Brembo má nové kotouče se zrcadlovým povrchem. Pomohou v boji proti emisím

S emisemi se dá bojovat různými způsoby. Italský výrobce brzd udělal z nového užitečného produktu luxusní zboží s nepřehlédnutelným designem.

Škodlivé pevné částice unikající z automobilů nepramení jen z výfuků. Již před šesti lety se Evropská unie pustila i do studie, která varuje před prachem, který vzniká z opotřebovávání brzd. Při zastavování vozidla prý na jednom kilometru uniká mnohem větší množství škodlivých látek než z výfuku vozidla splňujícího normu Euro 6.

Začaly se tak objevovat prototypy různých „vysavačů“ a miniaturních filtrů pevných částic. Nyní se ke slovu přihlásil italský výrobce automobilových a motocyklových brzd Brembo, který se rozhodl, že problém nebude potřeba moc řešit, když jej minimalizuje. Představil proto zcela nové kotouče s názvem Greentive.

Nebaví vás nudné třmeny na autech? Brembo má možná řešení, záleží však na vkusu

Nebaví vás nudné třmeny na autech? Brembo má možná řešení, záleží však na vkusu

Jejich hlavní výhoda spočívá ve dvojité povrchové úpravě, kdy ta druhá je z karbidu wolframu, tvrdého keramického materiálu, který se vyznačuje vysokou hustotou a velmi vysokou teplotou tání. I díky tomuto velmi specifickému materiálu a speciální povrchové úpravě mají kotouče zrcadlový povrch.

Nejde ale o estetiku. Brembo tvrdí, že nové brzdové kotouče minimalizují únik pevných částic od brzd, které se tak nedostanou do ovzduší a hlavně neušpiní disky kol. Slibuje také velmi silnou ochranu proti korozi a oproti standardním kotoučům i větší výdrž. Logo výrobce je na brzdách šikovně schované přímo v kotouči a objeví se až v momentě, kdy bude potřeba kotouče vyměnit.

Nová Škoda Enyaq má vychytávku, díky které si po nabíjení nikdy neušpiníte ruce

Nová Škoda Enyaq má vychytávku, díky které si po nabíjení nikdy neušpiníte ruce

Toto řešení samozřejmě nebude úplně levné. Výrobce si toho je vědom a proto rovnou připomíná, že se kotouče hodí třeba pro velké automobily se spalovacím i elektrickým pohonem. Snad se tedy na přímém slunci nepromění kotouč v reflektor, který by oslňoval kolemjedoucí.

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

dnes | Vladimír Kadera
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků