Brabus SV12 R Biturbo 800: nejrychlejší sedan?

Proslulý německý ladič představil model, jenž aspiruje na titul nejrychlejšího sedanu světa. Mělo by mu k tomu stačit 800 koní.

Ne, že by podobné rekordy byly nějak zásadně důležité, ale čas od času se objevují, a ačkoli je není prakticky nikdy možno zcela jasně verifikovat, stojí jistě za povšimnutí. Jednou z neoficiálních kategorií je nejrychlejší sedan, který se k aktuálnímu datu nachází v sériové výrobě. Svého času patřila zejména vozům BMW (např. M5 E39), nyní přichází Brabus, tradiční ladič vozů ze Stuttgartu, s modelem SV12 R Biturbo R800, jenž by měl díky svým parametrům udělat ze všech dosavadních premiantů slimáky.

Pod jeho kapotou se nachází vidlicový dvanáctiválec známý již z menšího modelu Brabus E V12. Jeho objem byl zvýšen z 5,5 na 6,3 l, a to na vrtání i zdvihu. To si vyžádalo instalaci nového klikového hřídele a větších pístů. Nové je také celé sání se zvětšeným průřezem a chlazením stlačovaného vzduchu voda - vzduch. Díky celému spektru dílčích modifikací je tato pohonná jednotka schopna generovat točivý moment enormních 1 420 Nm při 2 100 ot./min. Ačkoli byla pětistupňová automatická převodovka náležitě zesílena, musela být hodnota točivého momentu s ohledem na životnost převodného ústrojí omezena na „pouhých“ 1 100 Nm. Podstatnější údaj ale výsledný výkon, který činí až rovných 800 koní (597 kW).

Podle Brabusu je SV12 R Biturbo 800 nejvýkonnějším sedanem současnosti, rychlosti 100 km/h dosáhne během 3,9 s a dosáhne nejvyšší, elektronicky omezené (!) rychlosti 350 km/h. Těmto parametrům musely být samozřejmě přizpůsobeny závěsy kol, brzdy a aerodynamika. K dostání je několik sad litých kol s průměrem od 19 do 21 palců, jež nazouvají pneumatiky Pirelli, nebo Yokohama. Brabus SV12 R Biturbo však stále zůstává luxusním sedanem, o čemž svědčí čalounění kombinací kůže a Alcantary a doplněné prvky z ušlechtilého dřeva. Do elektronické soustavy Mercedesu S Class byly zřejmě poprvé integrovány prvky Apple multimediální soustavy iBusiness.

O cenách Brabusu SV12 R 800 zatím řeč nebyla, ale budou zřejmě odpovídat povaze a schopnostem vozu. Pokud ovšem chcete o svém voze hovořit jako o tom „nej“, musíte se s tím smířit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus SV12 R Biturbo 800
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků