Brabus Ultimate High Voltage: ano, na elektriku

Brabus se pochlubil svojí elektrickou studií na bázi Smartu ForTwo, jež se zřejmě brzy objeví i ve výrobě.

Bylo jen otázkou času, kdy se prestižní úpravci výkonných a luxusních automobilů přizpůsobí trendu a vrhnou se na elektřinu. A je to tady. Německý Brabus, jinak specialista na vozy Mercedes-Benz, pro Frankfurt připravil studii s plným názvem Brabus Ultimate High Voltage, jenž by měl v uších publika vyvolat zájem a dojem, že elektromobil nemusí být jen nuda. Tento vůz jsme viděli již v březnu v Ženevě, ale v Německu Brabus představil další podrobnosti, navíc se zdá, že se jeho Ultimate High Voltage již dostalo blízko sériové produkci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Brabus Ultimate High Voltage je poháněn výhradně energií z li-ionových akumulátorů uložených pod podlahou. Ta putuje k elektromotorům vyvinutým ve spolupráci se specializovanou společností Tesla Motors, Brabus tvrdí, že tento agresivně působící prcek zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,8 s a z 0 na 60 km/h za 3,7 s. Za těmito úctyhodnými hodnotami stojí jak lehká konstrukce karosérie, tak i charakteristika elektromotorů, které dávají výkon 82 koní (61 kW) a točivý moment až 280 Nm při 0 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Patrnou nevýhodou elektromobilu je nepřítomnost impozantního zvuku motoru, jenž se v našich myslích přirozeně pojí s vnímáním rychlého auta. Proto Brabus pro typ Ultimate High Voltage vyvinul speciální zvukový aparát, jenž může simulovat třeba projev amerického osmiválce nebo závodního vysokoobrátkového agregátu.

Vůz představený ve Frankfurtu vychází na první pohled z ženevského konceptu a vyznačuje se krémovým matným lakem Tridionzelle, denními světly z LED, rozšířenými blatníky Widestar a osmnáctipalcovými ráfky krytými průhledným plexisklem. Interiér je čalouněn bílou kůží a opatřen je žlutými doplňky a vychází ze sériového provedení, od kterého se liší především displejem před řadicí pákou, jenž zobrazuje údaje palubního počítače a pohonné soustavy. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Brabus Ultimate High Voltage
Smart Forfour 1.493
Rok výroby: 2006
Stav: 143 380 km
Cena: 64 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků