Brabus SV12 R Biturbo 800: nejrychlejší sedan?

Proslulý německý ladič představil model, jenž aspiruje na titul nejrychlejšího sedanu světa. Mělo by mu k tomu stačit 800 koní.

Ne, že by podobné rekordy byly nějak zásadně důležité, ale čas od času se objevují, a ačkoli je není prakticky nikdy možno zcela jasně verifikovat, stojí jistě za povšimnutí. Jednou z neoficiálních kategorií je nejrychlejší sedan, který se k aktuálnímu datu nachází v sériové výrobě. Svého času patřila zejména vozům BMW (např. M5 E39), nyní přichází Brabus, tradiční ladič vozů ze Stuttgartu, s modelem SV12 R Biturbo R800, jenž by měl díky svým parametrům udělat ze všech dosavadních premiantů slimáky.

Pod jeho kapotou se nachází vidlicový dvanáctiválec známý již z menšího modelu Brabus E V12. Jeho objem byl zvýšen z 5,5 na 6,3 l, a to na vrtání i zdvihu. To si vyžádalo instalaci nového klikového hřídele a větších pístů. Nové je také celé sání se zvětšeným průřezem a chlazením stlačovaného vzduchu voda - vzduch. Díky celému spektru dílčích modifikací je tato pohonná jednotka schopna generovat točivý moment enormních 1 420 Nm při 2 100 ot./min. Ačkoli byla pětistupňová automatická převodovka náležitě zesílena, musela být hodnota točivého momentu s ohledem na životnost převodného ústrojí omezena na „pouhých“ 1 100 Nm. Podstatnější údaj ale výsledný výkon, který činí až rovných 800 koní (597 kW).

Podle Brabusu je SV12 R Biturbo 800 nejvýkonnějším sedanem současnosti, rychlosti 100 km/h dosáhne během 3,9 s a dosáhne nejvyšší, elektronicky omezené (!) rychlosti 350 km/h. Těmto parametrům musely být samozřejmě přizpůsobeny závěsy kol, brzdy a aerodynamika. K dostání je několik sad litých kol s průměrem od 19 do 21 palců, jež nazouvají pneumatiky Pirelli, nebo Yokohama. Brabus SV12 R Biturbo však stále zůstává luxusním sedanem, o čemž svědčí čalounění kombinací kůže a Alcantary a doplněné prvky z ušlechtilého dřeva. Do elektronické soustavy Mercedesu S Class byly zřejmě poprvé integrovány prvky Apple multimediální soustavy iBusiness.

O cenách Brabusu SV12 R 800 zatím řeč nebyla, ale budou zřejmě odpovídat povaze a schopnostem vozu. Pokud ovšem chcete o svém voze hovořit jako o tom „nej“, musíte se s tím smířit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus SV12 R Biturbo 800
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky