Brabus SLK 55 AMG: divoch na steroidech

S příchodem faceliftované verze modelu SLK se Brabus znova pustil do jeho úprav. A výsledek je opět zajímavý.

Kdo je příznivcem Mercedesu, jistě ví, že Brabus patří k jeho nejlepším úpravcům. Podobně dobře je na tom i jejich poslední produkt, upravený model SLK55 AMG, který dostal kromě vyššího výkonu také řadu vylepšení na karoserii a podvozku.

Tak za prvé, 5,5-litrový osmiválec se dočkal převrtání na 6,1 litru. Jeho výkon tak rázem povyskočil ze sériových 268 kW/360 k na celkových 327 kW/445 k. Točivý moment vzrostl z 510 na 635 Nm. Takto posílené SLK zvládne sprint na stovku již za 4,3 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 305 km/h.

Brabus použil na voze také některé své díly, které byly testovány v aerodynamickém tunelu a přispívají k lepší aerodynamice vozu, resp. vyššímu přítlaku při vyšších rychlostech. Podvozek dostal tužší pružiny i tlumiče, které zase ocení majitelé, kteří alespoň občas zavítají na nějaký ten okruh. Celkově byl podvozek snížen o 30 mm.

O zastavení se starají šestipístkové brzdy s kotouči o průměru 355 mm na pŘední nápravě, vzadu nalezneme čtyřpístky s 300 mm kotouči. Brabus použil 19“ odlehčená kola, která redukují nežádoucí neodpruženou hmotnost.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Brabus SLK 55 AMG

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků