Brabus vyladil Mercedes-Benz X. Výkon vzrostl spíše symbolicky

Dvorní úpravce vozů Mercedes-Benz vyladil novou třídu X. Zatímco zvenku vůz vypadá velmi agresivně, ve skutečnosti o mnoho více síly nepobral.

Ačkoliv vzešla třídy X z Nissanu Navaru, Mercedes-Benz vůz upravil natolik, že to v některých ohledech ani není poznat. Výrazně přepracoval interiér a přední část, a dokonce i zvuk dovírání dveří mi přišel „prémiovější“ než u Nissanu. Ostatně, přečtěte si náš redakční test, ve kterém kolega Miro oprávněně nešetřil chválou.

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Po zásahu Brabusu je nyní přední část mnohem agresivnější. Prvek nad registrační značkou opticky přizvedává už tak vysokou a masivní kapotu, a přibyly také diody denního svícení na spodním okraji nárazníku. Loga Mercedesu zmizela a na střeše se usadila diodová světelná rampa. Vůz stojí na exkluzivních dvacetipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 285/45 R20, a pokud se podíváte dozadu, nepřehlédnete čtyři koncovky výfuku.

Brabus ztratil svého šéfa. Prof. h.c. Bodo Buschmann zemřel ve věku 62 let

Brabus ztratil svého šéfa. Prof. h.c. Bodo Buschmann zemřel ve věku 62 let

Skoro to až vypadá, jako by měla tato třída X pod kapotou nabroušený motor, Brabus si však zatím musel vystačit s tím, co je k dispozici. Vznětová dva-trojka pochází od Renaultu a v sériové verzi má výkon 140 kW a točivý moment 450 N.m. To v pohodě stačí k tomu, aby 2,3tunový pick-up zrychlil na stovku za 11,8 sekundy a dosáhl maximální rychlosti 207 km/h.

Interiér na druhou: Tento G500 4x4² v úpravě Brabus zaujme nejen zvenčí

Interiér na druhou: Tento G500 4x4² v úpravě Brabus zaujme nejen zvenčí

Brabus motor trochu „poladil“, respektive aplikoval upgrade D4 PowerXtra, který zvýšil výstupní parametry o 15 kW a 60 N.m. Zatímco rozsah působení „krouťáku“ mezi patnácti sty a 2500 otáčkami zůstal zachován, maximální výkon je položen ve 3500 otáčkách, tedy o 250 otáček níže než v případě sériového motoru. Co se týče dynamiky, zlepšila se. O tři desetiny kratší čas při sprintu z klidu na 100 km/h ale v praxi těžko někdo pozná.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků