Brabus T65 RS Vanish: variace na Black Series

Dalším velkým „meďákem“ z dílen Brabusu je řádně vylepšené provedení typu SL65 Black Series. Disponuje výkonem 800 koní.

U Brabusu tvrdí, že „dvanáctiválcové kupé představené v Ženevě je pěkná slabota“. To je poměrně odvážné tvrzení, neboť Mercedes-Benz SL65 Black Series dává slušných 670 koní (490 kW) a někteří jej označují za nejvýkonnější silniční Mercedes všech dob. U Brabusu však míří ještě výš, pro popsaný model vyvinuli sadu úprav nazvanou T65 RS Vanish (možná proto, že vám objednávka precizně vyčistí konto...) a objevili v jeho motoru skryté rezervy. Opatřili jej totiž párem nových turbodmychadel vsazených ve zcela přepracovaném nerezovém výfukovém traktu s kovovými katalyzátory, najdeme zde také čtveřici rozměrných mezichladičů stlačovaného vzduchu, kvůli nimž musela být modifikována kapota s vyvýšením pod krytem z uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Samozřejmostí je přeprogramovaná řídicí jednotka. Výsledkem je výkonová špička rovných 800 koní (588 kW), takže nás snad ani nepřekvapí, že vůz T65 RS zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,6 s a na 200 km/h za 9,8 s a dosáhne rychlosti přes 330 km/h (je však pro jistotu omezena na 320 km/h), přitom však plní emisní limity Euro IV. Točivý moment dosahuje 1 420 Nm při 2 100 ot./min., ovšem s ohledem na trvanlivost převodovky a diferenciálu je elektronicky omezen na 1 100 Nm. Olejové náplně vyvinuli u Aralu, pohotovostní hmotnost vozu činí 1 795 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U Brabusu si v souvislosti s modelem T65 RS dali záležet i na specifickém provedení interiéru, kde v duchu obyčejů nabízí řadu sad čalounění, z nichž si prý vybere kdokoli. Plně elektricky stavitelná sportovní sedadla jsou zcela nová a údajně nabízejí perfektní oporu, ovšem bez negativního vlivu na komfort cestování. Předváděcí vůz je čalouněn kombinací prodyšné kůže a Alcantary, přičemž podobné materiály byly použity i na dveřních obkladech, stropě a palubní desce. Celkově černočerný dojem oživuje precizně provedené (soudě alespoň podle uvolněných snímků), kontrastní rudé stehování. Prahové lišty nesou podsvícené nápisy Brabus a Vanish, přístrojový štít je opatřen specifickým tachometrem a před voličem převodovky se skví honosná nerezová plaketa.

Vůz i všechny dílčí úpravy jsou k dispozici zákazníkům, ale ceny si úpravce nechává pro sebe. Nezbude tak, než si o ně zavolat přímo do Brabusu - jen nebuďte překvapeni, až vám prodejce řekne kouzelnou formulku: „Vanish, peněz na kontě se zbavíš!”

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Brabus T65 RS Vanish
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků