Březen na českém trhu: Škoda vede, Hyundai je druhý

Škoda, Hyundai, Volkswagen – takové bylo pořadí na českém trhu v uplynulém měsíci. Čísla, která zveřejnil o březnových registracích Svaz dovozců automobilů, hovoří jasně i o tom, že se vzmáhají také Opel a Fiat. Tedy značky, kterým se vloni nedařilo.
Březen na českém trhu: Škoda vede, Hyundai je druhý

Za první čtvrtletí zaregistrovala Škoda 10 558 nových vozů, v březnu 3849. Ještě v únoru druhý Volkswagen je v březnu třetí. Má na svém kontě 1382 registrací, což ho posunulo o příčku pod Hyundai, ten zaregistroval 1408 automobilů.

U Škody se růst projevuje nejvíc v segmentu mini vozů, který zcela ovládl model Citigo. V březnu si držela takřka 61 procent tohoto segmentu, kdy vykázala 373 registrací, ostatní konkurence celkově jen 241 aut. Zlepšuje se Škoda Rapid i Octavia, jen Škoda Roomster už potřetí nestačila na konkurenční Hyundai ix20.

Ford trochu zpomalil svůj pád, oproti únoru zaznamenal o 69 registrací více a je čtvrtý. Na 5. a 6. příčce jsou francouzské vozy Peugeot (591 ks) a Citroën (509 ks). Na sedmé příčce je Kia s 536 auty, za kterou se vyšplhal na osmou příčku Opel se 459 auty.

Renault, který v minulosti patřil mezi i Francouzi k premiantům, tentokrát klesl na deváté místo se 428 auty. Desátá skončila Toyota s 389 registrovanými kusy.

Dacia se v prvním čtvrtletí 2013 trvaleji nastěhovala do Top 10, skončila v březnu na 11. – 12. místě spolu s BMW. Již zmiňovaný Fiat, který se ve čtvrtletních statistikách pohybuje na 16. pozici, vyskočil v březnu na 15. příčku 281 auty a proti únoru si polepšil o 38 aut. Nissan, Honda a Mazda, kterým se únor příliš nepovedl, poslaly v březnu na značky doslova o desítky procent víc aut.

Ohlédnutí za čtvrtletím

Pokud ale nahlédneme na letošní čísla za první kvartál v porovnání s loňským rokem, v plusu je jenom 11 výrobců z 52. Bentley sice prodává v jednotkách, ne desítkách, ale vyhoupl se v registracích o 167 procent nahoru. Další luxusní značka, Land Rover, narostla o téměř 36 procent.

Velký jásot zněl od Mazdy, která se zlepšila o téměř 75 procent ve srovnání s lednem až březnem 2012. Spokojeni mohou být i u Hondy, ta rostla o 27,5 procenta. I Seat jistě bouchal zátkami, protože ten se zlepšil o 35 procent. Spokojeni jsou i u značky Mini, ta si polepšila o 17 procent. Jaguar vykázal o dva vozy více a v jeho množství to hned znamenalo 11 procent navíc. Radovali se u Citroënu, ten překročil loňská kvartální čísla o bezmála 16 procent.

Výrazně horší první čtvrtletí než v roce 2012 měl letos Renault, který zaregistroval o 1395 aut méně, což v procentech představuje hrozivé číslo 48. Vlasy si ale více rvou u Forda, ten se propadl o strašidelných 51 procent a minus 1303 aut. Tam je mohou těšit jen dobré prodeje modelu B-Max.

Hůře je na tom jen Maserati, tam ale v absolutních číslech prodali místo dvou aut jen jedno, jenže je z toho hned 50procentní propad. Také Ferrari vykázalo jen necelých 67 procent loňských registrací v prvním čtvrtletí.

Smutní byli u Chevroletu, kde se propadli o citelných 46 procent, luxusní Infinity je v minusu o 37 procent. Alfa Romeo neuspěla u zákazníků o 29,7 procenta. Jásat nemůže v tomto kvartálu ani Kia, minus 28,8 procenta. I jinak úspěšný Hyundai ztratil 8,2 procenta.
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků