Bridgestone radí motoristům, jak nejlépe přivítat jaro

Bridgestone vybízí před nastávajícím jarem motoristy, aby nepodcenili přípravu svého vozu na jarní a letní sezonu. Řidiči si sice mohou s posledním sněhem oddychnout, že mají nejnáročnější období v motoristické sezoně za sebou, nicméně i podmínky přívětivější části roku mají svá specifika, která vyžadují speciální přípravu. Navíc není radno opomíjet ani pravidelnou údržbu a péči o plechového miláčka, protože i takové detaily, jako jsou málo nahuštěné pneumatiky nebo nízká hloubka dezénu, ohrožují bezpečnost silničního provozu a promítnou se negativně do provozních nákladů.

Mezi hlavní body jarních příprav patří kromě zbavení vozu veškerých nečistot a nánosů soli a případné výměny provozních kapalin především přezutí ze zimních pneumatik na letní. Zimní pneumatiky jsou totiž optimalizovány pro nízké teploty, zatímco za teplejšího počasí získávají navrch letní pneumatiky. Jízda na zimních pneumatikách za velmi vysokých teplot je vysloveně nebezpečná.

Také pravidelná péče o pneumatiky může zachránit život, protože pneumatiky patří mezi klíčové faktory v oblasti jízdní bezpečnosti. Žel mnozí motoristé jim nevěnují potřebnou pozornost. Každoroční kontroly specialistů Bridgestone v terénu v minulosti odhalily, že přibližně osm z deseti motoristů jezdí na podhuštěných pneumatikách a jeden z šesti motoristů usedá za volant vozu, jehož pneumatiky jsou opotřebeny pod zákonnou mez.

Opotřebené nebo podhuštěné pneumatiky prodlužují délku brzdné dráhy, nepříznivě ovlivňují jízdní vlastnosti, zvyšují riziko smyku a akvaplaningu, významně zkracují životnost pneumatik, zvyšují valivý odpor, a tím i spotřebu paliva, a emise CO2. Tlak v pneumatikách se kontroluje u studených pneumatik, nejméně jednou za měsíc, před dlouhými cestami a při převážení těžkých nákladů. Jeho správné hodnoty pro konkrétní vozidlo jsou uvedeny v návodu k použití a ve většině případů buď pod krytem víčka nádrže, na vnitřní straně dveří nebo v přihrádce.

Z hlediska bezpečnosti je vhodné vyměnit pneumatiky mnohem dřív, než se dezén opotřebuje pod minimální hloubku 1,6 mm, kterou stanovuje legislativa EU. Náročné jízdní zkoušky totiž ukázaly, že již u pneumatik s hloubkou dezénu pod 3 mm (u zimních pneumatik dokonce 4 mm) dochází k výraznému zhoršení jejich výkonu, který může vážně ohrozit bezpečnost.

Pozornosti řidiče by nemělo ujít ani nepravidelné opotřebení pneumatik, které signalizuje špatně seřízenou geometrii podvozku, dále zářezy, natržená místa, trhliny nebo vyboulení na boční stěně, poškození nárazem, kameny nebo jiné ostré předměty, zachycené v pneumatice, poškození ráfků (které mohou následně poškodit i pneumatiky) a projevy stárnutí pneumatik. V každém případě firma Bridgestone doporučuje výměnu pneumatik starších než 10 let.

Zdroj: Bridgestone
 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků