Brabus T65 RS Vanish: variace na Black Series

Dalším velkým „meďákem“ z dílen Brabusu je řádně vylepšené provedení typu SL65 Black Series. Disponuje výkonem 800 koní.

U Brabusu tvrdí, že „dvanáctiválcové kupé představené v Ženevě je pěkná slabota“. To je poměrně odvážné tvrzení, neboť Mercedes-Benz SL65 Black Series dává slušných 670 koní (490 kW) a někteří jej označují za nejvýkonnější silniční Mercedes všech dob. U Brabusu však míří ještě výš, pro popsaný model vyvinuli sadu úprav nazvanou T65 RS Vanish (možná proto, že vám objednávka precizně vyčistí konto...) a objevili v jeho motoru skryté rezervy. Opatřili jej totiž párem nových turbodmychadel vsazených ve zcela přepracovaném nerezovém výfukovém traktu s kovovými katalyzátory, najdeme zde také čtveřici rozměrných mezichladičů stlačovaného vzduchu, kvůli nimž musela být modifikována kapota s vyvýšením pod krytem z uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Samozřejmostí je přeprogramovaná řídicí jednotka. Výsledkem je výkonová špička rovných 800 koní (588 kW), takže nás snad ani nepřekvapí, že vůz T65 RS zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,6 s a na 200 km/h za 9,8 s a dosáhne rychlosti přes 330 km/h (je však pro jistotu omezena na 320 km/h), přitom však plní emisní limity Euro IV. Točivý moment dosahuje 1 420 Nm při 2 100 ot./min., ovšem s ohledem na trvanlivost převodovky a diferenciálu je elektronicky omezen na 1 100 Nm. Olejové náplně vyvinuli u Aralu, pohotovostní hmotnost vozu činí 1 795 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U Brabusu si v souvislosti s modelem T65 RS dali záležet i na specifickém provedení interiéru, kde v duchu obyčejů nabízí řadu sad čalounění, z nichž si prý vybere kdokoli. Plně elektricky stavitelná sportovní sedadla jsou zcela nová a údajně nabízejí perfektní oporu, ovšem bez negativního vlivu na komfort cestování. Předváděcí vůz je čalouněn kombinací prodyšné kůže a Alcantary, přičemž podobné materiály byly použity i na dveřních obkladech, stropě a palubní desce. Celkově černočerný dojem oživuje precizně provedené (soudě alespoň podle uvolněných snímků), kontrastní rudé stehování. Prahové lišty nesou podsvícené nápisy Brabus a Vanish, přístrojový štít je opatřen specifickým tachometrem a před voličem převodovky se skví honosná nerezová plaketa.

Vůz i všechny dílčí úpravy jsou k dispozici zákazníkům, ale ceny si úpravce nechává pro sebe. Nezbude tak, než si o ně zavolat přímo do Brabusu - jen nebuďte překvapeni, až vám prodejce řekne kouzelnou formulku: „Vanish, peněz na kontě se zbavíš!”

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Brabus T65 RS Vanish
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků