Brabus Smart Roadster: malá raketka s V6 bi-turbo

Není to tak dávno, co jsme se na AutoRevue.cz zmínili, že se Smart, divize koncernu DaimlerChrysler, potácí v těžkých finančních problémech. Americká banka Morgan Stanley dokonce doporučovala koncernu DaimlerChrysler, aby Smart kompletně přerušil ztrátovou výrobu. Nakonec se přistoupilo k zeštíhlovacímu procesu, který sebou nesl rozhodnutí skončit s výrobou nerentabilních modelů Roadster a Roadster Coupé a stopnout projekt malého SUV Formore.

Řešení pro špatně se prodávající model Roadster nabídla ladičská firma Brabus, která se specializuje na tuning vozů Mercedes-Benz a okrajově „fušuje“ i malé smarty. Vůz Brabus Roadster má pod kapotou v podstatě své dva standardní tříválce o objemu 698 ccm lehce upravené a spojené do vidlicového šestiválce. Každá řada má své turbodmychadlo a celá pohonná jednotka disponuje výkonem 125 kW (170 k) a 221 Nm.

Při kompaktních rozměrech 3 427 x 1 615 x 1 192 mm a a celkové hmotnosti 840 kg se jedná o velmi mrštný dvoumístný roadster. Díky dobrému poměru hmotnosti a výkonu má Brabus V6 přes 202 koní na tunu; např. nový Porsche Boxster má 192 k/t nebo Nissan 350Z roadster má pouze 170 k/t. Smart V6 má zrychlení z nuly na stovku za 5,9 s a maximální rychlost přesahuje 220 km/h. Po představení na autosalónu ve Frankfurtu v roce 2003 sklidil vůz obrovské ovace, letos byla dokonce sepsána petice, která požadovala navrácení sériové výroby Smartu Roadster s novým šestiválcem.

Tip: Brabus si troufl ladit i supersportovní SLR McLaren

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků