Brembo má nové kotouče se zrcadlovým povrchem. Pomohou v boji proti emisím

17 komentářů

Phoenix
18. září • 8:23

Před pár lety, když tahle studie o brzdách vyšla, někde psali, že v tom ohledu uvolňování nečistot jsou pak lepší bubnové brzdy s ohledem na jejich uzavřenost... Nevím, nakolik to je nebo není pravda, asi to nebyla žádná seriozní studie. A samozřejmě už tehdy psali, že bubnové brzdy jsou i lepší pro elektromobily, kde ty brzdy nejsou tolik používané...

Radomir
18. září • 10:49

Ani ne, ono i z bubnove brzdy se ten bordel postupne dostava ven, neni uplne tesna.

Allamarein
18. září • 12:51

Dostává, ale mnohem hůře a mnohem méně.

jean
18. září • 20:23

Presne tak, stačí meniť pakne a z bubna sa toho vysype veľa.

Max
17. září • 22:41

Asi jsem hloupej, ale myslel jsem, ze problem je hlavne u desticek? Ty se otiraj mnohem vic, ne? Budou k tomuhle special desky? A urcite to nebude piskat? Jestli jo, chci je.

Pavel
23. září • 15:21

Jen ta jedna sada bude stát víc než Vaše Felda.:-))

Permon
18. září • 8:36

Ty kotouče a speciální desky už prodává Porsche na svých nových modelech! Destičky jsou zcela jiné, protože kotouče jsou mnohem tvrdší....i desky musí mít jinou konstrukci/složení. Práší mnohem méně. Vrstva toho karbidu wolfranu na povrchu disku je jen 0,1mm a životnost kotoučů má být o +30% vyšší než obyč kotouče.

emkejx
21. září • 10:13

asi nebudu stat 120e za par do predu? :D

EL2020
17. září • 22:55

Destičky by mohly být třeba z plyše. Když lesklé, tak ať se to leskne pořádně! :-D

Neurotic
17. září • 19:21

2 nejdůležitější věci samozřejmě chybí. Nejspíš z důvodu, že to moc nebrzdí a ještě k tomu je to drahý:-D

Pavel
23. září • 15:20

Jasně F1 zásadně špatně brzdí a proto používají karbid wolframu a keramiku obecně.:-D

Werty
17. září • 18:14

Existují kotouče s wolframem?

Pavel
23. září • 15:19

Karbid wolframu.

jogurt
17. září • 18:03

Tak zrovna v případě elektrického pohonu nárok na provozní brzdy zásadním způsobem klesá.

Pavel
23. září • 15:18

Zrovna u Tesly byl zásadní problém při sportovní jízdě s vadnutím brzd, které jsou poddimenzované. Ovšem tato Bremba by cenovku Tesly posunuly někam ke 3 míčům.

Skrew77
17. září • 21:12

Ano, a proto se pry stava, ze obycejne kotouce na elektromobilech reznou a kdyz je nutne potrebujete, tak nepodaji ten vykon, co od nich cekate. Tyhle se specialni povrchovou upravou by to mohly vyresit.

x12345678
17. září • 21:49

Takové elektromobily jsou v zásadě jen dva. Leaf a i3. Ostatních se to netýká. Ale mít lesklý kotouč, co nedělá hranu na vnějším obvodu může být docela cool

Doporučujeme

Články odjinud