Brabus SLR Roadster: divoch bez střechy

SLR Roadster je sám o sobě exkluzivním vozem. Tak velký tuner jakým je Brabus si však jeho úpravu prostě nemohl odpustit.

Supervýkonné vozy, jakým Mercedes SLR bezesporu je, se prodávají hlavně v provedení coupé. Roadster je pro automobil takového určení verze poněkud podivná a volí ji především lidé, kterým jde víc o parádu než o každodenní využívaní potenciálu vozu.

U Brabusu ale zjistili, že z nejrychlejšího stroje s hvězdou na přídi se dá dostat ještě víc i když střechu nemá. Tak začněme pěkně po pořádku. Na voze je nový přední spoiler, který firma vyvinula podle požadavků maximalizovat přítlak na přední nápravě. Kromě toho je vyroben z lehkého a pevného karbonu. K jeho práci pomáhá také nový zadní difuzor, za který si ovšem u Brabusu musíte připlatit.

Vůz dostal od tunera také dvacetipalcová kola Monoblock VI, která se mohou pyšnit nízkou hmotností. Zákazník si může vybrat mezi pneumatikami Michelin nebo Yokohama, vpředu o šířce 255 mm, vzadu pak plných 305 mm.

Jistě vás nejvíc zajímají úpravy na motoru. Kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 5,5 litru dostal nové vačkové hřídele, chladič paliva a propracovaný výfukový systém. Výkon se podařilo navýšit o 18 kW/24 k, takže na zadní kola putuje celkově 478 kW/650 k při 6500 ot./min.

Brabus rovněž použil vlastní samosvorný diferenciál se svorností 40%. Díky vysokým výkonům je jízdní dynamika skvělá. Na stovku SLR zrychlí za 3,6 sekundy a dosáhne maximální rychlost 337 km/h.

Víc exkluzivity si zaslouží samozřejmě také interiér vozu. Zde se to jen hemží karbonem a Brabus nabízí také nový volant s tlačítky pro řazení rychlostních stupňů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus Mercedes SLR McLaren Roadster

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků