Brabus SLS Widestar: je libo širší SLS AMG?

Německý ladič Brabus představuje svůj Widestar, vylepšenou verzi nového Mercedesu SLS AMG. Značí jej hlavně rozšířená stavba.

Mercedes-Benz SLS AMG, tedy novodobý Gullwing, stále přitahuje pozornost veřejnosti i ladičských společností. Nyní svoji ruku k dílu přiložila firma z nejpovolanějších. Tradiční úpravce Mercedesů Brabus představuje svoji vylepšenou verzi s označením Widestar.

Na první pohled si na Widestaru všimneme rozsáhlé sady exteriérových doplňků, povětšině vyrobené z uhlíkových kompozitů. S rudým lakováním vozu na snímku barevně kontrastují především jednodílní „lízátko“ pod předním nárazníkem, odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru, difuzor v zadním nárazníku a samozřejmě rozšířené blatníky s dodatečnými, a také náležitě zvýrazněnými ventilačními otvory.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Díky zmíněným úpravám je karoserie vzadu o 20 mm širší než dosud, což Brabusu zároveň umožnilo instalaci mohutných ráfků z řady Brabus Monoblock F Platinum Edition s rozměry 9,5Jx20 vpředu a 11Jx21 vzadu, které o stejných 20 mm rozšiřují i rozchod zadní nápravy. Ráfky mohou obouvat pneumatiky Pirelli nebo Yokohama o rozměrech 275/30 ZR 20, resp. 295/25 ZR 21. Kola se dodávají v leštěné podobě, a nebo s keramickým povrchem, v obou případech si lze vybrat z několika barevných odstínů. Vylepšené závěsy kol disponují elektronicky ovládanou pneumatickou pružicí soustavou Bilstein Ride Control a tužšími stabilizátory. Světlá výška tohoto Mercedesu poklesla o 30 mm.

Brabus Widestar dostal nově vyvinutý, titanový výfukový systém, který váží jen 12 kg, což je o plných 40 % méně než v sérii, ale především motoru 6,2 l V8 přidává nějakých 10 koní (7,4 kW) výkonu. Výfuky konči dvěma páry koncovek a jejich zvuk lze elektronicky regulovat. Pro interiér Mercedesu SLS AMG Widestar připravili u Brabusu decentní obklady nabízené v řadě barevných provedení a sadu hliníkových pedálů. Nový volant se zploštělou spodní částí svého věnce je potažen kombinací perforované kůže a Alcantary a za ním si lze všimnout tachometru cejchovaného až do 400 km/h. Modifikace interiéru završilo nové čalounění, vyvedené opět v kombinaci kůže a Alcantary.

Ceny jednotlivých úprav ani celé sady Brabus bohužel nezveřejnil, při vašem zájmu si je ale jistě nenechá pro sebe.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus SLS Widestar
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků