového miláčka, protože i takové detaily, jako jsou málo nahuštěné pneumatiky nebo nízká hloubka dezénu, ohrožují bezpečnost silničního provozu a promítnou se negativně do provozních nákladů.

Mezi hlavní body jarních příprav patří kromě zbavení vozu veškerých nečistot a nánosů soli a případné výměny provozních kapalin především přezutí ze zimních pneumatik na letní. Zimní pneumatiky jsou totiž optimalizovány pro nízké teploty, zatímco za teplejšího počasí získávají navrch letní pneumatiky. Jízda na zimních pneumatikách za velmi vysokých teplot je vysloveně nebezpečná.

Také pravidelná péče o pneumatiky může zachránit život, protože pneumatiky patří mezi klíčové faktory v oblasti jízdní bezpečnosti. Žel mnozí motoristé jim nevěnují potřebnou pozornost. Každoroční kontroly specialistů Bridgestone v terénu v minulosti odhalily, že přibližně osm z deseti motoristů jezdí na podhuštěných pneumatikách a jeden z šesti motoristů usedá za volant vozu, jehož pneumatiky jsou opotřebeny pod zákonnou mez.

Opotřebené nebo podhuštěné pneumatiky prodlužují délku brzdné dráhy, nepříznivě ovlivňují jízdní vlastnosti, zvyšují riziko smyku a akvaplaningu, významně zkracují životnost pneumatik, zvyšují valivý odpor, a tím i spotřebu paliva, a emise CO2. Tlak v pneumatikách se kontroluje u studených pneumatik, nejméně jednou za měsíc, před dlouhými cestami a při převážení těžkých nákladů. Jeho správné hodnoty pro konkrétní vozidlo jsou uvedeny v návodu k použití a ve většině případů buď pod krytem víčka nádrže, na vnitřní straně dveří nebo v přihrádce.

Z hlediska bezpečnosti je vhodné vyměnit pneumatiky mnohem dřív, než se dezén opotřebuje pod minimální hloubku 1,6 mm, kterou stanovuje legislativa EU. Náročné jízdní zkoušky totiž ukázaly, že již u pneumatik s hloubkou dezénu pod 3 mm (u zimních pneumatik dokonce 4 mm) dochází k výraznému zhoršení jejich výkonu, který může vážně ohrozit bezpečnost.

Pozornosti řidiče by nemělo ujít ani nepravidelné opotřebení pneumatik, které signalizuje špatně seřízenou geometrii podvozku, dále zářezy, natržená místa, trhliny nebo vyboulení na boční stěně, poškození nárazem, kameny nebo jiné ostré předměty, zachycené v pneumatice, poškození ráfků (které mohou následně poškodit i pneumatiky) a projevy stárnutí pneumatik. V každém případě firma Bridgestone doporučuje výměnu pneumatik starších než 10 let.

Zdroj: Bridgestone
 

bazar

MINI Clubman 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 170 264 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků