Brabus Smart Roadster: malá raketka s V6 bi-turbo

Není to tak dávno, co jsme se na AutoRevue.cz zmínili, že se Smart, divize koncernu DaimlerChrysler, potácí v těžkých finančních problémech. Americká banka Morgan Stanley dokonce doporučovala koncernu DaimlerChrysler, aby Smart kompletně přerušil ztrátovou výrobu. Nakonec se přistoupilo k zeštíhlovacímu procesu, který sebou nesl rozhodnutí skončit s výrobou nerentabilních modelů Roadster a Roadster Coupé a stopnout projekt malého SUV Formore.

Řešení pro špatně se prodávající model Roadster nabídla ladičská firma Brabus, která se specializuje na tuning vozů Mercedes-Benz a okrajově „fušuje“ i malé smarty. Vůz Brabus Roadster má pod kapotou v podstatě své dva standardní tříválce o objemu 698 ccm lehce upravené a spojené do vidlicového šestiválce. Každá řada má své turbodmychadlo a celá pohonná jednotka disponuje výkonem 125 kW (170 k) a 221 Nm.

Při kompaktních rozměrech 3 427 x 1 615 x 1 192 mm a a celkové hmotnosti 840 kg se jedná o velmi mrštný dvoumístný roadster. Díky dobrému poměru hmotnosti a výkonu má Brabus V6 přes 202 koní na tunu; např. nový Porsche Boxster má 192 k/t nebo Nissan 350Z roadster má pouze 170 k/t. Smart V6 má zrychlení z nuly na stovku za 5,9 s a maximální rychlost přesahuje 220 km/h. Po představení na autosalónu ve Frankfurtu v roce 2003 sklidil vůz obrovské ovace, letos byla dokonce sepsána petice, která požadovala navrácení sériové výroby Smartu Roadster s novým šestiválcem.

Tip: Brabus si troufl ladit i supersportovní SLR McLaren

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků