Brabus vyladil Mercedes-Benz X. Výkon vzrostl spíše symbolicky

Dvorní úpravce vozů Mercedes-Benz vyladil novou třídu X. Zatímco zvenku vůz vypadá velmi agresivně, ve skutečnosti o mnoho více síly nepobral.

Ačkoliv vzešla třídy X z Nissanu Navaru, Mercedes-Benz vůz upravil natolik, že to v některých ohledech ani není poznat. Výrazně přepracoval interiér a přední část, a dokonce i zvuk dovírání dveří mi přišel „prémiovější“ než u Nissanu. Ostatně, přečtěte si náš redakční test, ve kterém kolega Miro oprávněně nešetřil chválou.

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Po zásahu Brabusu je nyní přední část mnohem agresivnější. Prvek nad registrační značkou opticky přizvedává už tak vysokou a masivní kapotu, a přibyly také diody denního svícení na spodním okraji nárazníku. Loga Mercedesu zmizela a na střeše se usadila diodová světelná rampa. Vůz stojí na exkluzivních dvacetipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 285/45 R20, a pokud se podíváte dozadu, nepřehlédnete čtyři koncovky výfuku.

Brabus ztratil svého šéfa. Prof. h.c. Bodo Buschmann zemřel ve věku 62 let

Brabus ztratil svého šéfa. Prof. h.c. Bodo Buschmann zemřel ve věku 62 let

Skoro to až vypadá, jako by měla tato třída X pod kapotou nabroušený motor, Brabus si však zatím musel vystačit s tím, co je k dispozici. Vznětová dva-trojka pochází od Renaultu a v sériové verzi má výkon 140 kW a točivý moment 450 N.m. To v pohodě stačí k tomu, aby 2,3tunový pick-up zrychlil na stovku za 11,8 sekundy a dosáhl maximální rychlosti 207 km/h.

Interiér na druhou: Tento G500 4x4² v úpravě Brabus zaujme nejen zvenčí

Interiér na druhou: Tento G500 4x4² v úpravě Brabus zaujme nejen zvenčí

Brabus motor trochu „poladil“, respektive aplikoval upgrade D4 PowerXtra, který zvýšil výstupní parametry o 15 kW a 60 N.m. Zatímco rozsah působení „krouťáku“ mezi patnácti sty a 2500 otáčkami zůstal zachován, maximální výkon je položen ve 3500 otáčkách, tedy o 250 otáček níže než v případě sériového motoru. Co se týče dynamiky, zlepšila se. O tři desetiny kratší čas při sprintu z klidu na 100 km/h ale v praxi těžko někdo pozná.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků