Bratislavská policie dostala speciální Fabii RS

Ve středu si krajské ředitelství policejního sboru v Bratislavě převzalo od slovenské pobočky Škody Auto upravenou Fabii RS. Ta má kromě klasického radaru také další zajímavá vylepšení. Především nabízí balistickou ochranu pro posádku a pro zajištění mobility. Jednoduše řečeno, je „neprůstřelná“. Policie v Bratislavě má vůz zapůjčen k testování na dobu tří měsíců. Speciálně upravená Fabie RS byla vystavena už v květnu na veletrhu policejní techniky v Bratislavě. 

Čtěte také
Test Škoda Fabia RS: rozumný sportovec
Test Fabia RS: malý naftový "sporťák"

Vůz má pod kapotou přeplňovanou benzinovou jedna-čtyřku disponující výkonem 180 k (6 200 ot./min) a točivý moment zvýšený z původních 250 Nm na 280 Nm (2000 – 4500 ot./min). Maximální rychlost je 224 km/h a stovku zvládnou příslušníci s tímto autem za 7,3 s. Převodovka je stejně jako u sériového provedení sedmistupňová automatická.

Klepněte pro větší obrázek

Policejní Fabia RS má kromě klasické výbavy také balistickou ochranu s třídou odolnosti IIIA podle normy NIJ 0101.04. Ta chrání posádku a části motoru důležité pro to, aby vůz zůstal i po zássahu pojízdný. Upravené jsou přední dveře, přepážka mezi motorovým prostorem a palubní deskou, B sloupek a jiné. Vůz je vylepšen také o částečnou balistickou ochranu motorového prostoru, hlavního kabelového svazku, řídící jednotky a baterie. “Doplňková“ výbava pak zahrnuje možnost dokoupit ještě neprůstřelné přední sklo a boční okna. Díky veškerým úpravám je testovaná Fabia RS těžší o 33 kg.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků