Brabus SLK 55 AMG: divoch na steroidech

S příchodem faceliftované verze modelu SLK se Brabus znova pustil do jeho úprav. A výsledek je opět zajímavý.

Kdo je příznivcem Mercedesu, jistě ví, že Brabus patří k jeho nejlepším úpravcům. Podobně dobře je na tom i jejich poslední produkt, upravený model SLK55 AMG, který dostal kromě vyššího výkonu také řadu vylepšení na karoserii a podvozku.

Tak za prvé, 5,5-litrový osmiválec se dočkal převrtání na 6,1 litru. Jeho výkon tak rázem povyskočil ze sériových 268 kW/360 k na celkových 327 kW/445 k. Točivý moment vzrostl z 510 na 635 Nm. Takto posílené SLK zvládne sprint na stovku již za 4,3 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 305 km/h.

Brabus použil na voze také některé své díly, které byly testovány v aerodynamickém tunelu a přispívají k lepší aerodynamice vozu, resp. vyššímu přítlaku při vyšších rychlostech. Podvozek dostal tužší pružiny i tlumiče, které zase ocení majitelé, kteří alespoň občas zavítají na nějaký ten okruh. Celkově byl podvozek snížen o 30 mm.

O zastavení se starají šestipístkové brzdy s kotouči o průměru 355 mm na pŘední nápravě, vzadu nalezneme čtyřpístky s 300 mm kotouči. Brabus použil 19“ odlehčená kola, která redukují nežádoucí neodpruženou hmotnost.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Brabus SLK 55 AMG

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků