Brabus ztratil svého šéfa. Prof. h.c. Bodo Buschmann zemřel ve věku 62 let

Dnes světoznámou společnost Brabus založil teprve ve 22 letech a skrze značku Startech upravoval kromě Mercedesů také auta značek Aston Martin, Bentley, Jaguar, Land Rover či Maserati.

Jméno Bodo Buschmann není příliš známé. Když se ale řekne Brabus, zorientuje se i většina z těch méně znalých. Tato firma vznikla v roce 1977, když bylo Buschmannovi pouze dvaadvacet. Chtěl si nechat upravit své auto, většina tehdy dostupných firem však nedokázala naplnit jeho očekávání.

Brabus znovu poladil Mercedes G63 AMG. Tentokrát má už 700 koní

Brabus znovu poladil Mercedes G63 AMG. Tentokrát má už 700 koní

Rozhodl se proto v Bottropu (ležícím v západní části Severního Porýní-Vestfálska) založit svou vlastní společnost, a protože podle německých zákonů tak mohli učinit nejméně dva lidé, přibral do nového podniku spolužáka a kamaráda Klause Brackmana.

Právě z počátečních písmen jejich příjmení BRAckman – BUSchmann vzniklo jméno, které má dnes slušný zvuk v celém automobilovém světě. Zajímavé na tom navíc je, že Brackman zájem o přestavby aut příliš neprojevil, takže svůj podíl prodal Buschmannovi za v přepočtu asi dva a půl tisíce korun a začal pracovat jako právník.

Brabus C 450 4Matic AMG: Když chcete opravdu rychlou čtyřkolku

Brabus C 450 4Matic AMG: Když chcete opravdu rychlou čtyřkolku

První ohlas si značka Brabus vydobyla úpravami dávného předchůdce třídy S vyráběným pod kódovým označením W126 a patřičný respekt budil také Mercedes 190 E, kterému v Bottropu v roce 1984 implantovali pod přední kapotu pětilitrový vidlicový osmiválec o výkonu 290 koní.

Buschmann se však neorientoval pouze na prosté zvyšování výkonů. V polovině osmdesátých let jeho firma optimalizovala karoserii tehdejší třídy E (přesněji řečeno typové řady W124) do té míry, že z toho byl světový rekord v koeficientu aerodynamického odporu Cw 0,26.

Brabus Rocket 900 Desert Gold Edition: Zlatá raketa pro Blízký východ

Brabus Rocket 900 Desert Gold Edition: Zlatá raketa pro Blízký východ

Pak už to šlo rychleji. Do „Éčka“ s přezdívkou masařka se díky Brabusu dostal motor V12 a byla z toho nejrychlejší limuzína na světě schopná jezdit s pořádně přišlápnutým plynem až 330 kilometrů v hodině a v tomto trendu firma pokračovala zvesela dál. Dnes prodává modely Rocket, Widestar a další s výkonem až 900 koní a točivým momentem 1500 Nm.

Brabus byl považován za nejváženějšího konkurenta AMG, který nakonec skončil přímo v rukou Mercedesu, nicméně i Buschmann měl s třícípou hvězdou oficiální vazby. Vzpomeňte třeba na modely Smart s továrním přídomkem Brabus, které tato značka prodávala ve své dealerské síti.

Brabus Business Lounge: Ano, i takto může vypadat dodávka Sprinter

Brabus Business Lounge: Ano, i takto může vypadat dodávka Sprinter

Buschmann ale nezůstal pouze u Mercedesů. Založil značku Startech, která se začala specializovat na britská auta Aston Martin, Bentley, Jaguar, Land Rover a rovněž italskou sportovní značku Maserati. Angažoval se také v tom, aby lidé přestali vnímat tuning jako pofiderní garážovou zábavu.

Spoluzaložil profesní sdružení VDAT e.V, díky kterému začaly vznikat certifikované kvalitní produkty a špičkové firmy v oboru získaly statut výrobců aut.

Brabus představil svůj nový kousek. Na silnici jej ale budete hledat marně

Brabus představil svůj nový kousek. Na silnici jej ale budete hledat marně

Německý podnikatel Bodo Buschmann zemřel "po krátké nemoci" ve věku 62 let, 26. dubna 2018. Brabus v této souvislosti ve svém oficiálním tiskovém prohlášení říká, že se mu podařilo proměnit svého koníčka v zaměstnání a tato vášeň v něm zůstala do posledního dechu. „Stanovil standardy pro celé průmyslové odvětví a vždy zůstal věrný svému krédu – nikdy nepracujte pro peníze, pracujte s vášní.“

 

~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/RelatedArticlesByTag.ascx
System.NullReferenceException
Object reference not set to an instance of an object.
App_Code.1evz0his
at PubSystem.CNCUtils.GetAutoCzArticles(Int32 count) at ASP.pubsystem_controls_run_genericdataview_relatedarticlesbytag_ascx.SetControls() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.LoadData() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků