Brazilské Dacie Sandero a Logan prochází modernizací. Evropa už čeká nové generace

Brazilské specifikace Sandera a Loganu pod značkou Renaultu procházejí faceliftem. Další vylepšení modelů pro Evropu však zřejmě nečekejme.

Zatímco Evropa nedočkavě vyhlíží zbrusu nové generace Sandera i Loganu, na brazilském trhu se tato dvojice nejlevnějších Dacií stále ještě pod logem Renaultu dočkala lehčí modernizace. Starý kontinent by se měl nového Sandera dočkat možná ještě letos na autosalonu ve Frankfurtu, načež by později dorazil i malý sedan Logan. Ostatně, maskované prototypy již byly spatřeny na silnicích.

Dacia Duster přijíždí v luxusní edici pro sběratele. Lze objednat přes internet

Dacia Duster přijíždí v luxusní edici pro sběratele. Lze objednat přes internet

Lze tedy předpokládat, že Evropa se již další modernizace obou modelů nedočká a brazilské klony současné generace si ještě na chvíli prodlouží život. Nejvýraznějšími novinkami jsou světlomety doplněné o proužek LED diod pro denní svícení, zatímco svítilny vzadu u Sandera si berou velkou inspiraci v posledních modelech Renaultu a jsou protaženy až do dveří kufru – na Loganu však zůstávají beze změn.

Vevnitř došlo na nové materiály, výplně dveří mohou být čalouněny dokonce i kůží a stejný materiál najdete i na volantu. Nová jsou i sedadla, která mají nabídnout více pohodlí. Po technické stránce si Sandero i Logan polepšilo novým 7palcovým infotainmentem s podporou Android Auto a Apple Carplay, konektivitou přes Bluetooth a zadní parkovací kamerou.

Dacia plánuje deriváty Dusteru. Čekejte užitkový pick-up a možný elektromobil

Dacia plánuje deriváty Dusteru. Čekejte užitkový pick-up a možný elektromobil

Pro Brazilce je pak největší novinkou možnost automatické bezestupňové převodovky CVT, kterou lze spojit s benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 85 kW (115 koní). Standardně je pak dostupný pětistupňový manuál. Ten je výhradou u litrového tříválce o síle 58 kW (79 koní).

Všechny změny (kromě zmíněných zadních svítilen) se samozřejmě projevují také u zvýšených a odolnějších variant Stepway. V případě robustnějšího Sandera je však verze Stepway považována za samostatný model a modely s automatickou převodovkou dostávají „oplastování“ taktéž. Jiný kraj, jiný mrav.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 77 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků