Brabus SV12 Biturbo Roadster: Otvorená stíhačka

Brabus si postupne berie na mušku jeden model za druhým, a tak bolo len otázkou času, kedy príde na rad vyšperkované SL. Teraz sa tak stalo a máme tu najrýchlejší roadster na svete.
Brabus SV12 Biturbo Roadster: Otvorená stíhačka

Keď sa vysloví slovo Brabus, zasvetenému motoristovi sa zježia chlpy, zrýchli tep a na myseľ mu prídu tri slová: výkon, exkluzivita a dynamika. Inak to nebude ani v prípade posledného bojovníka z tejto stajne, modelu SL. Inžinieri Brabusu s technikou pod kapotou už zbytočne neexperimentovali, ale použili supervýkonné srdce Rocketu CSL. Tým je preplňovaný dvanásťvalec so zväčšeným objemom na 6,3 litra (pôvodne 5,5 l, 517 koní, 830 Nm). Dvojica turbodúchadiel bola nahradená párom s vyššími plniacimi tlakmi, ktorým plnotučnú stravu zaobstarávajú dva výkonné medzichladiče stlačeného vzduchu. Mohutné zvyšovanie výkonu a hlavne krútiaceho momentu si vynútilo rozsiahle zmeny na agregáte, veď posúďte sami. Vymenený bol kľukový hriadeľ, piesty, ojnice, hlava valcov, vačkové hriadele, optimalizáciou prešlo sanie a prepracované výfukové potrubie dostalo štvoricu účinných katalyzátorov.

Výsledkom tohto všetkého je obrovský výkon 537 kW (730 k) pri 5100 ot./min. A krútiaci moment? 1320 Nm. Spojka s prevodovkou by však takéto vysoké hodnoty pravdepodobne neprežili, a tak musela prísť k slovu elektronika. 1100 Nm už pri 2100 ot./min. bude určite bohato stačiť.

SV12 Biturbo Roadster zhltne stovku za rovné 4 sekundy, 200 km/h je otázkou 10,5 s a magickú hranicu 300 km/h pokorí za nemenej úžasných 29,5 s. A kam až pokračuje? Hranicou je 350 km/h, kedy zasiahne obmedzovač – nebyť ho, vyladené SL ide ešte ďalej. Spomalenie majú na starosti „nezničiteľné“ keramické brzdy s 12-piestikovými strmeňmi vpredu (6-piestikovými vzadu), ktoré sa zakusujú do vŕtaných kotúčov s priemerom 375 mm vpredu (355 mm vzadu). Na výber bude celá paleta diskov kolies, pričom tie najväčšie, 20-palcové, budú obúvať pneumatiky s rozmermi 255/30 vpredu a 305/25 vzadu.

Vysokým výkonom sa musel podriadiť i podvozok, ktorý sa priblížil o 15 mm k vozovke. Dobrý prítlak a prúdenie vzduchu pod vozidlom zabezpečuje zadný difúzor, agresívny predný nárazník dostal štvoricu hmlových svetiel a mohutné nasávacie otvory.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Brabus SV12 Biturbo Roadster 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 47 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků