Brazilské Dacie Sandero a Logan prochází modernizací. Evropa už čeká nové generace

Brazilské specifikace Sandera a Loganu pod značkou Renaultu procházejí faceliftem. Další vylepšení modelů pro Evropu však zřejmě nečekejme.

Zatímco Evropa nedočkavě vyhlíží zbrusu nové generace Sandera i Loganu, na brazilském trhu se tato dvojice nejlevnějších Dacií stále ještě pod logem Renaultu dočkala lehčí modernizace. Starý kontinent by se měl nového Sandera dočkat možná ještě letos na autosalonu ve Frankfurtu, načež by později dorazil i malý sedan Logan. Ostatně, maskované prototypy již byly spatřeny na silnicích.

Dacia Duster přijíždí v luxusní edici pro sběratele. Lze objednat přes internet

Dacia Duster přijíždí v luxusní edici pro sběratele. Lze objednat přes internet

Lze tedy předpokládat, že Evropa se již další modernizace obou modelů nedočká a brazilské klony současné generace si ještě na chvíli prodlouží život. Nejvýraznějšími novinkami jsou světlomety doplněné o proužek LED diod pro denní svícení, zatímco svítilny vzadu u Sandera si berou velkou inspiraci v posledních modelech Renaultu a jsou protaženy až do dveří kufru – na Loganu však zůstávají beze změn.

Vevnitř došlo na nové materiály, výplně dveří mohou být čalouněny dokonce i kůží a stejný materiál najdete i na volantu. Nová jsou i sedadla, která mají nabídnout více pohodlí. Po technické stránce si Sandero i Logan polepšilo novým 7palcovým infotainmentem s podporou Android Auto a Apple Carplay, konektivitou přes Bluetooth a zadní parkovací kamerou.

Dacia plánuje deriváty Dusteru. Čekejte užitkový pick-up a možný elektromobil

Dacia plánuje deriváty Dusteru. Čekejte užitkový pick-up a možný elektromobil

Pro Brazilce je pak největší novinkou možnost automatické bezestupňové převodovky CVT, kterou lze spojit s benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 85 kW (115 koní). Standardně je pak dostupný pětistupňový manuál. Ten je výhradou u litrového tříválce o síle 58 kW (79 koní).

Všechny změny (kromě zmíněných zadních svítilen) se samozřejmě projevují také u zvýšených a odolnějších variant Stepway. V případě robustnějšího Sandera je však verze Stepway považována za samostatný model a modely s automatickou převodovkou dostávají „oplastování“ taktéž. Jiný kraj, jiný mrav.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků