Brazilské Dacie Sandero a Logan prochází modernizací. Evropa už čeká nové generace

Brazilské specifikace Sandera a Loganu pod značkou Renaultu procházejí faceliftem. Další vylepšení modelů pro Evropu však zřejmě nečekejme.

Zatímco Evropa nedočkavě vyhlíží zbrusu nové generace Sandera i Loganu, na brazilském trhu se tato dvojice nejlevnějších Dacií stále ještě pod logem Renaultu dočkala lehčí modernizace. Starý kontinent by se měl nového Sandera dočkat možná ještě letos na autosalonu ve Frankfurtu, načež by později dorazil i malý sedan Logan. Ostatně, maskované prototypy již byly spatřeny na silnicích.

Dacia Duster přijíždí v luxusní edici pro sběratele. Lze objednat přes internet

Dacia Duster přijíždí v luxusní edici pro sběratele. Lze objednat přes internet

Lze tedy předpokládat, že Evropa se již další modernizace obou modelů nedočká a brazilské klony současné generace si ještě na chvíli prodlouží život. Nejvýraznějšími novinkami jsou světlomety doplněné o proužek LED diod pro denní svícení, zatímco svítilny vzadu u Sandera si berou velkou inspiraci v posledních modelech Renaultu a jsou protaženy až do dveří kufru – na Loganu však zůstávají beze změn.

Vevnitř došlo na nové materiály, výplně dveří mohou být čalouněny dokonce i kůží a stejný materiál najdete i na volantu. Nová jsou i sedadla, která mají nabídnout více pohodlí. Po technické stránce si Sandero i Logan polepšilo novým 7palcovým infotainmentem s podporou Android Auto a Apple Carplay, konektivitou přes Bluetooth a zadní parkovací kamerou.

Dacia plánuje deriváty Dusteru. Čekejte užitkový pick-up a možný elektromobil

Dacia plánuje deriváty Dusteru. Čekejte užitkový pick-up a možný elektromobil

Pro Brazilce je pak největší novinkou možnost automatické bezestupňové převodovky CVT, kterou lze spojit s benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 85 kW (115 koní). Standardně je pak dostupný pětistupňový manuál. Ten je výhradou u litrového tříválce o síle 58 kW (79 koní).

Všechny změny (kromě zmíněných zadních svítilen) se samozřejmě projevují také u zvýšených a odolnějších variant Stepway. V případě robustnějšího Sandera je však verze Stepway považována za samostatný model a modely s automatickou převodovkou dostávají „oplastování“ taktéž. Jiný kraj, jiný mrav.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků