Brabus Ultimate High Voltage: ano, na elektriku

Brabus se pochlubil svojí elektrickou studií na bázi Smartu ForTwo, jež se zřejmě brzy objeví i ve výrobě.

Bylo jen otázkou času, kdy se prestižní úpravci výkonných a luxusních automobilů přizpůsobí trendu a vrhnou se na elektřinu. A je to tady. Německý Brabus, jinak specialista na vozy Mercedes-Benz, pro Frankfurt připravil studii s plným názvem Brabus Ultimate High Voltage, jenž by měl v uších publika vyvolat zájem a dojem, že elektromobil nemusí být jen nuda. Tento vůz jsme viděli již v březnu v Ženevě, ale v Německu Brabus představil další podrobnosti, navíc se zdá, že se jeho Ultimate High Voltage již dostalo blízko sériové produkci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Brabus Ultimate High Voltage je poháněn výhradně energií z li-ionových akumulátorů uložených pod podlahou. Ta putuje k elektromotorům vyvinutým ve spolupráci se specializovanou společností Tesla Motors, Brabus tvrdí, že tento agresivně působící prcek zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,8 s a z 0 na 60 km/h za 3,7 s. Za těmito úctyhodnými hodnotami stojí jak lehká konstrukce karosérie, tak i charakteristika elektromotorů, které dávají výkon 82 koní (61 kW) a točivý moment až 280 Nm při 0 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Patrnou nevýhodou elektromobilu je nepřítomnost impozantního zvuku motoru, jenž se v našich myslích přirozeně pojí s vnímáním rychlého auta. Proto Brabus pro typ Ultimate High Voltage vyvinul speciální zvukový aparát, jenž může simulovat třeba projev amerického osmiválce nebo závodního vysokoobrátkového agregátu.

Vůz představený ve Frankfurtu vychází na první pohled z ženevského konceptu a vyznačuje se krémovým matným lakem Tridionzelle, denními světly z LED, rozšířenými blatníky Widestar a osmnáctipalcovými ráfky krytými průhledným plexisklem. Interiér je čalouněn bílou kůží a opatřen je žlutými doplňky a vychází ze sériového provedení, od kterého se liší především displejem před řadicí pákou, jenž zobrazuje údaje palubního počítače a pohonné soustavy. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Brabus Ultimate High Voltage

bazar

Smart Fortwo 0,7
Rok výroby: 2003
Stav: 132 399 km
Cena: 55 000 Kč
Smart Fortwo 1
Rok výroby: 2010
Stav: 76 911 km
Cena: 100 000 Kč
Smart Fortwo 0,8
Rok výroby: 2003
Stav: 141 970 km
Cena: 58 000 Kč
Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků