Brabus znovu zkouší upravovat elektromobily. Zatím se ale moc nepředvedl

I věhlasní úpravci musejí reagovat na rostoucí trend elektromobilů. Brabus v tom ale není poprvé.

Brabus, jeden z nejváženějších a nejodvážnějších úpravců značky Mercedes-Benz, představil svůj první opravdový elektromobil. Pokud tedy nebudeme počítat kapitolu s elektrickým Smartem. Nejnovějším Brabusem se stalo EQC 400 4Matic, SUV a zelený vlajkonoš třícípé automobilky.

Landaulet na přání. Majitel nechal svému Brabusu G500 4x4² uříznout střechu

Landaulet na přání. Majitel nechal svému Brabusu G500 4x4² uříznout střechu

Po stránce vzhledu se toho moc nezměnilo. Úpravce vsadil na černě lakované detaily karoserie, lehce upravený přední nárazník, lehké zadní křídlo a zajímavé tmavé polepy. Brabus však zmiňuje, že tento první vůz na fotografiích je jen počátek. Designové změny se časem rozrostou v plnohodnotný aerodynamický paket i s větším zadním křídlem.

Změny nastaly samozřejmě i pod kapotou. Výkon EQC vzrostl ze 408 na 422 koní a točivý moment se dostal až na hodnotu 830 N.m. Vyšší výkon se odrazí hlavně ve zrychlení na stovku, které je s parametrem 4,9 sekundy o dvě desetiny kratší. Maximální rychlost zůstává 180 km/h. Jestli se změnil dojezd 471 kilometrů na jedno nabití, úpravce neudává.

Mercedes-Benz EQC má české ceny. Elektrické SUV se vejde pod 2 miliony korun

Mercedes-Benz EQC má české ceny. Elektrické SUV se vejde pod 2 miliony korun

Na voze je krásně vidět cit pro detail, který je Brabusu vlastní. Logo značky najdete na pedálech, osvětlených prazích i na zamykacích knoflících. Cena je dostupná na poptání. Na oficiálních stránkách značky v sekci vozů na prodej již elektrické EQC najdete, ale není zde udaná žádná změna v pohonném ústrojí.

Brabus není jediná tuningová značka, která se adaptuje na nový trend elektromobility. Třeba americký tuner Hennessey se chystá podívat na zoubek Porsche Taycan. Zajímavé bude také sledovat, jak si povedou nováčci, kteří začali rovnou na elektromobilech.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 10 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků