Brabus SV12 Biturbo Roadster: Otvorená stíhačka

Brabus si postupne berie na mušku jeden model za druhým, a tak bolo len otázkou času, kedy príde na rad vyšperkované SL. Teraz sa tak stalo a máme tu najrýchlejší roadster na svete.
Brabus SV12 Biturbo Roadster: Otvorená stíhačka

Keď sa vysloví slovo Brabus, zasvetenému motoristovi sa zježia chlpy, zrýchli tep a na myseľ mu prídu tri slová: výkon, exkluzivita a dynamika. Inak to nebude ani v prípade posledného bojovníka z tejto stajne, modelu SL. Inžinieri Brabusu s technikou pod kapotou už zbytočne neexperimentovali, ale použili supervýkonné srdce Rocketu CSL. Tým je preplňovaný dvanásťvalec so zväčšeným objemom na 6,3 litra (pôvodne 5,5 l, 517 koní, 830 Nm). Dvojica turbodúchadiel bola nahradená párom s vyššími plniacimi tlakmi, ktorým plnotučnú stravu zaobstarávajú dva výkonné medzichladiče stlačeného vzduchu. Mohutné zvyšovanie výkonu a hlavne krútiaceho momentu si vynútilo rozsiahle zmeny na agregáte, veď posúďte sami. Vymenený bol kľukový hriadeľ, piesty, ojnice, hlava valcov, vačkové hriadele, optimalizáciou prešlo sanie a prepracované výfukové potrubie dostalo štvoricu účinných katalyzátorov.

Výsledkom tohto všetkého je obrovský výkon 537 kW (730 k) pri 5100 ot./min. A krútiaci moment? 1320 Nm. Spojka s prevodovkou by však takéto vysoké hodnoty pravdepodobne neprežili, a tak musela prísť k slovu elektronika. 1100 Nm už pri 2100 ot./min. bude určite bohato stačiť.

SV12 Biturbo Roadster zhltne stovku za rovné 4 sekundy, 200 km/h je otázkou 10,5 s a magickú hranicu 300 km/h pokorí za nemenej úžasných 29,5 s. A kam až pokračuje? Hranicou je 350 km/h, kedy zasiahne obmedzovač – nebyť ho, vyladené SL ide ešte ďalej. Spomalenie majú na starosti „nezničiteľné“ keramické brzdy s 12-piestikovými strmeňmi vpredu (6-piestikovými vzadu), ktoré sa zakusujú do vŕtaných kotúčov s priemerom 375 mm vpredu (355 mm vzadu). Na výber bude celá paleta diskov kolies, pričom tie najväčšie, 20-palcové, budú obúvať pneumatiky s rozmermi 255/30 vpredu a 305/25 vzadu.

Vysokým výkonom sa musel podriadiť i podvozok, ktorý sa priblížil o 15 mm k vozovke. Dobrý prítlak a prúdenie vzduchu pod vozidlom zabezpečuje zadný difúzor, agresívny predný nárazník dostal štvoricu hmlových svetiel a mohutné nasávacie otvory.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Brabus SV12 Biturbo Roadster 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků