U Brabusu jsme zvyklí na biblicky rychlé kreace s výraznými bodykity, záplavou kůže a karbonu v interiéru. Brabus 

U Brabusu jsme zvyklí na biblicky rychlé kreace s výraznými bodykity, záplavou kůže a karbonu v interiéru. Brabus 

Hondě si oblíbil ikonickou třídu G a to včetně už tak extrémních verzí jako G63 6x6 nebo G650 Landaulet. Brabus 
Zdá se, že ho hra na luxusní notu omrzela a vydal se úplně novým směrem. Brabus 
A věřte, že je ještě šílenější než kdy dříve. Brabus 
Tentokrát z dílny vyjela bláznivá off-roadová buggy pro dovádění v písku i kamenitém terénu. Brabus 
70
Fotogalerie

Brabus tvořil šílené Géčko s oholenou karoserií. Výkonem ztrestá i supersport, stojí 18,5 milionu a nemůže na silnici

Německý úpravce pojal třídu G zcela novým směrem. Terénní buggy s úchvatným výkonem tu ještě nebyla. Dávají k ní čtyři karbonové helmy, ale podval by byl užitečnější.

U Brabusu jsme zvyklí na biblicky rychlé kreace s výraznými bodykity, záplavou kůže a karbonu v interiéru. Hondě si oblíbil ikonickou třídu G a to včetně už tak extrémních verzí jako G63 6x6 nebo G650 Landaulet. Zdá se, že ho hra na luxusní notu omrzela a vydal se úplně novým směrem. A věřte, že je ještě šílenější než kdy dříve.

Tentokrát z dílny vyjela bláznivá off-roadová buggy pro dovádění v písku i kamenitém terénu. Vlastně ji můžete vzít kamkoliv. Práce začaly dodáním klasické G65, kterou Brabus kompletně oholil. Nezbytně nutné prvky karoserie nahradil panely z karbonového vlákna a pro posílení strukturální pevnosti namontoval ochrannou klec z vysokopevnostní oceli. Navzdory dietě se hmotnost nepodařilo dostat pod dvě tuny (2035 kg). Pravdou je, že sériový vůz váží 2485 kg, takže redukce o 420 kg je uspokojivý výsledek.

Kila navíc navíc totiž přidaly portálové nápravy a kola obutá do masivních terénních pneumatik v rozměru 40x13.50 R20. Za nimi se ukrývá výkonný brzdový set s kotouči o průměru 400 mm vpředu a 370 mm vzadu. Podvozek využívá na míru vyrobené tlumiče, které v kombinaci s bytelnými pružinami poskytují tlumení v rozsahu 16 cm. Výsledkem je enormní světlá výška 53 cm. Pro srovnání, terénní premianti v podobě Jeepu Wrangler a Fordu Bronco mají mrzkých 29,4 a 27,4 centimetrů.

Nešetřilo se ani výkonem. Objem dvakrát přeplňované V8 narostl na 4.5 litru a Brabus ji naladil na bombastických 622 kW s točivým momentem 1250 Nm, dostupným už od 2900 ot/min.  Pro ochranu osmistupňové automatické převodovky jej ale omezil na 1050 Nm. Pořád ale Brabus 900 Crawler zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a maximální rychlost je kvůli terénním pneumatikám omezena na 160 km/h.

Samozřejmě si Brabus nechá za takovou porci bláznovství pořádně zaplatit. Přesně 749.000 eur (18.537.750 Kč). Při této částce je fajn, že k vozu dostanete čtyři karbonové helmy a interkom. Celkem bude vyrobeno 15 kusů, které budou dodány v následujících třech letech. Všechno to zní lákavě, ale má to jedno vadu na kráse. Brabus 900 Crawler není homologován pro použití na veřejných komunikacích.  

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud