Brabus SV12 Biturbo Roadster: Otvorená stíhačka

Brabus si postupne berie na mušku jeden model za druhým, a tak bolo len otázkou času, kedy príde na rad vyšperkované SL. Teraz sa tak stalo a máme tu najrýchlejší roadster na svete.
Brabus SV12 Biturbo Roadster: Otvorená stíhačka

Keď sa vysloví slovo Brabus, zasvetenému motoristovi sa zježia chlpy, zrýchli tep a na myseľ mu prídu tri slová: výkon, exkluzivita a dynamika. Inak to nebude ani v prípade posledného bojovníka z tejto stajne, modelu SL. Inžinieri Brabusu s technikou pod kapotou už zbytočne neexperimentovali, ale použili supervýkonné srdce Rocketu CSL. Tým je preplňovaný dvanásťvalec so zväčšeným objemom na 6,3 litra (pôvodne 5,5 l, 517 koní, 830 Nm). Dvojica turbodúchadiel bola nahradená párom s vyššími plniacimi tlakmi, ktorým plnotučnú stravu zaobstarávajú dva výkonné medzichladiče stlačeného vzduchu. Mohutné zvyšovanie výkonu a hlavne krútiaceho momentu si vynútilo rozsiahle zmeny na agregáte, veď posúďte sami. Vymenený bol kľukový hriadeľ, piesty, ojnice, hlava valcov, vačkové hriadele, optimalizáciou prešlo sanie a prepracované výfukové potrubie dostalo štvoricu účinných katalyzátorov.

Výsledkom tohto všetkého je obrovský výkon 537 kW (730 k) pri 5100 ot./min. A krútiaci moment? 1320 Nm. Spojka s prevodovkou by však takéto vysoké hodnoty pravdepodobne neprežili, a tak musela prísť k slovu elektronika. 1100 Nm už pri 2100 ot./min. bude určite bohato stačiť.

SV12 Biturbo Roadster zhltne stovku za rovné 4 sekundy, 200 km/h je otázkou 10,5 s a magickú hranicu 300 km/h pokorí za nemenej úžasných 29,5 s. A kam až pokračuje? Hranicou je 350 km/h, kedy zasiahne obmedzovač – nebyť ho, vyladené SL ide ešte ďalej. Spomalenie majú na starosti „nezničiteľné“ keramické brzdy s 12-piestikovými strmeňmi vpredu (6-piestikovými vzadu), ktoré sa zakusujú do vŕtaných kotúčov s priemerom 375 mm vpredu (355 mm vzadu). Na výber bude celá paleta diskov kolies, pričom tie najväčšie, 20-palcové, budú obúvať pneumatiky s rozmermi 255/30 vpredu a 305/25 vzadu.

Vysokým výkonom sa musel podriadiť i podvozok, ktorý sa priblížil o 15 mm k vozovke. Dobrý prítlak a prúdenie vzduchu pod vozidlom zabezpečuje zadný difúzor, agresívny predný nárazník dostal štvoricu hmlových svetiel a mohutné nasávacie otvory.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Brabus SV12 Biturbo Roadster 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků