Brabus SLR Roadster: divoch bez střechy

SLR Roadster je sám o sobě exkluzivním vozem. Tak velký tuner jakým je Brabus si však jeho úpravu prostě nemohl odpustit.

Supervýkonné vozy, jakým Mercedes SLR bezesporu je, se prodávají hlavně v provedení coupé. Roadster je pro automobil takového určení verze poněkud podivná a volí ji především lidé, kterým jde víc o parádu než o každodenní využívaní potenciálu vozu.

U Brabusu ale zjistili, že z nejrychlejšího stroje s hvězdou na přídi se dá dostat ještě víc i když střechu nemá. Tak začněme pěkně po pořádku. Na voze je nový přední spoiler, který firma vyvinula podle požadavků maximalizovat přítlak na přední nápravě. Kromě toho je vyroben z lehkého a pevného karbonu. K jeho práci pomáhá také nový zadní difuzor, za který si ovšem u Brabusu musíte připlatit.

Vůz dostal od tunera také dvacetipalcová kola Monoblock VI, která se mohou pyšnit nízkou hmotností. Zákazník si může vybrat mezi pneumatikami Michelin nebo Yokohama, vpředu o šířce 255 mm, vzadu pak plných 305 mm.

Jistě vás nejvíc zajímají úpravy na motoru. Kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 5,5 litru dostal nové vačkové hřídele, chladič paliva a propracovaný výfukový systém. Výkon se podařilo navýšit o 18 kW/24 k, takže na zadní kola putuje celkově 478 kW/650 k při 6500 ot./min.

Brabus rovněž použil vlastní samosvorný diferenciál se svorností 40%. Díky vysokým výkonům je jízdní dynamika skvělá. Na stovku SLR zrychlí za 3,6 sekundy a dosáhne maximální rychlost 337 km/h.

Víc exkluzivity si zaslouží samozřejmě také interiér vozu. Zde se to jen hemží karbonem a Brabus nabízí také nový volant s tlačítky pro řazení rychlostních stupňů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus Mercedes SLR McLaren Roadster

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků